Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Horsemannship for begyndere..
Forfatter: 
Dato:  30-04-2003 11:10
Hej,

Min kæreste er blevet meget intresseret i horsemannship og efterlyste noget materiale for "begyndere", men jeg var desværre ret lost, så hvis I kan anbefale nogen links, bøger eller øvelser ville det være lækkert....

Det er bare med at udnytte det når chancen byder sig :-D

-Trine SH.
0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2003 11:22
...Parelli's Savvy System part 1, "Partnership Pack" er lavet til folk, der aldrig har prøvet det før.
Du kan læse mere om det på parelli.com...

Det er en slags hjemmestudie-sæt bestående af videobånd, teorihæfte og små "Pocket Guides", øvelseshæfter til at tage med ud på ridebanen, der trin for trin beskriver hvad man skal gøre, hvad man gør, hvis det ikke virker etc. Geeeenialt...!
Mikkel, der har haft hest i 3 uger bruger det. Det VIRKER.

If I don't see you in the future - I'll see you in the pasture...

-99E

Læs mere om Natural MooseManShip HER!
0
0
Svar på denne tråd

Pris??
Forfatter: 
Dato:  30-04-2003 16:54
Hvad koster sådan et vidunder sæt??

-Trine SH.
0
0
Svar på denne tråd

Ca. 1000
Forfatter: 
Dato:  30-04-2003 17:11
Ca. 1000 kr. koster sættet. Men du kan jo også købe hans bog, Natural Horse-man-ship, den er ganske billig, men selvfølgelig heller ikke lige så let at arbejde efter, som jeg tror, dette selvstudie sæt er (jeg har det ikke selv).
0
0
Svar på denne tråd

savvy system
Forfatter: 
Dato:  30-04-2003 18:47
Jeg er selv en meget aktiv Parelli rytter, og jeg vil varmt anbefale savvy system. Det er fantastisk let at gå i gang med, og det virker!
Ellers kan i også læse mere på parelli.dk som er vores danske instruktørs hjemmeside. Her står en masse metoder beskrevet. Det er også her man kan undersøge hvor der bliver holdt kurser.
Det er også her du bestiller udstyr og f.eks. savvy systemet.

Og selvom det er mange penge man skal af med, så er det alle pengene værd. Du vil få en hest med en tillid du aldrig havde forestillet dig kunne lade sig gøre....
Nu må jeg hellere stoppe min overrosene ordstrøm før det bliver for kedeligt!!! :-D
0
0
Svar på denne tråd

Prøv f.eks
Forfatter: 
Dato:  30-04-2003 21:57
Gitte Naldals bog "fra rytter til hest". Den er nem at gå til, og let at forstå!! :-PJeanetteE -Giv hestene ret til at lege & lære, at drømme & forme, leve & være!! Kun der hvor heste kan føle sig trygge, gror det de gamle kaldte for LYKKE.

Hvis der er noget du virkl´i ønsker dig, så lad det flyve >o<kommer det ej tilbage -var det ikke bestemt for dig :-P
0
0
Svar på denne tråd

Hm hvad med bøger??
Forfatter: 
Dato:  30-04-2003 22:29
du kunne jo prøve: "At danse med heste" eller prøv den der er skrevet af: Nathalie Penquit, som hedder "træn din hest" De to bøger har jeg brugt og de er RIGTIG gode især "at danse med heste" Og begge to kan købes her på HN i læsehesten.. Sååh det har jeg lært meget om!

*Dyrene har ikke valgt os! Men vi har valgt dem!*

{>Elsk mens du kan, lev mens du gør det! {>

KnusS Camilla - og mine to dejlige heste Ilana og Errolfina ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Bogen vs. Savvy System...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2003 10:01
...
Jeg vil ikke anbefale bogen. Ikke som begyndermateriale.
Den er for det første gammel - og Parelli er på flere områder blevet klogere siden dengang. Og den er MEGET svær at arbejde efter, og IKKE egnet til at starte med uden instruktion ra en kyndig og erfaren instruktør.
Men SAMMEN MED savvy system er den glimrende...

If I don't see you in the future - I'll see you in the pasture...

-99E

Læs mere om Natural MooseManShip HER!
0
0
Svar på denne tråd

Pat Parelli
Forfatter: 
Dato:  01-05-2003 12:32
Jeg har selv været på et kursus hos Ute, sammen med Gameboy som var blevet MEGET lidt rar at færdes sammen med.. :-(

Han fik den ide at det var ham der var fører hesten og ikke mig. Jeg blev nødt til at have kæde på ham hvis jeg ville gå en "lille" tur rundt om ride huset, han stejlede HELE tiden.. Ikke særlig sjovt. Så jeg fik fat på telefonen, ringede og fik mig en plads på Ute's næste kursus..

Det var meget lærerrigt, men man skal ikke forvente at der går en uge, og så kan man lave sit eget lille cirkus med sin hyp.. Efter kurset skulle jeg så vise ham at det var MIG der var fører hesten, og der gik da 1-2 uger hvor han løb fra mig når vi trænede, og en lægere periode hvor det var en lang kamp bare at komme ind i ridehuset.. >:-(

Men nu går det MEGET bedre.. ;-D

Der er selvfølgelig stadig en ballademager i ham, men det skal der også være plads til..!

Inden han begyndte på sit "jeg er fører hesten" var det en hyp som kom når jeg kaldte (næsten hver gang :-P ) og som ind imellem gryntede når jeg kom snakkende hen imod ham.. :-D

Det bare SUPER dejligt at have fået sin gamle hyp tilbage, som nu kommer når jeg kalder og allerede grynter når han hører mine skridt på vej om hjørnet.. {> - hvis han ellers ikke er i dyyyb søvn..

Det skal nok lige nævnes at han fylder 2 år til sommer, at han blev kastareret lidt inden kurset, og at jeg er - og hele tiden har været hans eneste passer..

Hilsen Sandra
0
0
Svar på denne tråd

Kursus hvor?
Forfatter: 
Dato:  01-05-2003 17:32
Hvordan kom du på kurset, hvor var det henne og hvad kostede det?

Pernille
0
0
Svar på denne tråd

Savvy system
Forfatter: 
Dato:  01-05-2003 18:01
Jeg kan kun anbefale savvy systemet som selvstudie, eller kursus. Min kæreste er også blevet vildt fanget af det. Og det VIRKER bare...

Man skal bare lige tænke på at pocket guiderne er skrevet på engelsk. Og så koster det første system altså lige knap 1700 kr. Det samme som et weekendkursus.
Með hveðju
Anne Thomsen
0
0
Svar på denne tråd

Kurset
Forfatter: 
Dato:  01-05-2003 21:46

Jeg var på kursus et sted i Skælskør, Rygaard Hestepension tror jeg det hedder. Kurserne bliver holdt forskellige steder. Jeg betalte 1050kr+60kr for opstalding men det var børnepris, for voksen koster det vidst 300kr mere. Man er voksen indtil man fylder 18år.

Man kan låne horsemanship udstyret på selve kurset, Jeg har købt rebgrime til 150kr, tov til 375kr og Carrot Stick med Sawy String til 445kr

Jeg har ialt brugt 2080kr på at komme igang med horsemanship, og det er bare ALLE pengene værd.. ;-D

Hilsen Sandra
0
0
Svar på denne tråd

Horsemanship for begyndere
Forfatter: 
Dato:  03-05-2003 08:04
Hej! Citerer lige mig selv:
...>>Jeg kunne godt tænke mig at anbefale video´en "The real Horse Whisperer med Michael Peace", som kan lånes på biblioteket. Her vises det meget illustrativt, hvordan man ret hurtigt får en angst/nervøs hest til ting, som den ellers ikke ville gøre, og det på en måde så hesten selv ønsker at gøre tingene for éen.

Han løfter hov på en hoppe, der absolut ikke kan eller vil løfte det ene bagben, og det andet sparker den med, og en lækker lille skimmel pony som ikke tør springe, den springer.

Da jeg så de to heste, så jeg i ånden for mig, alle de råbende og frustrede mennesker, der med andre metoder, sikkert havde forsøgt at lokke og tvinge.

Jeg blev (igen!) dybt imponeret over, hvor roligt man kan ændre hestens adfærd i positiv retninng med Horsemanship/hestehvisker-metoder! En særdeles instruktiv video- anbefales!>>....

Gitte Naldals bog er udmærket, men jeg vil slet ikke anbefale Klaus Hempfling! Hans system er en filosofi, en åndelig overbygning på nogle ikke videre definerede metoder, som er meget vanskelige at gentage for os andre, da der stort set ingen brugbare anvisninger er i hverken bogen- eller hans meget lyriske video.

Måske virker Hempfling bedst, hvis man har set ham i virkeligheden, jeg har intet kunne bruge af det, jeg har læst/set på video'en. Min mening er, at dét ikke duer til begyndere!

Nu er det rimeligt kostbart at tage på kurser, jeg var så heldig at min ridelærer bruger Parellis metoder, og jeg har ved selvsyn kunne se, hvad hun har kunnet opnå med sin unge hingst, det er bare så flot. Så jeg vil også anbefale, at din kæreste undersøger mulighederne for, at finde éen underviser eller lign. der kunne give en indføring i metoderne.

Mvh xtiny JUNC Newz

0
0
Svar på denne tråd

hms
Forfatter: 
Dato:  03-05-2003 19:55
Hejsa
Jeg har deltaget som tilskuer på et weekendkursus med Klaus Hempfling, og det kan jeg absolut ikke anbefale... Jeg er enig i at hans teorier og filosofier er på et meget meget højt plan og svære at overføre til noget konkret man selv kan udrette med sin hest. udover det synes jeg at hans attitude var utrolig nedladende over for deltagerne med heste, en hest opgav han og en pige gik grædende derfra....
På dette tidspunkt trænede jeg allerede efter parellis system men jeg var åben over for andre former for hms, men efter den weekend var jeg da klar over hvad jeg ikke skulle bevæge mig ud i....
Jeg kan(ligesom så mange andre) anbefale parellis savvysystem og vores danske instruktør Ute Lehmann... Jeg har boet hos ute i 8 måneder og været med/hjulpet på mange af hendes kurser og ved derfor hvor mange mennesker der hele tiden bliver hjulpet videre(inkl. mig selv og min skønne pony)og endelig for lov at opleve succes/tillid/ respekt sammen med deres heste....
Dette program starter hvor intet andet gør og kan bringe dig til succes med heste som intet andet kan....
Venlige og begejstrede hilsner
marie
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider