Enig med flere af de tidligere skribenter: Heste skal helst have noget i maven, der kan danne et flydelag, som hindrer at mavesyren svulper op i den del af maven, der ikke tåler syrepåvirkningen.
Heste producerer normalt mavesyre hele tiden - til forskel fra mennesker, der normalt kun procurer mavesyre, når de spiser. I naturen spiser heste også næsten alle døgnets timer og er derfor ikke i risiko for at få skader af mavesyren.
Det er ikke specielt godt for heste at spise nogle få store måltider om dagen. De skal helst have mange små måltider og helst i form af adgang til grovfoder nogenlunde hele tiden. Og hvis det er nødvendigt at give kraftfoder for at holde huld på hesten, så skal det helst fordeles over mange måltider.
Jeg ville altid sørge for at min hest havde haft adgang til grovfoder inden ridning - og igen efter ridning.
Større mængder kraftfoder ville jeg generelt undgå - om muligt - og hvis det var nødvendigt, så ville jeg ikke give det hele lige før ridning, men måske lidt af det, så det på den måde blev delt lidt ud over flere fodringer.