Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Specielt gode træningsøvelser?
Forfatter: 
Dato:  05-01-2015 21:09

Hej hestefolk!

Jeg ville høre om i kender nogle gode øvelser som giver gode mavemusker og træner bagparten, gerne nogle som i selv har prøvet og som i ved giver gode resultater! Jeg har mig en virkelig sød pony som jeg kan gøre alt med! Men jeg kunne godt tænke mig at han fik flere muskler, så han bliver mere træningstærk i dressuren. Han har lidt svært ved at samle sig og gå korrekt i holdnigtil tider, og mit ønske er jo at træne ham op så, det vil komme "naturligt" fra ham, og at f.eks. tøjlepresset ikke ville være så afgørende for hvor han går? Altså nogle øvelser der gør at han hen over tid bliver så trænet at han kan gå bedst muligt og korrekt.
Håber i forstår mit spørgsmål.

0
0
Svar på denne tråd

undervisning
Forfatter: 
Dato:  06-01-2015 08:05

hej

En god underviser vil kunne hjælpe dig.

Hilsner fra Joan

0
0
Svar på denne tråd

Bomme ...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2015 10:56

og kavalettis træning er godt til mave og ryg :)

ridning i bakker kan også være godt, evt en tur til stranden og så ud i vand til knæene

Syntes det lyder til at du går den korrekte vej til samling :)

www.stenhedegard.dk

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

1
0
Svar på denne tråd

Hjælp til selvhjælp.
Forfatter: 
Dato:  06-01-2015 12:16

Hvad niveau rider I pt på og hvilke øvelser ligger i og leger med i hverdagen, hvis du tør kan du smide et billede op af jer.

Jeg har en unghest der mangler meget styrke til at bærer hans relative store gangarter, så vi laver overgange, træner med bomme og cavalti - rider lang og dyb, samler lidt op igen og derefter får han lov at strække sig igen.

Derudover er det vigtig at den er smidig for at kunne give korrekt efter, så slange gange, sidebevægelser osv.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  06-01-2015 22:39

Hej igen og tak for svar.

som svar på nogle af jeres spørgsmål...

Jeg har allerede en underviser som jeg er rigtig glad for og som fungere rigtig godt for mig og min pony.

Jeg køte ham i sommers(2014) og vi har taget det meget stille og roligt og lært hinanden at kende, så jeg kunne vende mig til ham og omvendt. Vi har startet omkring fire dressur stævner ( Lc klasser, vi tager det meget stille og roligt, intet vi skal nå), med rigtig fine resultater og skal snart prøve en enkelt lb 2. Som sagt er der ikke noget galt med ham og han er faktisk rigtig dygtig, men man kan jo altid blive bedre og jeg ønsker jo at han går bedst muligt... til hverdag træner vi mange schenkelvigninger, galopansping fra skridt, slangegange, versader er vi begyndt på og så at få ro på i overgangene m.m Jeg vil helst gå roligt frem og som sagt træne tingene stille og roligt op, også derfor jeg ikke har travlt med at starte højere dressur klasser, selvom det nok ville kunne lade sig gøre...

Det var egentligt mest hvis i kendte nogle specielt gode øvelser, som kunne være med til at vi blev endnu bedre! Men det er nogle gode forslag, dem vil jeg tage med mig!

og et billed hvis det var. Det er så fra i sommers lidt efte jeg havde købt ham. Jeg har desværre ikke lige et nyere( min mor er ikke så god til billeder)

Kom gerne med flere gode forslag :)

Billede

0
0
Svar på denne tråd

På forparten
Forfatter: 
Dato:  07-01-2015 16:37

lige på billedet er han en smule på forparten, noget du måske og skal/skulle være obs på. Tænker hvis han stadig er lidt på forparten kan det jo være derfor han har svært ved samling :)

www.stenhedegard.dk

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

0
0
Svar på denne tråd

Super dejligt
Forfatter: 
Dato:  08-01-2015 19:58

Dejligt du lige kom med en beskrivelse og et billede.

Han ser ud til at være en skøn pony, og du sidder rigtig pænt :)
Dog vil jeg anbefale at ligge sadlen lidt tilbage. Derudover ville jeg få ham løftet lidt for til, det skerigennem at han sætter sig mere bagtil. Det kan du få ham til igennem overgange, både skridt-trav, og igen øgning og afkortning.

Derudover ville jeg arbejde meget med bomme med ham, både i longe og med rytter på. Buet spor, som i netop er i gang med. Evt 10 m- volter i gør mindre og mindre og mindre til de er 5 meter og derefter presser du ham med indvendige ben ud på en 10-15 meter volte gradvist

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-01-2015 20:59

Tak for flere gode svar.

Det giver rigtig god mening det i forslår så det vil jeg tage med mig og træne videre

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider