Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 store problemer med at være alene
Forfatter: 
Dato:  16-03-2019 17:21

hej alle sammen.

jeg fik ny hest den 22. oktober 2018, som er/var meningen at hun skulle være min kommende stævnehest, men dette er jeg ved at fatte mod af.

 

Da vi var over og se hende stod hun alene, men da vi så to hende hjem og hun var faldet til og vi begyndte at stole meget på hinanden prøvede jeg at tage hende med inden for i stalden, men hvor dette blev eet problem hendes hjerne slår fuldstendig fra og bliver en helt anden hoppe.

jeg er meget god til at slå kolde vand i blodet når hun begynder at stejle inden for og slår ind mod pladerne men jeg vil bare virkelig gerne høre om nogen af jer har samme problemmer og hvad i har gjordt, for er ved at være lidt meget ked af det over dette.

 

tusid tak for at du tog

dig tid til at læse dette.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Husker tab af flokvenner
Forfatter: 
Dato:  16-03-2019 23:30

Da hun stod på det gamle sted var hun tryg ved at hendes hestevenner stadig var der selv om hun ikke kunne se dem hele tiden. Da du købte hende flyttede du hende og hun mistede alle sine hestevenner. Nu har hun forhåbentlig fundet sig tilrette i sin nye hesteflok, men når du tager hende væk fra flokken husker hun, hvordan den gamle flok forsvandt og bliver bange for også at miste sin nye flok.

Du skal derfor lære hende, at den nye flok ikke forsvinder selv om hun ikke hele tiden er sammen med den, og det lærer du hende ved kun at trække hende få meter væk, vende om inden hun bliver utryg og gå tilbage til flokken. Og gradvis trække længere og længere væk. Hvis hun bliver for bange er du gået for hurtigt frem.

Jeg har kun to heste og når jeg tager en af dem ud, skal den anden stå alene tilbage i stalden. Jeg starter med kun lige at trække ud af stalddøren og straks vende om og gå ind igen.

 

Hvis du gerne vil lave noget med hende, mens du træner hende I at forlade de andre, må du enten arbejde i folden eller lige ved siden af den eller tage en anden hest med ind.

 

Du skal undgå de situationer, hvor hun går helt i panik for det forstærker kun hendes angst for at være alene og betyder at træningen tager endnu længere tid.


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

1
1
Svar på denne tråd
 
 Godt svar.
Forfatter: 
Dato:  17-03-2019 07:55
Jeg synes at det ligner et godt svar, Nina har formuleret
0
1
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  17-03-2019 08:53

Tusind tak for dit svar, det betyder utrolig meget er næsten ved at give op


Stærbogaards Tara

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tålmodighed er en dyd
Forfatter: 
Dato:  20-03-2019 22:07
Helt som Nina skriver.
Du kan måske bruge at fodre hende lidt så hun forbinder det med at komme væk fra de andre med noget positivt.
Tålmodighed, det giver det bedste resultat i længden. Og forståelse for at det netop er frygten for at blive efterladt af flokken der tricket adfærden.
Hjælper det hvis der er en anden hest med ind?

Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider