Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 sur pony
Forfatter: 
Dato:  04-06-2018 21:23

hej HN

jeg står i et lille problem...

min pony er "sur" på mig.

han bider mig og sparker mig og hvis jeg skal ride prøver han og stikke af eller bugge/stejle med mig og vil smide mig af. eller hvis jeg rider uden sadel går han helt fra den...

det begyndte efter jeg startede med at ride på en anden hest også. få nogen uger siden. det samme ved stævner han kan stoppe op eller stejle med mig? jeg ved ik hvad jeg kan gøre for at hjækpe ham har i nogen gode råd??

tak??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sur pony
Forfatter: 
Dato:  06-06-2018 13:42

Hej,

 

Jeg har selv oplevet en af mine heste blive temmelig ked af det, hvis den så, at jeg red på en anden hest, før jeg red på den. Hvis jeg red på min hest først, gjorde det ikke så meget, at jeg red på den anden bagefter. Så jeg er sikker på, at heste godt kan have en vis form for jalousi eller skuffelse over at deres menneske tager sig af en anden hest.

 

Har du prøvet at holde en pause med at ride på den anden hest for at se, om det hjælper på din ponys opførsel? Hvis det faktisk hjælper, ved du jo med sikkerhed, hvorfor den reagerer med at være sur. Måske kan det så gøre en forskel, hvis du ALTID starter med at ride på din egen pony og/eller tager dig lidt ekstra godt af den, før du rider den anden hest. Du kan i en periode forkæle din pony lidt ekstra, så den kan se, at bare fordi du rider på den anden hest, så er den stadig nr. 1 hos dig.

 

Prøv det - jeg håber det virker!

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
1
Svar på denne tråd
 
 Sur pony
Forfatter: 
Dato:  16-06-2018 19:06

tak det vil jeg prøve?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider