Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Korsledsskade
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 18:27

Jeg er desværre så uheldig at have en hest som har en korsledsskade med knogle nyddannelser i højre side.

dette er blevet konstateret ved scanning hos Johnny Nørgaard Sørensen i Faxe. Han mener det er en ældre skade hesten selv har forvoldt. Han har fået medicinsk behandling og blokader. Vi har en gang været til kontrol og det var i bedring. Har nøje fuldt deres genoptræning og han går på sygefold.

 

Nu er der så sket det, at en anden hest i stalden har fået samme diagnose men er udredt på højgård og det genoptræningsprogram, som hun har fået er stik modsat af mit??? Denne hest må rides og endda sendes i ridetræning, den har også fået medicin og blokader.

 

Min hest har på intet tidspunkt måtte have rytter på og de første fire uger foregik alt i skridt ved hånd mellem 30&45 min dagligt..

derefter har jeg måtte longere ham i let indspændinger i kun skridt og trav, ingen galop.

 

Er der andre som har kendskab til denne type skader og hvad har jeres forløb været.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skade....
Forfatter: 
Dato:  06-04-2015 05:59

jeg havde en sidste år med det. Han fik kiopraktisk rettet skaden et par gange og måtte skridtes et par dage efter. Men han blev ved at være halt på 3 ben. Første gang blev han helt rengående med det samme, menneske gang med rytter gjorde ham halt igen. 2 gang nåede der ikke rytter op. Han går nu 7 måneder efter sidste retning og er stadig uren, jeg tvivler på det nogensinde blir rigtig godt


Det er sjovt at tage en Fjordhest seriøst.

Nu med Ecko Frølunde på stald

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider