Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Anbefal bid
Forfatter: 
Dato:  19-10-2013 18:18

Hej HN.

Jeg har denne her yderst sensitive hoppe med en fin lille mund.

pt rides hun på et to delt bid der kan dreje på midten. Det er det bid jeg synes hun fungere bedst på, men ikke optimalt.

hun har tildens til at åbne munden - ikke når man tager på tøjlen, men når hun presses med schenklen.

Moderen har samme til dens, samt lillebroren. Generelt heste med små munde.

Min hest rides på hannoveransk næsebånd dog kan tungen stadig

kører en tur rundt i hele hovedet hvis det passer damen ;)

hvad af har I gode erfaringer med af

bløde bid til en hest der rides på en sytråd?

Samt hvilket bridon og stangbid vil I umiddelbart anbefale?

Forestiller mig selv noget med lav tungefrihed så der ikke er noget der presser op i ganen.

0
0
Svar på denne tråd

Myler bid
Forfatter: 
Dato:  19-10-2013 19:36

Jeg har lige haft Pernille bendix, som er importør af myler bid her i dk, ud for at måle bid-str og afprøve myler bid til mine to ungheste.

Str mæssigt havde jeg luret rigtig hvad de skulle have, men Pernille tjekkede også mund, lader og gane på hestene, og her blev den ene vurderet til at have for skarpe lader og lav gane til at et tungefrihedsbid ville være relevant for den.

Den anden er en sensitiv herre med en lille mund, og giver tydeligt udtryk for hvad han kan lide at have af bid. Har ind til nu redet med et 2 delt muffebid på ham, det eneste han ikke ser ud som om han kaster op over at få i munden.

Pernille vurderede at hans mund, lader og ganer fint kunne bærer et tungefrihedsbid. Vi tjekkede bidene af på ham i ridning, og Caspian viste tydeligt hvad han ville have - og det var IKKE et bid med tungefrihed. Til gengæld fungerede han rigtig fint på et level 1 bid MB02.

Så kunne du få hende ud - eller evt Christina saætum fra hestens mund - hun kan også tjekke hestens mund ud, og kan have bid med man kan prøve.

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Tak for det
Forfatter: 
Dato:  19-10-2013 20:24

Tak for råd Charlotte:)

Har lige sendt en mail afsted og prøvet at forklarer problemer :)

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  07-11-2013 17:24

Ville nok bruge et tyndt, 3-delt bid, det presser ikke på samme måde i ganen, og har hesten en lille mund, or der ofte ikke plads til bid der er alt for tykke.

www.granlyridecenter.dk

Kommission, ridning, opstaldning og heste/ponyer tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

Stang bid
Forfatter: 
Dato:  07-11-2013 20:04

Jeg har haft somme problem med min hoppe.

Lille mund og tandlægen anbefalede også et tungefrihedsbid. Så jeg har prøvet to fra Myler uden held. Nu ser det dog ud til at det er lykkes mig at finde et som passer damen, måske det var en mulighed med dig.

Det er et Bombers bid som hedder Happy tongue. Et stang bid med tungefrihed. Og samtidig fået det i meget små størrelser.

Vh Maria

Opstaldning i lækre bokse i Veksø Sjælland tilbydes

Se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Happy tounge
Forfatter: 
Dato:  07-11-2013 20:05

Billede

Vh Maria

Opstaldning i lækre bokse i Veksø Sjælland tilbydes

Se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg er så....
Forfatter: 
Dato:  07-11-2013 20:25

Ja jeg er så blevet forundret, da min sarte sensitive herre sagde ja tak til et to-delt tyndt sweet iron bid ?!?

Det var en veninde, som foreslog jeg kunne låne hendes sweet iron bid, da hun havde god erfaring med det til sin sensitive hest.

Jeg er nået til, at man nok må prøve sig lidt frem/låne sig frem, og så se hvad de kan lide - for det er ikke altid oplagt :-)

mvh charlotte

2
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider