Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

A hest military
Forfatter: 
Dato:  25-08-2013 19:30
Hejsa. Er der nogle der kan fortælle mig hvad kravene er for at en hest er A hest og B hest i military?

Mette

Hingsteplag Cavall Ask/Prince Mab xx/Limelight sælges

Opstaldning ved Kolding www.facebook.com/pages/ Bjergagerg%C3%A5rd-Hestepension/ 289210871094962

0
0
Svar på denne tråd

Hej Mette
Forfatter: 
Dato:  25-08-2013 22:01

B hest må være 3 x sværhedsgrad 3 i military altså CNC 100 med det som svarer til MER resultat - 50% dressur - 0 fejl på forhindringer max 4 bomme.

A hest må være 2 stjernet som DM afholdes i altså sværhedsgrad 5 .

Det er ud fra sammenligning med de andre B og A heste status som findes indenfor avl og jeg tror , hvis man skal ansøge om B og A status indenfor military , skal man indsende resultater m.m til den pågældende avlsforbund, da det er lidt "nyt " endnu .

www.rawasport.dk

lækre sportsponyer sælges fra 0-3 år

udd. hestemassør

NU MED

SPH 218 Rawa´s Con Dios

0
0
Svar på denne tråd

hov kay
Forfatter: 
Dato:  29-08-2013 15:55

i springing har det da altid være Ma der gjorde hestene til A heste, altså sværhedsgrad 4. JEg ved intet om dressur.

i spring bliver man S hest når man har tre gange fejlfri i sværhedsgrad 5.

0
0
Svar på denne tråd

mere iøvrigt
Forfatter: 
Dato:  29-08-2013 15:59

jeg forsøgte at undersøge det i forbindelse med noget kåring i DV. der kunne hverken landsudvalget, dv eller drf svare. eller også ville de ikke. de blev ved at henvise til hinanden.

Jeg har lige tjekket hestedata. Der står status på alle spring og dressurheste der er end B, A eller S heste, men på militaryhestene har jeg slået et par stykker op af dem der har gået med i ret stort og der står ingen status. Så tror det er blevet helt håbløst med det efterhånden.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Line
Forfatter: 
Dato:  07-09-2013 20:36

A og B hest i avl er ikke det samme som A og B hest til stævner .

3 x 60 i M dressur er nok i avl for en B hest ... hvor landsstævne berettigelse kræver 3 x 65 i MB2 i fx dressur - der er desværre forskel og forvirring .

Ponyer bliver oprette med B hvis der har gået La2

www.rawasport.dk

udd. hestemassør

NU MED

SPH 218 Rawa´s Con Dios

Wpbr Rawa´s Mojito

0
0
Svar på denne tråd

Kay begrebsforvirring
Forfatter: 
Dato:  08-09-2013 00:31

Der er slet ikke noget der hedder A og B hest i konkurrenceøjemed mere. Det hedder ikke B-hest fordi man er kvalificeret til at gå B-stævne eller A-hest fordi man er kvalificeret til at gå A-stævne, det forsvandt for mange år siden. Hvor man iøvrigt også lod kvalifikationerne helt udgå. Man har nu angivet nogle kvalifikationer igen, men altså ikke geninført B og A heste begrebet i reglementet.

De regler der bruges i avlen er derfor dem der gjaldt dengang det stadig hed B og A hest i reglementet. Der var B-hest en hest der gik 3 gange 0 i sværhedsgrad 3, den kunne man ride landsstævner på. For at ride A-stævner (elitestævner) skulle man så have den gjort til A-hest medmindre man selv var A-rytter, men det er en anden snak. A-hest blev den ved at gå 3 gange 0 i sværhedsgrad 4 ved B-stævne. Man kunne altså ikke bruge Ma til C-stævne til noget.

For at ride DM skulle den være S-hest og det blev den så ved at gå et eller andet antalt ture i sværhedsgrad 5.

Derfor må man jo også antage at når der spørges til B eller A hest, så refereres der til kvalifikationer i avlsøjemed, da begreberne ingen betydning har i konkurrenceøjemed. Uanset hvad der menes har man aldrig skullet ride sværhedsgrad 5 for at gøre dem til A-heste. og A-heste kan man jo slet ikke snakke om i konkurrenceøjemed i dag, da man jo ingen kvalifikationskrav har for at ride A-stævner udover at den skal være kvalificeret til B-stævner.

Det er også derfor det giver mening at kontakte hhv landscentret og DV for at høre med hensyn til reglerne for B og A heste.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har taget
Forfatter: 
Dato:  08-09-2013 09:32

reglerne på hestedata .

Men spørgsmålet omkring military begreber er åbenbart forskelligt om man spørge landscentret eller DV ?

Avlsmssigt har moderen til vores military hest opnået elitestatus i avl ved hans deltagelse til DM 2 * - hvor han blev noteret som A hest - det var så 2012 . Kravene burde ikke ændre sig i løbet af et års tid ....

Om de først har gået 3* og 4* for at opnå S status ved jeg ikke .

Hvis A status udløses ved 3 x gennemført 1* skal Videncentret til at kridte skoene fordi de får godt nok travlt .

Hvad er A,B og S-heste?

Der medtaget alle resultater for hver enkelt hest i modsætning til DRF's tidligere A- og B-heste, hvor resultaterne skulle være opnået en for pønalitetsperioden. Resultater opnået internationalt og som er registreret hos DRF tæller med. Der er beregnet status for alle heste som har startet i hesteklasser fra 1.11.1996 og frem. For de heste som har resultater i perioden 1.11.1986- 1.7.2001 og som har opnået A- elle B-hestestatus under DRF medtages den status som er højest af DRF og den beregnede.

For at blive B-hest i dressur 3 resultater med mindst 60% i sværhedsgrad 3 eller højere ved C-stævner eller højere. For at blive A-hest i dressur 3 resultater med mindst 60% i sværhedsgrad 4 eller højere ved B-stævner eller højere. For at blive S-hest i dressur 3 resultater med mindst 60% i sværhedsgrad 6 (ca. Int. II) eller højere ved B-stævner eller højere.

For at blive B-hest i springning 3 resultater med fejlfri hovedspringning i sværhedsgrad 3 eller højere ved C-stævner eller højere. Resultater opnået ved metode C medregnes ikke. For at blive A-hest i springning 3 resultater med fejlfri hovedspringning i sværhedsgrad 4 eller højere ved B-stævner eller højere. Resultater opnået ved metode C medregnes ikke. For at blive S-hest i springning 3 resultater med fejlfri hovedspringning i sværhedsgrad 5 eller højere ved B-stævner eller højere. Resultater opnået ved metode C medregnes ikke.

www.rawasport.dk

udd. hestemassør

NU MED

SPH 218 Rawa´s Con Dios

Wpbr Rawa´s Mojito

0
0
Svar på denne tråd

Regler......
Forfatter: 
Dato:  09-09-2013 21:38

Min hoppe fik status som b-hest i Military og derved tildelt sit "R"

ved:

2x Cnc100 med 0 fejl på forhindringerne og max 50 % overskridelse af fejfritid.

Det har været sådan førhen (tilbage i 90'erne), at Militaryheste kun skulle gå to gange for kvalifikation, da der er færre stævne starter årligt, pga et Military stævne er hårdere ved hesten.

og ja A hest er sådan set "kun" en 1*

Jeg havde et gammelt ridehesten, hvor de gamle regler stod i, men hverken landscenteret eller DV havde styr på reglerne.. Til mit held fik jeg fat i ved DRF der kunne bekræfte de gamle regler, også fik jeg det godkendt.

Military er en fantastisk sport, hvor heste velfæren er i top!

Springsadel købes!

0
0
Svar på denne tråd

fandt bladet
Forfatter: 
Dato:  10-09-2013 15:34
Der står på side 138 i Ridehesten 06/10

Military er en fantastisk sport, hvor heste velfæren er i top!

Springsadel købes!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider