Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Ridebane, hegn erfaringer?
Forfatter: 
Dato:  15-10-2015 16:32

Hej folkens!
Håber i har en fantastisk efterårsferie, jer der har det i denne uge

Til foråret vil jeg gerne have bygget en ridebane, ved godt det er lidt langt ude i fremtiden, men så har jeg tid til at planlægge det hele over vinteren.

Jeg vil bygge en 20x40m ridebane (udendørs), men ved ikke lige hvor højt hegnet skal være... Hvor højt er jeres hegn? Og har i gode eller dårlige erfaringer med det?
Har i 1, 2 eller 3 lægter? Og hvor langt mellemrum er der mellem jeres lægter? Tænker jeg vil lave det med 2 lægter/brædder, da jeg syntes det bliver for lidt med én og for meget med tre.
Hvad med tykkelse af stolper og brædder? Har fundet nogle brædder der er 16x100mm er det for tyndt, eller hvad har i af erfaringer? Har fundet stolper på henholdsvis 75x75mm og 100x100mm, hvad ville i købe hvis i skulle byge bane?


Hvis i har et billede af jeres ridebane, så ville jeg blive ret glad for at se dem, så jeg kan få et indtryk at de forskellige ridebaner

Hesten jeg kommer til at ride på derinde er ca 140cm.

På forhånd tak!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-10-2015 19:51
Mit hegn er 140, jeg mener stolperne og rafter er 10 cm men er ikke helt sikker. Jeg har 2 rafter på og det synes jeg er fint. Kan desværre ikke finde ud af at ligge billede ind 😐


SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!!

 

 

R.I.P Secret Soul, 3. juli 1989 - 30. nov 2008

R.I.P Faurholts Devito 1. maj 2002 - 7. jan. 2014

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridebane hegn
Forfatter: 
Dato:  15-10-2015 19:58

Har en ide om at stolper på 10x10 bliver for klosede, og så må jeg nok også indrømme at det har lidt med prisen at gøre. 10x10 stolper er 10kr dyrrer pr meter. Men jeg har ingen erfaring med ridebanehegn, så jeg må nok lytte til andres gode og dårlige erfaringer

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-10-2015 20:54
Jeg har købt et færdigt hegn, du kan søge på barhegn så kan du se hvordan det ser ud. Jeg har runde stolper.

SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!!

 

 

R.I.P Secret Soul, 3. juli 1989 - 30. nov 2008

R.I.P Faurholts Devito 1. maj 2002 - 7. jan. 2014

0
0
Svar på denne tråd
 
 forventninger
Forfatter: 
Dato:  16-10-2015 09:28

Materialerne skal passe til det du vil bruge hegnet til, vores er pænt og elegant lavet af runde stolper, med 2 rækker, men absolut ikke egnet til at sidde på (ej heller som opstigning)

Vil du kun ride dressur så overvej om du har brug for hegn? Hvis jeg skulle lave et, tror jeg ville lave en lille forhøjning, som markerede banen.

Skal banen bruges til unge heste er hegn rart at have, og selvfølgelig hvis man vil løsspringe eller bruge den ind imellem som sandfold.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-10-2015 14:52

Jeg er vokset fra mine to små ponyer, så jeg skal starte tilridning af min unghest, så jeg syntes det ville være rart med en bane, så jeg har lidt bedere styr på hedne

 

Billede

 

Jeg har tænkt på noget lidt lige som på billedet ovenfor. Altså man skal kunne sidde på det, og kunne bruge det til opstigning. Har derfor tænkt lidt på om 2m mellem stolperne måske er for meget...og at brædderne skal være tykkere end 16mm, for at kunne holde

 

Hvor langt har i jeres stolper nede i jorden? Og er hjørnestolperne længere nede end de andre?

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-10-2015 16:07
Mine stolper er 60 i jorden men er også støbt ned. Jeg tror også du skal ha større brædder hvis du skal kunne sidde på dem.


SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!!

 

 

R.I.P Secret Soul, 3. juli 1989 - 30. nov 2008

R.I.P Faurholts Devito 1. maj 2002 - 7. jan. 2014

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-10-2015 17:40

Hvordan har du støbt dem i? Har du bare gravet et hul, og smidt noget cement ned i?

Hvis de ikke skal støbes i, tænker jeg at der skal være omkring lige så meget pæl under jorden, som over jorden. Lyder det normalt, eller kan man gøre det med mindre?

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-10-2015 19:51
Nu har vi ikke selv sat det men ja der er bare lavet hul og hældt beton i. Nej jeg tror ikke du behøver ha dem så langt i jorden. Mit hegn på folden er 70 nede.

SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!!

 

 

R.I.P Secret Soul, 3. juli 1989 - 30. nov 2008

R.I.P Faurholts Devito 1. maj 2002 - 7. jan. 2014

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-10-2015 12:16

Kan man se at de er støbt i? Eller har i lagt sand ovenpå?

Tænker det ville blive en del nemmere hvis jeg støber det i, for så skal jeg ikke lave sådan nogle dybe huller, og stolperne skal ikke være så lange, så de er både billigere og nemmere at slæbe rundt på

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider