Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

uddannelse-farmakonom
Forfatter: 
Dato:  25-01-2015 12:34

Hej..er lidt ny herinde,, så ved ikke heelt hvordan det bruges..

jeg kunne rigtig godt tænke mig at stille et par spørgsmål til nogen der er færdig uddannet som farmakonom eller er under uddannelse..
og ville meget gerne høre om der var nogle her inde som før har skrevet en god ansøgning, som jeg gerne må se til inspiration. Det vil være en STOR hjælp!
- På forhånd tak!

hvorfor valgte i dette uddannelse?
hvordan foregår uddannelsen?
skal man have styr på noget inden man søger ind?
skal man være en "god" taler (åben person)?
hvordan og hvornår skal man søge på et apotek?
kræver det noget snit? hvilke fag skal man være god til, hvis man har en gymnasial uddannelse.

0
0
Svar på denne tråd

Gammel farmakonom
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 21:40

Du får lige et svar fra en gammel farmakonom.
Det meste af uddannelsen foregår på apoteket, hvor du deltager i det daglige arbejde og får undervisning. Derudover er der skoleophold på Phamakon i Hillerød. Og opgaver der mailes til skolen.
Af fag vil jeg mene dansk, matematik og biologi.
Arbejdet på apotek er præget af mange regler, kontroller og procedurer der skal overholdes, for at undgå fejludleveringer.

En stor del af arbejdet er informationsopgaver og kontrol af ordinationerne.

Du skal selvfølgelig kunne tale med kunderne. Dit sprogbrug skal vise hensyn til at mange kunder er ældre ( ingen bandeord). Men med alm omtanke er det ikke så svært.
Med hensyn til ansøgning: Dens opgave er kun at skaffe dig en samtale, hvor du kan uddybe. Skriv, hvorfor du blev interesseret i jobbet. Og skriv gerne, hvis du har andre jobarfaringer ( f eks fritidsjob)
Jeg blev bl a farmakonom, fordi sundhed og kroppens måde at virke på var spændende

Janne
PS min elevansøgning er skrevet for 25 år siden, så den er næppe relevant :-)

0
0
Svar på denne tråd

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider