Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Ride bidløs
Forfatter: 
Dato:  09-11-2013 19:24

Jeg har netop bestilt et bidløs hovedtøj, da jeg gerne vil ride uden bid.

Er der nogen der har nogle gode fif til opstart at dette?

Hesten er meget lydhør for min stemme :)

Er meget spædt på at komme i gang :)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-11-2013 20:17

Hej. Kan anbefale dig at finde facebook gruppen : bidløs riridnings fornøjelse ;)

1
0
Svar på denne tråd

Dejligt
Forfatter: 
Dato:  09-11-2013 22:41

Først ville jeg lærer hesten signalerne for stop, drej osv. fra jorden.

Og husk også at se om hesten overhovedet bryder sig om trykket fra den bidløse trense. Det er nemlig nogle heste der ikke bryder sig om trykket. :)

Det har jeg prøvet før, så ja.. Nogle heste bryder sig ikke om det. :)

"Happiness is when
what you think,
what you say,
and what you do
are in harmony."

Tyra min skat - du er savnet umenneskeligt meget

0
0
Svar på denne tråd

bidløs
Forfatter: 
Dato:  10-11-2013 09:04

jeg red tit bare i grime og uden sadel på min når han var på sommergræs og til sidst tænkte jeg hvorfor ikke bare finde et bidløst hovedtøj... men kommer måske også an på hvor godt man kender sin hest og hvor meget den lytter til en.. han var i en periode i foråret lidt overfrisk så puttede alm hovedtøj på ham en dag.. men synes ikke dt gjorde nogen forskel så tror mest det var inde i mit hovede at jeg følte mig lidt mere sikker... har redet bidløs de sidste 6 år tror jeg.. jeg rider også kun tur nu

0
0
Svar på denne tråd

Ingen stor forskel
Forfatter: 
Dato:  10-11-2013 12:14

Min erfaring er, at der ikke er den store forskel fra at ride med til og til bidløs.

Som regel forstår de signalerne med det samme og især hvis du har redet meget på stemmen tidligere.

Så er hesten generelt redet for små hjælpere, så tror jeg bare du kan sætte dig op og ride som du plejer.

Du kan jo altid starte i trygge rammer indtil du føler dig tryg ved at ride uden bid.

Min unghest er redet på med og uden bid, og både på tur og på bane. Første gang jeg red ud på hende med hackamore havde hun været på tur max 10 gange før, og der var ingen forskel i reaktionerne. faktisk er det min oplevelse at hun bliver knap så ophidset hvis hun bliver holdt tilbage på soft hackamore i forhold til biddet. Hun kan til tider godt være noget fremadgående nemlig.

Held og lykke med det.

Vh Maria

Opstaldning i lækre bokse i Veksø Sjælland tilbydes

Se mere på præsentation

2
0
Svar på denne tråd

Takker...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2013 19:43

Jeg takker mange gange for svar :)

Glæder mig til at gå i gang med det bidløse...og starter helt sikkert op på ridebanen først, med jordtræning og ridning, inden vi rider ud :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider