Hej H-N'er, 
Jeg står foran at skulle begynde at træne/tilride min hest, og har fundet mig en rigtig sød hjælper, så vi kan få lidt struktur på. 
I dag arbejde vi med hende før første gang i longen, og eftersom at hesten ikke er i træning vil jeg gerne arbejde en del på at få opbygget muskler ved både løs- og longearbejde.
Så jeg vil gerne høre om nogle har nogle idéer til forskellige former for jordarbejde, der kan opbygge muskelgrupperne?
Jeg tænker selv i arbejde med bomme, sidebevægelser og selvfølgelig arbejde med fremdrift og korrekt brug af ryggen, men man kan altid blive klogere og jeg mangler lidt idéer for at kunne lave en varieret træningsplan. 
Jeg har nogle billeder af Tess i longen i dag, og jeg vil være meget taknemmelig, hvis nogle vil give en bud på, hvordan, hun bærer sig og hvad jeg bør have fokus på med de forskellige muskelgrupper. Det er første gang i longen og hun er ikke vant til det + hun spændte lidt op, men helt forfærdeligt ser det da vist ikke ud. 
Hvis jeg må være så fræk, vil jeg gerne forespørge at eventuelle svar gives af folk, der har reel erfaring/viden om emnet - jeg bliver så forfærdelig forvirret når jeg får 117 forskelilige teorier serveret af folk, der alligevel ikke har noget fagligt at bygge det på... 
Men ellers siger jeg mange tak for alle input.. er selvfølgelig interesseret i at træne hende så anatomisk rigtigt som muligt, og det behøver ikke at gå hurtigt - det skal bare gøre rigtigt, hun skulle jo gerne holde i mange år.