Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Valg af kandarbid
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 15:01

Jeg er ved at kigge på kandarbid til min hest.

Han er en 14-års vallak, som er van til at gå med kandar - jeg har bare endnu ikke haft mine egne bid, da jeg har redet med min undervisers kandar de gange jeg har redet med kandar på ham.

Er der stor forskel for hesten, om den går med et billigt bid af "normalt stål" (f.eks. dette: gymnastikogridesport.dk/kandarstang- 12-cm.html ) eller et dyrere HS bid af enten Aurigan eller sensogan materiale (f.eks.: tikarideudstyr.dk/h-sprenger- weymouth-kandarbid-sensogan eller tikarideudstyr.dk/h-sprenger- weymouth-kandarbid )
Vi snakker selvfølgelig bid med ca. samme udformning, størrelse osv. - ellers kan jeg godt regne ud at der er en forskel.

Så mit spørgsmål er, kan det betale sig at købe de dyre Herman Sprenger bid, frem for de billige fra Royal Steel?
Giver gerne prisen for de dyre, men vil gerne høre om det er unødvendigt at smide de penge efter det?

Venlig Hilsen
Pernille

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 19:54

For de fleste heste har det biddet er lavet af ikke noget og sige, men istedet mundstykket; dvs. to delt, udelt, tre delt, tungefrihed osv. der har noget og sige.

Nu med eget ponydyr

0
0
Svar på denne tråd

Okay, tak
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 20:10

Så kan jeg vist godt prøve at købe de billige bid, har tænkt mig at købe ca. samme mundstykke ligemeget hvad, så det minder om det han har gået med tidligere :)

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 22:38

Jeg har et alm, billigt nogenlunde tyndt stangbid fra Horze til 129 kr som fungerer upåklageligt til mit dyr. Samt et underlags bridon bid (også tyndt) fra samme mærke.

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

HS's patent
Forfatter: 
Dato:  07-12-2014 00:16

på aurigan er vist udløbet, derfor lanceres nu Sensogan (læste jeg i en anden tråd for noget siden). Så kan man jo tolke det som man vil .

Jeg er enig i, at form, tykkelse osv sandsynligvis betyder mere end metallet..

Vårbyghalm i småballer ca. 12. kg.

10 stk. 100 kr. - 4470 Gl. Svebølle

0
0
Svar på denne tråd

Kdksjsj
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 20:04

Jeg har været ude i nøjagtigt samme overvejelser for et par måneder siden. Prisforskellen på de bid er jo helt vild! Jeg endte med at købe en brugt kandar inkl. Stålbid (mit trensebid er et HS Dynamic aurigan). Jeg har redet 5-6 gange på kandaret og det fungerer helt fint med almindelige stålbid, ingen problemer.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider