Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hesten stejler...hjælp!
Forfatter: 
Dato:  23-04-2003 20:30
hvordan skal jeg reagere når hesten er begyndt at små stejle?. Vi er bestemt ikke øvede endnu, men får undervisning 1-2 gange ugenligt. Hun små stegler( ikke altid) når hun bliver bange for noget og ikke vil frem, så driver jeg på hende og så er det at hun vender og løfter sig! Og det er ting hun er gået forbi 100 gange!! Det hun laver med mig er det rene fis, så godt kender jeg hende, men jeg har bestemt ikke lyst til en hest der stejler og i dag fik jeg en tur igen hvor hun løftede sig ca. 1 m.
Hun er snart 5 år og blevet redet "seriøst" de sidste 3 måneder. Man kan ligesom mærke når det sker, hun ligesom eksplodere.

Hilsen Malena

Motorcykelsæder ombetrækkes!

Klik ind på www.ombetraek.dk
0
0
Svar på denne tråd

Pas på !
Forfatter: 
Dato:  23-04-2003 21:29

Min unghest stejlede med mig i går.

Hun var ved at gå bagover så jeg forsøgte at komme af, men fik ikke sluppet tøjlerne (refleks), jeg var derved selv skyld i at hesten fik trådt på mig en 5-6 gange. Jeg var heldig og slap med en del knubs.

Næste gang tror jeg at jeg gør som jeg plejer, nemlig at blive siddende !

Jeg hører da også gerne på gode råd !

KatrineH
Det bedste er at putte sig med en islandsk uldtot
;D

Springmateriel købes
0
0
Svar på denne tråd

Det ville jeg gøre
Forfatter: 
Dato:  23-04-2003 21:44
En hest kan, så vidt jeg ved, kun stejle hvis den står stille og er ligeudrettet - så hvis man undgår at den gør det, burde den ikke kunne stejle.

Jeg red en hest for en yngre pige nogle uger. den var begyndt at stejle med hende. Hesten havde overhovedet ikke noget respekt for hende og når den ikke gad at gå længere på tur, brgyndte den at stejle. Så vendte pigen om og red hjem. Det endte med at pigen overhovedet ikke kunne ride ud på den og oven i det begyndte den at stejle derhjemme.

Jeg red den så lidt og fandt ud af at problemet var, at når den ikke gad mere, så stoppede den. Når man så bad den om at gå frem, så stejlede den. Istedet for at ride den frem, vendte jeg den npr den ville stejle. Altså udvendig ben og udvendig tøjle og skifte retning. På tur gjorde jeg det samme. Når den ikke gad at gå længere og stejlede, red jeg rundt i en lille cirkel lige inden hun ville stejle og red så lidt frem. Når hun så ville stejle igen, red jeg igen en lille cirkel og så nogle meter frem igen. Dette gentog jeg ialt over en strækning på 100 meter og det tog ca. 10 min. Efterfølgende kunne jeg bare hæve stemmen og sige nej for at hesten ikke skulle stejle. Og nu stejler den ikke med pigen mere.

Mvh
Jenny

"mirakelkur eller erfaringer med SARCOIDER søges"
0
0
Svar på denne tråd

hej
Forfatter: 
Dato:  23-04-2003 22:24
Red en ældre springhoppe for nogle år siden. Hun stejlede også med mig.

Jeg blev heldigvis mere stædig, jeg ville ikke have hun stejlede med mig.
Den kloge gamle hest stejlede kun for at gøre rytteren bange og hun vidste selv at hvis hun kom for langt op og var ved at falde bagover, hoppede hun frem med bagbenene og kom ned igen.

Blev ved med at ride hende, og hver gang hun forsøgte drejede jeg hende bare rundt.

Til sidst stoppede hun og bukkede i stedet. Hvilket jeg MEGET bedre kan lide, end at den løfter sig.

Jeg red hende i godt og vel 1 år, og til sidst kunne jeg springe og ride høj dressur på hende uden problemer, hvilket andre ikke kunne.

I dag bliver hun næsten ikke brugt pga. hun har dårlig ryg og ben, pga. tidligere ejers opførsel.

Hun skal desværre aflives i denne weekend pga. hårde lunger.
Hun må helst ikke stå på stald, hvilket kan gøre det meget svært for hende at trække vejret.

Jeg kommer til at savne hende. Det var hende der hjalp mig på vej til de store heste, og til høje forhindringer og høj dressur. Det skal hun have tak for.

Andre der selv har prøvet noget i retningen af det??
0
0
Svar på denne tråd

heste stejler kun
Forfatter: 
Dato:  24-04-2003 00:54
når de vil komme med en kraftig protest over et eller andet, det kan være at man rent ridemæssigt presser dem for hårdt, giver forvirrende uklare signaler , eller at den måske har ondt.
Jeg vil påstå at en hest faktisk aldrig stejler for at være fræk, den prøver på at fortælle dig noget og det er dens måde at gøre det på.

Du er nød til at skrive mere om hvordan du rider den, og hvordan den har det både fysisk og psykisk for noget er der da galt.

Min tideligere hest Madame Musse , stejlede meget, og til sidst blev det meget højt, jeg hang bogstavelig talt i ørene på hende. Jeg erkendte at noget for galt, lidt for sent måske, hun havde spat i begge haser, og havde smerter pga af dette. Så der var jo en god grund til hun protesterede over at blive redet.

Skal sælges nu!!!
Stalddækken, str 150, mrk Chill Cheeta, bordeaux, flot og velholdt, Nyprisen er 999kr Pris: kom med bud!
0
0
Svar på denne tråd

Det er min erfaring...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2003 00:59
Jeg har en gang eller to været med til at træne heste som ville stejle. Og det jeg har lært er at når man kan mærke den er ved at ville stejle, så drejer man hestens hoved til siden. Og hesten kan nu mærke at den ikke vil kunne holde balancen hvis den stejler. Og det vil oftest bare blive til et lille hissigt hop...

Hvis man er god til at blive på hesten, kan man også medbringe en dressurpisk, og så gi' den et dap mellem ørene når den forsøger, den vil på denne måde opdage at det er ubehageligt at gå op ad.

Overvej hvor hårdt du holder i tøjlerne. Hvis du har godt fat i tøjlerne, og hesten ikke vil bagge, er det ofte den eneste udvej en hest ser for at slippe væk for bidet. Op ad...

Hvis den stejler, og du ikke når at reagerer. For guds skyld, slip tøjlen. Lad hesten styrre balancen, og koncentrær dig om at blive på. Hvis du forsøger at styrre mens den stejler, risikerer du at den mister balancen og ryger bag over...

Det var de råd jeg lige havde på lager, Håber du kunne bruge dem :-D
0
0
Svar på denne tråd

Ikke enig JLykke!
Forfatter: 
Dato:  24-04-2003 08:49
Selvfølgelig skal man være sikker på hesten ikke har ondt, men at en hest stejler som beskrevet i flere af indlæggene (når den ikke vil længere fx på tur), så er det ulydighed! Hesten sætter selv en mur op foran sig, og når så rytteren presser på bag til, så er der kun en vej at komme af med energien: opad.

Malena, jeg kan kun tilslutte mig de råd du har fået om at ride hesten i små cirkler, når hesten vil til at løfte sig (i nødsituationer: tag hård fat i den ene tøjle og hiv hesten rundt, så kan den ikke rejse sig). Det er vigtigt at du forsøger at undgå at hesten rejser sig helt op. Ikke dermed sagt, at du skal lade hesten bestemme, men forsøg at undgå at ride "op mod det farlige". Rid istedet sidebevægelser og få hesten til at koncentrerer sig om noget andet. Husk at rose, når I er forbi "det farlige".

God fornøjelse
Lotte
0
0
Svar på denne tråd

Læs
Forfatter: 
Dato:  24-04-2003 08:54
centreret ridning, ja undskyld, men det er altid mit råd.. :)

Ligesom dengang ham fra det brune punkttum altid gav rådet: Jeg synes, du skal snakke med din arbejdsgiver om det *SS*

Ej, men hun skal have noget jordkontakt.. Enten fordi hun bliver bange (??) eller tænder af ! Eller har lært, at du bliver bange?? Ligegyldigt hvad kan bogen hjælpe..
Jeg har en sikkerhedsvest til salg, str. s. Kig forbi min præs... :)

Jeg søger en rideveninde i Borum ved Århus..

0
0
Svar på denne tråd

Når hesten stejler
Forfatter: 
Dato:  24-04-2003 09:02
Som underviser og konkurrencerytter, har jeg erfaring for at, dette er et ret udbredt og meget farligt problem. Når hesten stejler er det enten et udtryk for ubehag/smerte eller dominans fra dens side. Det første du skal være sikker på er at hesten ikke har ondt, hverken i ryg eller tænder! Dernæst få en kyndig træner til at se dig ride, for at vurdere om du gør en fejl der fremprovokerer hestens stejlen. Hvis hesten og din ridning er iorden, må du sætte dig i respekt som hestens leder. Du skal som nogen af de andre har skrevet drive frem, frem og atter frem. Det er næsten umuligt for an hest at stejle når den går fremad. Hvis du har redet seriøst, det sidste stykke tid, og din hest stejler, vil jeg sige at den laver for lidt! Gør den træt (i hvert fald et par gange, til den holder op), så den finder ud af at den ikke slipper for at arbejde ved at stejle. I bund og grund vil hesten jo gerne lave noget, men den vil alligevel altid prøve at få magten, så den kan bestemme tempoet, og det må den ikke! Hvis den alligevel får held til at rejse sig, må du slippe tøjlerne og drive, tag evt. en pisk med til et rap bagi, så den forstår at du virkleig mener det. Nogen vil sikkert protestere inderligt imod dette, men det hjælper altså ikke at være blødsøden her, til sidst er det jo en dødsensfarlig kamp, dig eller hesten!! Så sæt dig i respekt, og sørg endelig for at rose meget, når hesten gør det rigtige.

Held og lykke

Mvh. Luna ;-)
B-) Hesten kan sagtens leve uden os, men vi ikke uden den! B-)

0
0
Svar på denne tråd

pause
Forfatter: 
Dato:  24-04-2003 09:06
Hej

Kan kun tilslutte mig de råd der er givet. Bortset fra det med at slå hesten mellem ørerne. Skal der slås, skal det være en i røven!

Du skriver at i har redder seriøst de sidste tre måneder. Jeg gætter på at der er tale om dressur? Måske er denne nye adfærd hestens måde at sige at den virkelig trænger til en pause?

Dvs. at i stedet for at træne dressur, skulle du måske træne lidt spring, træne lidt fra jorden, gå en tur med hesten (evt. ride hvis du tør) i det hele taget give den en pause fra al det seriøse...

Louise
0
0
Svar på denne tråd

tak
Forfatter: 
Dato:  24-04-2003 09:19
Jeg rider ca. 2 gange dressurundervisning om ugen , og en dag i skoven. Så har jeg en halvpart der får undervisning 1 dag og tur den anden.
I går var jeg i skoven og der var hun meget kontrer, og red så på en sti i det jeg vil ride tilbage stejlede hun i vendingen, så måtte jeg ride frem og tilbage af stien i 20 min til hun slappede af og gik pænt.
I ridehuset var der for en uge siden stillet et bræt forkert og selvom vi langt om længe har fået hende til at gå forbi uden at kikke skræmt kan hun pludselig blive bange igen og ikke vil frem og når jeg så driver frem, vender og stejer hun.

Hun har ikke ondt.

Hilsen Malena

0
0
Svar på denne tråd

Stejlen er jo en protest fra hesten
Forfatter: 
Dato:  24-04-2003 10:07
og skyldes meget meget meget sjældent at hesten bare er fræk!!!!!! Der er altid en årsag, det kan være smerter, men så sandelig også en protest over rytterens manglende evner. Det er jo hestens måde at fortælle at den ikke er tilfreds med situationen, og man kan jo ikke andet end at erkende at noget er galt.

I dette tilfælde er hesten blevet undersøgt, så smerter er det ikke, og vi må derfor konkludere at det er det ridemæssige som den er gal med. Hesten mangler tillid til sin rytter, og er forvirret.
Jeg kan ikke komme med et præcist råd ,da jeg ikke har set hesten under rytter, men det kan sikkert afhjælpes med korrekt ridning.

Nogle af de foreslag jeg har læst er godt nok fuldstændig idiotiske, et eksempel på dette følger:

Hvis man er god til at blive på hesten, kan man også medbringe en dressurpisk, og så gi' den et dap mellem ørene når den forsøger, den vil på denne måde opdage at det er ubehageligt at gå op ad.

Hvis man har tænkt sig at praksisere dette bør man nok overveje at finde sig en anden hobby, inde det går galt. Hvad tror i reaktionen fra hesten på sigt vil blive ?? ikke god, så bliver det endnu sværere at få hestens tillid igen.

Jeg syntes heller ikke det er en god ide´at begynde at flå hesten i hovedet, det kan gå hen og blive en farlig affære, og hesten vil have endnu mere grund til at protestere.

I dette tilfælde er skaden sket, og der skal helt klart proffesionel hjælp til.

Jeg læste en artikel i et engelsk heste blad , hvor Michael Peace beskrev hvad der udløste stejlen , og hvordan man kunne ride sig ud af det når hesen stejlede. Jeg skal prøve at finde den frem til jer , da der er nogle stykker som ville have gavn af at læse den.

Hvis i vil løse problemet på den måde som i har beskrevet, vil i ende med at hesten smider sig i afmagt. For heste stejler ikke af frækhed, det vil jeg bare lige slå fast!!!

Det handler om at vinde hestens tillid igen, og bede dem om nogle ting som den kan forstå, så der skal altså en fornuftig og præcis ridning til + en god forståelse og tålmodig hed med den pågældende hest.

Skal sælges nu!!!
Stalddækken, str 150, mrk Chill Cheeta, bordeaux, flot og velholdt, Nyprisen er 999kr Pris: kom med bud!
0
0
Svar på denne tråd

Hej
Forfatter: 
Dato:  24-04-2003 10:17
Jenny: ja det fik jeg også at vide. De sagde " Carina du skal bare stille hende og ride hende fremaf så kan hun ikke stejle." Nej men så finder hun på en anden måde. Hun bukke og stejler samtidig og spørg mig ikke hvordan hun gør!!

Lad være med at slå en hest mellem ørene!!! Det skal du kun gøre hvis du vil have en hest du ikke han give hovedtøj på!!! har selv prøvet. I lang tid kunne jeg ikke få hovedtøj på hende. Jeg gjorde det kun fordi min ridelære sagde det!!

Nutid
Datid
Surprise du er min for altid!
0
0
Svar på denne tråd

JLykke
Forfatter: 
Dato:  24-04-2003 10:24

Hvordan ville du tackle en ung hest der er med "i byen" for første gang, der ABSOLUT vil sætte efter en gammel staldkammerat der kommer ud af syne - og derfor stejler da jeg ikke vil lade hende følge efter ?

Forudgående havde hun flere gange forsøgt at sætte af og hver gang har jeg praktiseret one-rein-stop hvor hun rører med mulen på min støvlesnude og derved får løs tøjle og bliver nusset i panden. Så snart jeg prøvede at ride hende frem startede det forfra.

KatrineH
;D

Springmateriel købes
0
0
Svar på denne tråd

bliv ved
Forfatter: 
Dato:  24-04-2003 11:05
Sådan en hest havde jeg engang -hun havde sat sig for, atd er var et bestemt hjørne hun ikke kunne gå om og når jeg ville om det, stod hun stille. pressede jeg hende bakkede hun og pressede jeg mere stejlede hun.
What to do? Jo, jeg var stædig!
Hver gang hun stejlede pressede jeg mere på, så hun stejlede igen, og det blev jeg ved med. Efter meget kort tid fandt hun ud af, at jeg var kold i røven og blev siddende, og så holdt hun op. Så var der problemet med at få hende til at gå frem. Well, jeg smed tøjlen, satte med med armene over kors og ventede. Hun ville hjem, jeg ville frem og ingen af os ville gå på kompromis. Jeg havde bare mest tålmodighed, så efter 40 min gik det op for hende, at der var en vej og det var MIN! Så hun skridtede afsted, stille og roligt.
Dagen efter måtte vi tage turen igen, her tog vores kamp kun 30 min, dagen efter 20, dagen efter det 5 og en dag gav hun op. Hun blev dog ved med at ville stoppe på det hjørne, men det gav jeg hende lov til -så stod vi der lige og kiggede rundt og så red vi videre.

Moralen? Jo, lad være med at ty til vold! Hesten er stærkere end dig, du skal bare være mere VILJEstæk end den! Og hvis du er helt ligeglad med de der ting, så holder den op -det er ligesom når drengene drillede da man gik i 2. klasse, hvis man ignorerede dem var det ikke sjovt længere!

Og mht. pisk mellem ørerne; glimrende ide til at få en hest der BÅDE er hoveddsky og bange for piske! Lidt ligesom dengang en gav mig det råd at smække en glasflaske med vand mellem ørerne på hesten når den stejlede. Jeg ville faktisk hellere have de 1,25 kr i pant end at ødelægge forholdet til min hest!

Anna
0
0
Svar på denne tråd

..
Forfatter: 
Dato:  24-04-2003 12:42
Har prøvet lidt af det samme med min første hest, også en hoppe !!

Jeg turde ikke selv presse hende og havde ikke nok erfaring samt rideæssig balance til at klare det.

da jeg fik erfarne ryttere op på hende testede hun også dem et par gange men gav så op.

Er det noget specielt for hopper?

Kh MetteH
0
0
Svar på denne tråd

Tina MJ
Forfatter: 
Dato:  24-04-2003 13:15
Prøv at sende en mail til hende her Tina MJ. Hun har erfaring i arbejdet med heste fra jorden; og er også en flittig skribent her på HN.

Louise
0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  24-04-2003 17:28
Jeg har som sagt tænkt lidt over hvad årsagen kunne være,efter som jeg også skal lære dressur fra bunden af og min halvpart også skal, kunne det tænkes at hun er blevet forvirret på længere sigt, for i starten gik hun rigtig godt.I dag red min lære så og ja hun fik pillet lidt unoder væk og fortalt hvad hun skulle gøre. Det er jo svært når man selv rider og hesten bliver fræk, så står læren og fortæller hvad man gøre....men det tar lidt tid at reagere ;-D
Men jeg har altid følt at hun havde tendenser til at stejle efter hun er blevet tilredet og fået mere selvtillid. Jeg købte hende da hun var 2 år og før det gik hun med 2 andre heste så moppede hende, så hun var meget nervøs i starten og er det da også stadigvæk i dag...tiltider (n)

Hilsen Malena

0
0
Svar på denne tråd

Stædige hopper!!!!
Forfatter: 
Dato:  24-04-2003 19:14
Jeg har kun oplevet én vallak der stejlede og det var fordi, han blev bange på tur for noget flagrende plastik fx og jeg alligevel prøvede at præsse ham forbi - han var trods alt kun 3-4 år på det tidspunkt og han blev BANGE, så der mener jeg, der var en "god grund".

Derimod har jeg prøvet det med TO hopper - begge fordi de ville bestemme og havde et viljestærkt/stædigt temperement! Den ene kan jeg huske gjorde det, da jeg løssprang den i longen udendørs, så havde hesten set sit snit til at løbe ud af banen, men desværre hang jeg for godt fast i den anden ende. Derved blev hun stoppet, herefter vendte hun front imod mig og forsøgte at stejle sig ud af "problemerne" - eller i hvert fald ud af banen! Hvad dælen gør man???
0
0
Svar på denne tråd

stejlen
Forfatter: 
Dato:  24-04-2003 21:55
Jeg rider også en hoppe, og hun havde samme tendens, altså at stejle.
Heldigvis var der en meget erfaren springrytter i ridehallen, og hun gav mig også det udemærkede råd, som andre her også har givet videre. Når hun begyndte at stejle, så skulle jeg drive hende rundt i en cirkel, og så ride hende frem bagefter, og så få hende til at koncentrere sig om noget andet.
Det tog nogen få gange for mig at få vænnet hende af med hendes unode, så nu er det bare en dejlig hest uden stejlen :-)
0
0
Svar på denne tråd

Min 5årige hoppe.....
Forfatter: 
Dato:  25-04-2003 10:36
Min 5 årige hoppe småstejler (Hopper lidt på stedet) hvis jeg presser hende lidt for meget inden for dressuren, hun gør det kun når hun skal lære noget nyt..En af min veninders hest begynder at skarbe i jorden og løfte sine ben meget højt når hun skal lave tilbagetrædning, det ser sgu lidt sjovt ud...det er også fordi den lige har lært det og ikke helt ved hvad den skal...men det bliver bedre og bedre for hver gang hun øver det...

Hilsen Gry

Så er der kommet billeder i min præsentation fra kostumespringning..*Hæhæ*
0
0
Svar på denne tråd

Katrine
Forfatter: 
Dato:  25-04-2003 11:05
Hej Katrine

Jeg ville stige af, så bliver det i hvert fald ikke lige så farligt.

Derefter ville jeg fokusere på at lære hende at blive forladt, hvis hun kan det hjemme ville jeg finde et roligt sted hjemmefra, gerne indhegnet, og her arbejde med problemet FRA JORDEN indtil hun tager det helt køligt, så er der formentlig heller ikke flere problemer når du sætter dig op igen - for dit problem har jo ikke noget med din tilstedeværelse på hendes ryg at gøre.

Det er jo noget af det farligste at sidde på en hest, der stejler, så kan problemet løses på andre måder, så ville jeg foretrække det sådan - og det er jo ganske normalt for en ung hest at være bange for at blive forladt af flokken på ukendt område.

Hilsen Tina
0
0
Svar på denne tråd

Malena
Forfatter: 
Dato:  25-04-2003 11:15
Det er noget rigtigt grimt noget, når hesten begynder at stejle, og da det er livsfarligt skal du endelig tage de alvorligt!

LAD VÆRE med at forsøge at presse hesten forbi noget, som den er bange for, det vil jo kun få den til at stejle. En effektiv metode til at få hesten forbi noget, den er bange for er, at ride i cirkler. Rid i en cirkel i rimelig nærhed af det farlige, ros hesten hver gang den er tættest på det farlige. Læg gradvist, fx. 20 cm. ad gangen cirklen imod det farlige, og fortsæt med at rose når hesten går nærmere på, og afbryd helt konsekvent INDEN hesten selv sætter bremsen i. Det er vigtigt, at du rider som en volte, altså ikke frem imod tingen og vende om, det vil kun forværre problemet.

Når du er på volten skal hun roligt gå LIDT nærmere det farlige, hele tiden skal du bevare hendes ro, spænder hun meget op, så er du gået for hurtigt frem.

Et andet godt råd er at lære hesten at sænke hovedet på kommando, for en hest der er i færd med at sænke hovedet kan i sagens natur ikke stejle samtidig. Du kan fx. lære den at sænke hovedet når du lægger hånden på dens nakke, eller når du løfter op i tøjlerne (god sikkerhed ved stejlen, at hesten har lært at gå ned, når du hiver op) - jeg gør det selvfølgelig med klik og godbidder, men det vigtigste er, at du på sikker grund træner hesten i at kunne sænke hovedet HVER GANG du beder den om det, og helt ned til jorden - så kan du bede den sænke hovedet hver gang der er mindste optræk til stejlen - det virker dels på den måde, at hesten får noget andet at tage sig til, og dels er det sådan, at kropsholdning og sindsstemning hænger sammen. De fleste ved, at når hesten pludselig oplever noget skræmmende, så vil den OMGÅENDE løfte hovedet for at kunne se sig godt omkring, men ikke lige så mangae er opmærksomme på, at hvis man løfter hovedet på en rolig hest, så vil den automatisk blive mere vagtsom. På samme måde vil en urolig hest blive mere rolig, hvis man kan få den til at sænke hovedet.

Det er faktisk meget sjovt at teste denne sammenhæng på sig selv: Prøv at sætte dig som om du er ENORMT ked af det, som du ville sidde, hvis det værste skete for dig - og prøv så at blive i samme stilling og være glad - det kan næsten ikke lade sig gøre. Omvendt kan du også sidde som du ville sidde, når det allerbedste skete for dig, og så prøve at føle dig enormt ked af det, det kan næsten heller ikke lade sig gøre.

Tænk ikke i straf, men i forebyggelse, samarbejde og afbrydelse, straf kan forværre så vel som at forbedre.
0
0
Svar på denne tråd

Tina
Forfatter: 
Dato:  25-04-2003 11:21

Bare rolig Tina ;-)

Jeg kommer ikke op på hende foreløbig, red hende i går og hun vil simpelthen ikke have mig deroppe.

Problemet er også at jeg er blevet nervøs efter vores uheld og det har hun "læst" på mange meters afstand.

Hun er ligeså utryg/kontrær ved at have mig på ryggen nu, som jeg er for at sidde på hende.

Jeg overvejer nu at sælge hende inden jeg får ødelagt for meget.... :-( eller selv kommer mere til skade.

Pokkers - og i vinter sad jeg på hende i folden uden sadel og hovedtøj og følte mig 99,999999 % tryg.

KatrineH
;D

Springmateriel købes
0
0
Svar på denne tråd

NEJ Katrine
Forfatter: 
Dato:  25-04-2003 11:56
NEJ, vel skal du da ej sælge hende - jeg sender dig en besked!

Du er da en af de mest ansvarlige hesteejere jeg kender til, så du skal "bare" have opbygget tilliden igen.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider