Hej alle venlige sjæle
Jeg har tidligere læst dette i championatreglementen(2013)men nu er det kommet i det alm spring reglement også.
Men jeg kan ikke forstå det med lukke anordningen? Jeg synes alle bagbensbeskyttere er med elastisk lukning.? Var desuden henne og se 4 års championat til jbk og der red de med gamacher som veredus, eskadron osv. Altså alm gamacher...
Kopieret direkte fra reglementet..
Benbeskyttelse; gamacher, bandager, klokker: Tilladt. For alle youngsterklasser og DRF’s Unghestechampionater (4-, 5-, 6- og 7årsheste), samt ved alle starter på 4-års heste ved danske ridestævner er følgende gældende: Alle bagbensbeskyttelser må max. have en total højde på 15 cm og en minimum bredde på 5 cm. Følgende kriterier skal respekteres: Indersiden af beskyttelsen skal være glat; og lukkeanordningen må ikke være elastisk; der må ikke bruges tilbagespænd eller anden form for lukkesnører. Den afrundede faste del af beskyttelsen skal være placeret på indersiden af koden. Der må ikke anvendes andre former for anordninger i forbindelse med brug af bagbensbeskyttere.
Nogle der forstår det anderledes eller kan forklare mig det??