Der er lidt forskellige misforståelser i denne tråd. 
Jeg ved godt, det til dels er forklaret, men jeg gentager lige: Et stangbid er et bid med udveksling. Det har intet med mundstykket at gøre, dvs. et todelt pelham er også et stangbid, men et udelt trensebid er IKKE et stangbid. Derudover: Et bid har kun udveksling, hvis tøjlen fæstnes UNDER mundstykket. Du kan altså godt ride med et pelham med tøjlen i øverste ring, så har biddet ikke udveksling - heller ikke selvom der er kæde på. Ligeledes har et Baucher IKKE udveksling og lægger intet pres over nakken. Ophænget gør blot, at biddet ikke hviler på laderne, men bliver holdt oppe i mundvigen i stedet. Det kan mange heste godt lide, da laderne ofte er skarpe og følsomme, især hvis hesten har en smal tunge og/eller tynde læber, så der ikke er meget, der dækker og tager pres fra laderne.
Et NS Verbindend lægger lige præcis pres på tungen. Det er designet til at lægge et koncentreret pres på midten af tungen, da vinklen på armene trykker midterleddet ned i tungen. Det er ikke et bid med tungefrihed.
Husk på, at jo flere led, jo mere uroligt ligger biddet i munden. Løse ringe gør også biddet levende, hvorimod jo færre led giver et mere stabilt bid. Faste ringe gør også biddet roligt, og skal det ligge helt stabilt, så kan man vælge ophæng.
Har man en hest, der er sensitiv og urolig på biddet, som ikke vil søge kontakten og som virker irriteret over det, er et meget roligt bid oftest vejen frem. Et todelt baucher er et godt bud, eller et Myler med hooks. Et udelt bid kan også være et hit.
Er hesten mere stærk og passiv og lægger sig for hårdt frem på biddet, kan et levende bid være en god løsning, eksempelvis et tredelt med løse ringe.
Har hesten en smal tunge, vil den sjældent trives med et tredelt, da leddene nemt kommer ud på laderne og generer. Har hesten en lav gane, har den nok ikke plads til et tykt bid, og et lige, todelt mundstykke kan lave nøddeknækkereffekt, især hvis biddet er en smule for langt.
Derudover er det forskelligt, hvor hesten foretrækker presset - på tungen, på laderne eller i mundvigen. Kan den ikke lide pres på tungen, kan man prøve et bid med tungefrihed. Kan den ikke lide presset på laderne, er et udelt bid ellet et bid med ophæng ofte godt, kan den ikke lide presset i mundvigen, skal man ikke vælge et bid med ophæng, men gå efter et bid med løse, runde ringe, så mundstykket kan hvile på lader og tunge.
Trådstarter: Det lyder som om, din hest foretrækker et roligt bid, da du oplever, at mufferinge og todelt fungerer bedre end tredelt og løse ringe. Hvis det var mig, ville jeg kigge videre efter et endnu roligere bid - prøv evt. et udelt bid og/eller et baucher. Myler laver også baucher med et meget stabilt mundstykke, hvis en kombination af begge er aller bedst. Er dette ikke nok, så kan Micklem-trensen være læsningen - her fæstnes biddet i den rem, der også holder næsebåndet, og derved holdes biddet endnu mere stabilt. Man kan desuden benytte de dér små remme, der løfter biddet op til næsebåndet, og så er der godt nok ikke meget pres tilbage på laderne. 
Jeg vil også anbefale mærket JP Korsteel, som kan bestilles fra England. Det specielle ved disse bid er, at mundstykket er buet og lægger et jævnt, stabilt pres over tungen og laderne. Det fås også med baucherophæng, hvis presset skal mere op i mundvigen. De er meget billige og fås i mange forskellige typer, to- og tredelte og i stål, sweet iron og en kobberlegering, som jeg ikke kan huske, hvad de kalder ("guldfarvet"). Mundstykkerne er forholdsvis tynde.
Sidst: Husk, at det ikke er mærket, der afgør, om hesten kan lide biddet - det er udformningen!!! Når man så har fundet den rette udformning, så kan man begynde at kigge på materialer og mærker.
Alle producenter lover jo guld og grønne skove, og det er helt fjollet af dem at love, at "dette her bid får hesten til at suge!" - for det er jo helt individuelt fra hest til hest!
Jeg har selv både haft Neue Schule (model starter), HS-bid, Mylerbid og alverdens andre bid, og alle er jo gode til hver sin type hest. Mit Neue Schule var genialt til den hest, jeg havde dengang, men han var mere passiv og "tung" fortil og virkede super på det mere levende bid. Nu har jeg en sensitiv dame, der aldrig ville bryde sig om det, hun går pt. på et Myler med tungefrihed og ophæng. Helt i den anden boldgade! 
Beklager det blev en halv roman - håber du kunne bruge bare lidt af det!