Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

erfaringer vedr.hit air vest...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2014 20:16

Jeg overvejer at købe mig en sikkerhedsvest af de smarte (dyre) air modeller.

Men jeg har ingen erfaringer med nogle af dem, så jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre Jeres erfaringer. Gode som dårlige.

Smid gerne links ind :)

Anne

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  30-09-2014 09:42

en Hit Air.

den er rigtig fin at ride med, den har været udløst en gang og det gik nogenlunde nemt med at skifte patron, jeg tror øvelse gør mester.

Da den blev udløst, var det ikke ved et fald, men det var pga. at jeg havde fået lavet stroppen for kort så den udløste bare ved at jeg røg lidt ud til siden.

Så jeg kan ikke sige hvordan den er at lande på.

Nogen af de danske forhandlere haren tenden til at sige de skal sidde meget løst, men hvis man ser på de udenlandske sider, skriver det at den godt må sidde lidt til, selvfølgelig ikke stramt men bar løst fast, hvis du forstå. Begrundelsen er at når den udløser så sker det ud fra kroppen og ikke ind mod kroppen.

Jeg er glad for min, og bruger den mere end jeg gjorde med min lamelvest.

Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

PT kun 1 ponyboks ledig, venteliste oprettes hvis nødvendigt.

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

1
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  30-09-2014 10:22

nu har min ikke været udløst endnu,- men prøv at kigge på youtube , der ligger et klip men en springrytter der for hesten over sig...

den er behagelig at have på, strammer ingen steder da den er meget åben,- og det er intet problem at have tyk jakke under den

*** Misssophie

1
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  30-09-2014 11:37

Jeg har også en hit-air. Jeg er rigtig glad for min, er faldet af et par gange med den på og den virker upåklageligt

Det gør ikke ondt at lande med den på, og det jeg virkelig sætter pris på er at den beskytter nakken rigtig godt, så man ikke får det smæld i nakken, som man ellers får ved fald.

Og som Misssophie skriver, så er den mere behagelig at have på.

Få hjælp til størrelses måling og tilpasning i den butik du køber den i Har købt min gennem ymastik g ridesort i Esbjerg

Vh Sas

1
0
Svar på denne tråd

Meget glad for min
Forfatter: 
Dato:  06-10-2014 22:45

Jeg har en Hit-air vest og er rigtig glad for den!

Tog et meget kraftigt fald sidste år, hvor jeg efter en vildere rodeoopvisning endte med at blive kastet op i luften - og landede lige ned på mit hovede.

Vesten pustede op præcis som den skulle, og jeg er sikker på, at især puden i nakken var med til at gøre, at jeg selv kunne gå derfra.

Har efterfølgende afprøvet den en gang til, ved en meget mindre voldsom afsidning, og også der virkede vesten upåklageligt.

Jeg har tidligere haft en lamelvest, som jeg ikke rigtig fik brugt. Det blev kun til springning jeg fik den på, og jeg syntes den gjorde at jeg sad dårligere end ellers.
Så den kom kun på, når det var "nødvendigt".

Hit-air'en mærker jeg næsten ikke, og den er faktisk på hver eneste gang nu.
Så en klar anbefaling herfra.
Jeg har i øvrigt den korte model.

0
0
Svar på denne tråd

sikkert god
Forfatter: 
Dato:  07-10-2014 07:42

Er jeg den eneste der undrer mig over vesten ikke er godkendt ?

Hvis den kan opnå gdkendelse ville de sælge mange flere for så må ponyryttere mv ride med den..... pt er det mest voksne jeg ser ride med den- og enkelte ponyrytetre der har den ud over lamelvesten.

Så hvorfor er vesten ikke godkendt i EU?

Karina

0
0
Svar på denne tråd

jeg har hørt
Forfatter: 
Dato:  07-10-2014 09:20

at grunden til den ikke er godkendt er at hvis hesten træder på dig holder luften vist ikke og hvis du falder med hesten altså ikke forlader din plads i sadlen så udløser den jo slet ikke og endelig er der vist en lille risiko for at den kan fejle så den ikke udløser.

Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

PT kun 1 ponyboks ledig, venteliste oprettes hvis nødvendigt.

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd

bjørnhøj
Forfatter: 
Dato:  07-10-2014 10:25

det er nogenlunde de samme historier jeg har hørt foruden den med at der ingen garanti er for den når at puste sig op før rytetren lander på jorden (kort afstand fra feks. en pony)- og dermed er den vel en dårlig sikring omend den er bedre end ingen ?

Karina

0
0
Svar på denne tråd

svar.....
Forfatter: 
Dato:  07-10-2014 17:39

Tak for Jeres svar.

Jeg har fundet mig en brugt hit-air vest, der var til og betale. Jeg er sikker på, at jeg får brugt den mere end den gamle alm sikkerhedsvest jeg havde. Jeg havde svært ved at vænne mig til at den var så stiv at have på.

Anne

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider