Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Et godt råd.
Forfatter: 
Dato:  30-04-2014 14:39

Hej hej

Min hest på 15 går på fold med en vallak på 4 og en hoppe på 21

Når jeg skal have heste ind kalder jeg på min hest og hun komme, men så går vallakken ind foran hende og det samme gør han når de to hopper står oppe ved ledet. Det virker som om at han ikke vil have at de forlader folden. Ledet står altid åbent.

Jeg kan kun få hestene ind hvis jeg kan få fat i en af hopperne og trække den ud af ledet. Men så begynder han at galoper og hopperne sætter efter.

Der er ikke nogle, som arbejder med vallaken.

Er der noget jeg kan gøre, det er ikke min, men helt tryk ved at lukke dem ind er jeg ikke.

0
0
Svar på denne tråd

Han holder på sine hopper
Forfatter: 
Dato:  30-04-2014 15:27

Jeg tror det er hingsteadfærd. Hingsten driver med hopperne i hans stod. Naturligt, men besværligt for dig.

Hvad sker der, hvis du får fat i hoppen og får ham lidt væk?

Hvad er dine muligheder ift. hestens ejer og staldens ejer? Har du en, som kan hjælpe dig?

Separationsangst, nervøsitet, uridelighed, frygt, stress, stereoptypier - få kvalificeret hjælp.

Tina MJ Hesteadfærdsrådgivning

0
0
Svar på denne tråd

er meget alene
Forfatter: 
Dato:  30-04-2014 18:28

Når jeg har fat i min hest stopper han op ca.4 meter fra mig og står og kikker. Andre gange sætter han i galop og løber tæt forbi min hest og så slipper jeg min hest for ikke at komme tilskade.

Min far hjælp mig ind til han bliv løbet ned af valakken.Jeg er meget alene.

Det er en ældre mand der har stalden og valakken og der kan ikke laves noget om.

I vinters havde begge hopper dækken på, dem ødelage han totalt og hopperne var mega sure på ham, de skrag,sparkede og stejlede mod ham, jeg bad om at skille dem af, men det kunne ikke lade sig gøre for han mente ikke at det var noget særligt.

0
0
Svar på denne tråd

Kan du jage ham væk?
Forfatter: 
Dato:  30-04-2014 18:33

Umiddelbart er mit bedste råd, at du tager en longepisk med, og jager ham væk. Du behøver jo ikke at slå ham, du kan bare slå ned i jorden foran dig.

Tror du, at det kunne være en løsning?

Separationsangst, nervøsitet, uridelighed, frygt, stress, stereoptypier - få kvalificeret hjælp.

Tina MJ Hesteadfærdsrådgivning

1
0
Svar på denne tråd

ja, det er da en mulighed.
Forfatter: 
Dato:  30-04-2014 18:50

ja det er da en mulighed, som jeg vil prøve.

Jeg har slet ikke nogle ideer selv.

Han har næsten ikke været i hænder så han ved vist ikke hvad en pisk er.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider