Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvilken dressurgjord skal man vælge?
Forfatter: 
Dato:  06-08-2014 12:24

Hej.

Jeg har lige købt ny dressursadel til min hest, og i den forbindelse vil jeg også gerne købe en ny gjord. Dette synes jeg er en jungle, når man gerne vil gøre det bedste for sin hest.

Sadlen er en Kentaur Elektra, og har kigget på gjorde fra Kentaur, Passier og OS - alle i læder.

Det jeg synes er svært, er hvilken udformining på gjorden man skal vælge. Synes der står mere eller mindre det samme om alle gjorde, men tænker der må være en grund til at der produceres de forskellige typer.

Tror min hest har et meget normalt gjordleje - ved ikke helt hvad der skulle være specielt eller problematiske ved det. (som i nok kan høre har jeg ikke den store viden om det med gjorde. ) Han er en 14 års vallak, går M dressur, meget normal af bygning - en DV på 173 cm. Dog har en en lille tendens til mild gjordkrampe.. Han bider i kæderne når man spænder gjorden, men ellers har der ikke været noget at mærke.

Har bl.a. kigget på disse gjorde:
Kentaur:
www.avderod-ridesport.dk/pi/Kentaur- Parma-Dressurgjord- bananformet_180500_7618.aspx

www.avderod-ridesport.dk/pi/Kentaur- York-Dressurgjord_214465_.aspx

www.tattersall.dk/product/os- dressurgjord/

Passier:
tikarideudstyr.dk/passier-anatomisk- laedergjord
tikarideudstyr.dk/passier- dressurgjord-med-udskaering

Det jeg søger er en gjord i god kvalitet, som gør det bedste for min hest.

Er der nogen der kan hjælpe mig gennem denne jungel?

Vh Pernille

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  06-08-2014 13:40

Jeg har denne neopren gjord til min dressurhest (M konkurrence) www.hooks.dk/ product.aspx?productid...Order=DESC

Den fungere rigtig godt på hende.

Men heste er jo forskellige. Det er vel bare at kaste sig ud i det og prøve sig frem tror jeg.

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2014 03:08

Jeg har selv kigget på disse gjorde.

Jeg ville helst ha OS, men synes det er mange penge.

Så har valgt Kentaur Parma, det er en meget fin gjord.

Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

Kieffer Action 17" sælges

0
0
Svar på denne tråd

Elastik
Forfatter: 
Dato:  08-08-2014 09:51

Ville i hvert fald vælge elastik.

den gjord der står højt på min ønskesedlen er en equisoft :)

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

Ungheste sælges

Se min præs

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er i den anden
Forfatter: 
Dato:  08-08-2014 12:15

grøft.

IKKE elastik. Holder ikke sadlen på plads..

IKKE buet/banan gjord. Uandset formen, vil trækket gå i en lige linie, så gjorden snærrer ind på den ene kant (ER afprøvet også ). Min hests gjordleje ligger lidt fremme ift. sadelleje, men med sadelskift blev det løst.

Jeg har prøvet forskellige, men jeg syntes bedst om "Albion Humane Girth". Den er en meget blød lædergjord, som har justerbare spænder. Svært at forklare, men spænderne hænger sammen og kører gennem et øje på gjorden, så man faktisk kan spænde et "halvt" hul.

Billede

Hvis hesten reagerer på at få spændt gjorden, ville jeg nok få checkket sadel og hest, og ellers spænde op langsomt og skiftevis på begge sider.

Jeg har en 28" Albion Humane Girth og en læder Norton 28" - også med dette system - til salg, da de er lidt for lange.

0
0
Svar på denne tråd

Hesten reagerer..
Forfatter: 
Dato:  09-08-2014 21:36

Ja, han reagerer som jeg skriver - men som sagt også, ikke noget voldsomt og jeg har jo lige købt ny sadel så det er ikke den det er galt med skulle man ikke tro.. Det kan selvfølgeligt være muskelspændinger.

Når du skriver det ikke er godt den er 'buet', hvad så med de med trykfordeling midt på?

0
0
Svar på denne tråd

Gjorden
Forfatter: 
Dato:  11-08-2014 14:33

Skal ikke holde sadlen på plads under alm ridning, der skal sadlen ligge så man i teorien kan ride uden gjord.

Gjorden er til for at vi kan komme op og for at vi kan blive siddende hvis hesten hopper. Og jo så hjælper den da til at sadlen bliver på plads hvis vi selv er ude af balance

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

Ungheste sælges

Se min præs

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  15-08-2014 18:51

Tak for svarende, har købt en OS dressurgjord anatomisk formet/med noget trykfordeling midt på - uden elastik. Så nu håber jeg bare det fungerer :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider