hej kloge hn 
jeg har haft en hingste plag i ca 2 måneder nu og så har jeg en 7 årig vallak, og åh my God plagen er da bare en pistilens over for den "gamle"
Vallak vil gerne lege det er ikke det men bare ikke hele tiden.. Hver gang fx vallakken går for at kommer i den anden ende af folden, så er plagen der med det samme og bider i ham og stejler op af ham og han er bare virkelig irriterende og det er mange mange mange mange gange i løbet af en dag at han bare er rigtig træls og ikke forstår et nej, vallak er rigtig sød for han siger nej 50 gange ved at bide efter ham, så løfter han rumpen et par gange, så hviner han men intet hjælper og ja til sidst ender det tit med at han sparker ud for at sige at nu mener han det sku, plagen er blevet ramt et utal af gange og har haaft hævet steder på kroppen mange gange fordi han bliver sparket, og jeg synes faktisk han lidt fortjener det når nu vallak advare så mange gange.
jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre.
jeg synes det er træls for vallakken at han ikke kan gå "en tur på folden" uden han har en plag hængene
jeg synes det er træls plagen bliver sparket så han har hævelser ( og stadig ikke bliver klogere.
jeg kan ikke kasterere ham fordi ja det synes jeg er dumt at gøre om sommeren.
jeg synes det er synd at lukke dem hver for sig.
Jeg har søgt efter en anden plag som kunne få næsten gratis sommergræs plus fodring, så han kunne få en legekammerat der gider at lege mere en den gamle, men der er ikke en eneste henvendelse.
og jeg kan ikke sende ham væk da min vallak så går alene og det er også træls..
Åhh kan i se hvad jeg mener øv situation 
og jeg kan ikke rigtig vurdere HVOR træls vallakken synes det er altså forstår i hvad jeg mener ? men nr jeg står og kigger på dem på folden så tænker jeg godt nok arg jeg ville bliver idiot af det hvis jeg var vallakken 
hvad tænker i ?