Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvor lange ture?
Forfatter: 
Dato:  09-10-2013 18:16

Jeg kom i går (på en ridetur sæføli) til at tænke på hvor lange ture I andre rider, når I rider ud.

Vores normale ture er omkring 5-6 km. De tager en times tid.

Hvad med jer!?

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  09-10-2013 19:55

8 km ca ( tager 1½ time i mest skridt ) :). Jeg tror ikke min bagdel kan klare mere end 10 km. Vi har nemlig ikke nogen sadel, så kommer nok ikke på ture på flere timer før jeg får en sadel - eller hesten er i bedre kondi ;).

Nu meget eget ponydyr

1
0
Svar på denne tråd

Rideture
Forfatter: 
Dato:  10-10-2013 08:10

Hej,

Mellem 5 og 15 km afhængig af vejr, tid og trafik (visse ture er simpelthen for farlige i myldretiden). Det bliver desværre ikke til så meget som jeg gerne ville, da terrænmulighederne ikke er helt fantastiske lige der hvor min hest står. I tidligere tider havde jeg min hest på sommergræs ca. 5 måneder hvert år ved dejligt rideterræn med masser af skov, bakker, mark- og grusveje o.s.v., og da red vi omkring 10-12 km om dagen :-)

MVH

Jette

Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

1
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-10-2013 21:02

Jeg rider mellem 5 og 20 km. afhængig af vejr, hvor meget tid jeg har, hvor oplagt hesten er, og hvor langt dem jeg rider sammen med har lyst til at ride

"Friday left me fumbling with the blues,

and it´s hard to win when you always loose" - Tom Waits

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  10-10-2013 21:49

Kender ikke ligefrem kilometer antallet. Men rider ca. ud 1½-2 timer. Det er primært mest galop og skridt vi laver når vi er ude. Dvs galop, så skridte 2-4 timer og så galop igen.

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

dddddddd
Forfatter: 
Dato:  10-10-2013 21:49

Dooooh 2-4 min ;)

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

ca. 6 km i løb
Forfatter: 
Dato:  11-10-2013 08:33

Mine to er så kede af at undvære hinanden, så jeg tager dem begge to med ved hånden på mine løbeture i stedet for at ride tur. Vi løber 6-7 km pr. gang, og det tager ca 40 minutter :)

1
0
Svar på denne tråd

123...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2013 15:55

Det variere fra gang til gang. Men alt fra 10-35 km på alt mellom

1-3 timer. Ikke så meget skridt, mest trav og lidt mindre galop. Når unghesten er med så er det max 10 km

Alltid med en

Appaloosa

Berta - Shetlænder/Islandshest hoppe 2003. Søger rytter

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

Skrivefejl? Ret mig gerne, jeg er nordmand.

0
0
Svar på denne tråd

uha uha
Forfatter: 
Dato:  20-10-2013 16:40

Et sted mellem 5 - 25 km om dagen alt efter vejr og tid. Har skov i alle retninger, så der er nok terræn at vælge imellem.

Det er varieret tempo, nogle gange samlende arbejde og nogle gange intervaltræning, og alt derimellem.

Rikke

"The aim of the art is not only to ride a well conformed animal, but to get the very best out of those that have been less gifted by nature..."

(Ludwig Hünersdorf)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider