Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hjælpemidler til gigtplaget hest
Forfatter: 
Dato:  11-07-2015 21:58

Jeg har en 16-års Frederiksborg, der er begyndt at blive plaget af gigt - i alle 4 ben.

Jeg vil prøve med kosttilskud, så det har jeg styr på, MEN vil det hjælpe med gamacher, bandager el. andet?

0
0
Svar på denne tråd

Back on Track
Forfatter: 
Dato:  12-07-2015 11:14

Jeg har med fordel brugt Back on Track gamacher på min Frederiksborg, da han begyndte at få lidt gigt i bagbenene.

1
0
Svar på denne tråd

Fodertilskud
Forfatter: 
Dato:  12-07-2015 23:18

Hej Diana,

Gamascherne hjælper kun, hvis hesten har dem på hele tiden. så det er bedre med fodertilskud, der indeholder glucosamin. Men hyben produkter har også vist sig at have en positiv effekt på gigt.

Har selv ret gode erfaringer med produktet Equimobility, som også indeholder Glucosamin :-).

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd

back on track
Forfatter: 
Dato:  14-07-2015 20:53

Her benyttede jeg også back on track til min gamle hest der havde gigt, dog kun i de køligere måneder, da han svedte for voldsomt under dem om sommeren, og så brugte jeg dem kun på stald, jeg skiftede rundt mellem alm. staldbandager med uldunderlag og back on track, da de ikke må stå med back on track konstant, men gode udlunderlag giver en god varme til leddene og lader samtidig huden ånde.

Det som ellers virkede her i en periode, indtil gigten var for slem, var regelmæssig let motion, der holdt leddene igang, min hets viste tydeligt at han var stiv og besværet hvis han ikke blev holdt igang og arbejdede han for meget var det også tydeligt at han sagde fra.

Jeg har også selv slidgigt i flere led og her er let regelmæssig motion også bedre end alle former for medicin/behandlinger.

mvh

Mie

Life is what we make it.

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 og ox hoppe fra februar 2012 sælges, se min profil for flere oplysninger

1
0
Svar på denne tråd

Glukosamin fra England
Forfatter: 
Dato:  15-07-2015 22:10

Hej Diana!

Selvom du skriver at du har styr på kosttilskudet vil jeg nu alligevel tillade mig at nævne det glukosamin jeg har brugt til min fjordhest i 8 år nu. Det indeholder også "devils claw" som er smertelindrende og selvom min har slidtgigt og begyndende ringfod har jeg stadig rigtig meget glæde af ham:o). Produktet hedder premiere flex plus fra Eugineanswers.co.uk.

Hilsen

Kathe

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider