Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Motion
Forfatter: 
Dato:  04-06-2014 22:02

Hvor mange minutter i rider i ?

hvor mange km ca ?

hvordan ser jeres daglige træningsprogram ud med jeres Ridedyr ?

0
0
Svar på denne tråd

123...
Forfatter: 
Dato:  05-06-2014 01:39

Minutter ved jeg ikke, det varierer efter hvor varmt det er. Om vi kan ta det i høj fart eller må holde et lavt tempo. Men min 14 km pr trening. Det varer som regel i lige knap en time, måske 1,5 time om det er riktig varmt. De fleste dage er vi i skoven og springer alle cross stier i skoven, de er smale og svingete så hun må bruge ryg og får en god balanse.

Muligvis en dag eller to på ridebanen, men man kan lige så nemt øve sig på alle øvelser ude i skoven.

"If a horse can do it, an Appaloosa has already done it."

Berta - Blandet hoppe 2003.

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

1
0
Svar på denne tråd

op til
Forfatter: 
Dato:  05-06-2014 23:53

Det er op til hesten. Dens niveau og trænet styrke betyder selvfølgelig også en hel del. Rides eller gås der en tur, er det alt fra 15 min - over en time. Longearbejde som nogle kalder det, vil jeg aldrig bruge som "motion" eller fedt forbrænding. Arbejder jeg hesten på bane er det med specifikke øvelser som mål og jeg går derfor op i de rette muskler kommer i brug mere end den tid tager.

1
0
Svar på denne tråd

Ridning...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2014 12:35

Hej.

Nu har jeg ikke redet et stykke tid, men sidst jeg red en hest fast, så det sådan her ud. Det var en nytilredet ung hoppe, derfor er programmet ret let:

Jeg plejede at ride omkring 1 time ca. 3-4 dage om ugen og så 1 dag, hvor det var omkring 2 timer. Jeg red et sted mellem 6 og 10 km. Det meste dressur red jeg i skoven. I de perioder, hvor der var penge til det, modtog jeg undervisning hver 14. dag.

En ridetur startede i skridt for løse tøjler og derefter trav for løse tøjler. Når hesten blev varm, tog jeg måske en galop eller noget tölt. Vi kunne også træne bakker eller slalom mellem skovens træer, for at øge smidigheden og styrken. Der var én lang sti, hvor jeg gerne pressede hende lidt og lod hende skridte, trave, tölte og galoppere, uden lange skridtpauser, men ellers var der gerne skridtpauser. Samlede hende aldrig rigtigt, men hun var også nytilredet og jeg mener ikke, at det gav mening at samle hende så tidligt i hendes træning.
Vi red lige så ofte uden sadel som med.

... Men vi var altså også bare en hyggeekvipage. ;D

Heidi

1
0
Svar på denne tråd

Super med andres træning
Forfatter: 
Dato:  06-06-2014 14:42

Vi er nemlig også bare nogen som hygger. Men laver også interval i skoven. Efter opvarmning. 1,5 km skridt ned til skoven i skridt og frisk skridt. Og så ellers lidt trav. Lidt skridt lidt trav lidt galop. Lidt skridt igen. Men hvor lang tids interval der er ved jeg ikke stopper gerne inden hun syns det er hårdt og skridter lidt. Og så kommer det fede som hun nyder, mega lange tøjler og så frit trav og helst efter hendes mening så stærk trav som muligt. Vi når ca 3- 4 km ud. Så det passer med det samme antal km hjem. Hvor vi lunter lidt og tripper lidt for så går det jo hjemad. Syns gerne jeg kan mærke om hun er brugt eller ikke for så tager vi en traver hjem igen. Nogen dage sveder hun mere andre dage overhovedet ikke. Selvom det kun tager halvanden time. Næste dag løber vi en let tur håndholdt. På 3 km det nyder hun lige så meget. Og kan nok fortælle hvor vi skal løbe og hvor vi skal skridte og kikke på skovting. ?

"En vane har lange rødder."

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider