Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Flot % i dressur?
Forfatter: 
Dato:  18-03-2014 12:44

Hvilken procent vil man anse som være flot at opnå i dressur?

Hvis man nu skal sammenligne med af man i springning rider en fejlfri runde i en klasse.

Hvad vil man så anse som være tilsvarende godt i dressur %?

Altså jeg tænker ikke på at man i gamle dage skulle opnå en vis procent for at være godkendt, for det findes jo (mig bekendt) ikke mere.

Fotograf Heidi Glisborg

* stort arkiv med stævnebilleder *

Glisborg på facebook

www.facebook.com/#!/pages/ Glisborgdk/326858757556

www.wpets.dk

Kvalitetsudstyr til hest & hund

http://www.fuldblodsaraber.dk

0
0
Svar på denne tråd

Gode procenter
Forfatter: 
Dato:  18-03-2014 17:47

Tror det svinger meget fra distrikt til distrikt, men her i 11/13 går de fleste efter 65% :) Er det under 60% er det noget skidt, men over 65% så er det fine procenter selvom det ikke bliver til en placering.. Nogle gange vinder man med 67%, andre gange går førstepladsen til omkring de 72%, men sjældent højere..

men ja, 65% er et godt ridt i mit distrikt :)

- Louise med den dejlige Lo'moone!

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  18-03-2014 20:30

Synes det varierer meget fra stævne til stævne - fra dommer til dommer.

I "gamle dage" var man jo godkendt når man red over de 50%, nu er det vist 60% til sløjfestævner for at få en sløjfe.

Men man skal jo op over de 65% før det i mine øjne er en god procent :)

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane-Elmbo

0
0
Svar på denne tråd

ej procenter
Forfatter: 
Dato:  20-03-2014 13:55

Jeg vil ikke sige man kan sammenligne noget ud fra procenter da dommere svinger SÅ meget.

Er 65% godt hvis man alligevel bliver sidst i en klasse?

Og omvendt - hvis du vinder med 62% er det jo godt.

Jeg synes kun man kan sammenligne med placeringer da det kan svinge så meget fra gang til gang :)

- Jannie Baggesgaard Jensen -

Baggesgaards Amazing

(i fol med Floricello - termin 30/3-2014)

Sandie Ravnskov

Sponsor: valsoe-horses.dk

1
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-03-2014 14:11

Ja men man kan jo også vinde en klasse med 62% simpelthen fordi de andre har været endnu dårligere ;) og der gør jo ikke ens eget ridt bedre..

Kender da en rytter eller to der alt afhængigt af hvilket stævne de kører til enten får placeringer eller ender næsten sidst, men med ca samme procenter.. Forskellen er bare konkurrenterne :)

Jeg holder stadig på at 65% er et godt ridt (i mit distrikt) uanset om man kommet sidst eller først :) For hvis jeg bliver sidst med 65%, ja så har de andre jo bare været vildt gode :)

2
0
Svar på denne tråd

for mig
Forfatter: 
Dato:  29-03-2014 20:34

handler den gode procent om hvilke forventninger jeg har til det pågældende stævne/klasse.

Jeg har som regel et mål om 60+, men nogle gange siger jeg også bare jeg vil ride 50+.

7/12 red jeg første stævne på min 4 års det var 3. gang hun var i hallen og jeg havde ejet hende i 6 dage. jeg var SUPER tilfreds med de 62% faktisk meget overrasket og glad!

når vi 27/4 skal på stævnebanerne igen i LC1 og LC3 jamen der vil jeg også sige en fin procent er 60%.

Men generelt vil jeg sige 65% er en rigtig fin procent, mange gange er det også nok til placering.

Her ligger vinderen tit i 67-70 og så de andre derefter.

Mvh Kathrine

www.facebook.com/kathrineoghopperne

Med to smukke stjerner på himlen og tre dejlige i stalden

Sov godt

Dinna 1983 - 12/12/13

Rainbow 28/01/01 - 17/03/14

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil sige
Forfatter: 
Dato:  01-04-2014 09:57

at over 65 % er OK, over 70 % skal man ride til hvis man gerne vil ligge til placering, over 75 % er en FLOT procent. Så har man fået 7 og 8 i de fleste øvelser, evt nogle 9 taller.

Sagde Janne

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub mellem Holbæk og Roskilde - Se mere på min profil eller www.rideklubbenvestervang.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ifølge OUT reglerne
Forfatter: 
Dato:  01-04-2014 10:01

så skal man ride til mindst 65% før det "gælder", selvom man vinder. Dvs. at vinder man med 62 % så gælder det ikke som tællene til udklasning i pågældende klasse.

Sagde Janne

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub mellem Holbæk og Roskilde - Se mere på min profil eller www.rideklubbenvestervang.dk

2
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-04-2014 11:05

Se bare der er der forskel på distrikterne :) Her sker det mere eller mindre aldrig at der rides til over 75%! Og placeringerne gives næsten altid til ridt imellem 65-70..

I fredags red jeg LA1 - jeg blev placeret som nummer 5 med ca 63,5%.. Blev placeret med en lav procent ikke fordi klassen blev dømt lavt, men fordi flere lavede flere fejl end mig og havde sværere ved at få hesten rundt (meget hestespisende pynt).. Vinderen red til 70% :)

0
0
Svar på denne tråd

Forskelligt.....
Forfatter: 
Dato:  01-04-2014 12:11

Jeg har lige været afsted til C-stævne i D12, hvor jeg i lang tid lå til placering med 58,5% ud af 31 startende.

Jeg endte midt i feltet,og dommeren havde givet fra 50,3 til 72,8%, der var 9 ekvipager over 65 %, 6 ekvipager under 55 %, resten af os lå og rodede midt i :-)

Så 65 % er en fin procent! og vil gøre at du ligger med i toppen.

At man så selvfølgelig selv kan sætte andre mål, hvis man fx som jeg rider unghest, og det var mit/vores første C-stævne :-). Jeg havde været lykkelig for 60 %, men ville da hellere ligger midt i feltet med 58,5 % end sidst med 60 %. :-)

Min hest er en helt almindelig lavbenet blandingshest, og realistisk set, så skal vi nok være rigtig glade for 62-63 % i fx la1-2 stykker, hvor han jo gangartsmæssigt ikke kan hamle op med stortgående heste. ( og rytteren nok heller ikke kan hamle op med beriderne og de proff i opstilling og rutine - host host ) Men måske har han så bedre muligheder i fx LA4-MB0, hvor han så har nemmere ved at sætte sig og hans lydighed og nøjagtighed tæller mere ?

Så 65 % er flot i min verden, og derover er rigtig rigtig flot.

mvh Charlotte

2
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider