Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvordan aktivere man bagparten??
Forfatter: 
Dato:  01-09-2013 11:28

Hej :)

Jeg ved godt at i måske ikke kan give mig den perfekte opskrift på det men hvordan får man hesten til at bruge bagparten i stedet for forparten?
Altså helt kort og meget dårligt forklaret så skal man jo have energien fra bagparten op igennem og løfte ryggen og give energi til forparten (ret mig gerne i det der er forkert) hvorved hesten gerne skulle bøje i nakken?
Jeg har fået fortalt at man bare skal ride temposkift og få hesten til at søge ned men det kan da ikke være alt man skal gøre? Jeg har læst rigtig meget med at støtte op med schenklerne men jeg tror ikke jeg har forstået det rigtigt, betyder det bare at have schenklerne ved hesten? Hvorfor skulle det hjælpe? ... Ja altså hvordan aktivere man bagparten og får hesten til at bruge ryggen?

Det er et godt råd men jeg kan ikke få en underviser da jeg ikke har nogen hest blive undervist med :

Don't feed the bad wolf.

0
0
Svar på denne tråd

du har forstået det korrekt
Forfatter: 
Dato:  01-09-2013 23:37

man skal have energien fra bagparten til at strække overlinien. Det allervigtigste er, at hesten går uden spændinger i sit eget grundtempo, dvs. lidt langsommer end arbejdstrav. Igennem KORREKT redne overgange, hvor overlinien forbliver strækt og rytteren sidder i et aflastende sæde,så hestens lænd kan svinge, motiveres hesten at træde frem til tyngdepunktet og forkorte afskubbet.

I den holdning oparbejder hesten gradvis styrke nok til at løfte hals og hovedet.

0
0
Svar på denne tråd

tak for förklaring
Forfatter: 
Dato:  02-09-2013 18:51

Tak, jeg har stadig ret svært ved at forstå det men jeg må bare igang med at læse :)

Don't feed the bad wolf.

0
0
Svar på denne tråd

Måske kan den her
Forfatter: 
Dato:  02-09-2013 22:21

Hjælpe dig på vej.

Det er "kun" en appetit vækker, der stikker mere under, men måske kan videoen hjælpe dig på vej.

m.youtube.com/ watch?v=I8cOq7YWXys&de...8cOq7YWXys

god fornøjelse

Anne kirsten

0
0
Svar på denne tråd

Prøver lige igen
Forfatter: 
Dato:  02-09-2013 22:24

Min IPad vil ikke samarbejde.

ind på youtube og søg

how to engage your horse's back

så skulle du få syn for sagen

Anne kirsten

0
0
Svar på denne tråd

youtube
Forfatter: 
Dato:  07-09-2013 15:46

Søg på Youtube efter Henrik Halle, så tror jeg du får svar på dit spørgsmål.:-))

Han har lavet superfine videoer:-))

Personligt får jeg mere ud af at se en film/vidoe på dansk i stedet for at læse div. bøger:-)

God fornøjelse

Mie

Bastian/perfect/pamina

0
0
Svar på denne tråd

Link til youtube
Forfatter: 
Dato:  07-09-2013 15:51

Jeg fandt lige et link så er det lettere:-))

www.youtube.com/user/Kaprioledk

Mie

Bastian/perfect/pamina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider