Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

nedtagning
Forfatter: 
Dato:  05-08-2013 14:20

Hej alle sammen

håber nogen kan give et godt råd.

Jeg har ikke redet meget de sidste år og er blevet lidt rusten i grundridningen. Jeg er pt i gang med 6 års hoppe som har masser af fremdrift. Jeg har desværre ikke mulighed for at komme på bane eller i ridehal med hende før om en månedstid så indtil da kan jeg kun ride ud.

Mit problem er dog, at jeg ikke ride hende ned i tempo i trav. Hun traver bare derud af i fuld fart. Jeg føler ikke rigtig jeg kommer igennem med halve parader, som hun lige har lært i skridt og jeg nu skal videreføres til trav.

Jeg har nu prøvet at ride hende frem i trav ca. 5 meter også stoppe hende helt op for at få hende en smugle mere lydhør. Hendes stop længde er dog stadig meget lang i forhold til hvad jeg gerne vil have. Det bliver dog bedre turen igennem, men gangen efter jeg rider hende ud starter det forfra. Har i forslag til øvelser jeg kan lave selvom turen går ud?

0
0
Svar på denne tråd

Volter på stubmarkerne
Forfatter: 
Dato:  05-08-2013 14:58

De fleste heste, der iler, er nervøse. Hvis man prøver at stoppe en nervøs hest op, så bliver den ofte mere nervøs.j

Det kan i stedet hjælpe at ride ind på en volte. Så på denne tid af året, ville jeg finde en stubmark og ride masser af volter - større eller mindre efter behov.

Og så ville jeg belønne hesten med foder, hver gang den sætter farten ned. Og ride samme tur/samme sted hver dag.

Kvalificeret hjælp til problemheste

Tina MJ Hesteadfærdsrådgivning

0
1
Svar på denne tråd

fart og spænding
Forfatter: 
Dato:  05-08-2013 19:17

Vil nu ikke betegne hende som den nervøse type. Mere end der bare elsker at løbe stærkt.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  05-08-2013 21:05

ved ikke om det kan bruges, men i springtræning er jeg altid blevet bedt om at lave en parade og en tilbagetrædning på tre skridt når hesten ikke ventede på mig.

det er vigtigt at give efter lige så snart den har taget de tre skridt tilbage.

I starten var det nødvendigt at gøre det mange gange pr springtæning, men til sidste var det stort set ikke nødvendigt.

Held og lykke med at få hende ned i tempo i hvert fald.

Mvh Anja

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd

når den halve parade
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 18:50

ikke virker i trav, så må du tilbage i skridt og gentage grundridningen der først. Sørge for du kan ride frem og tilbage i tempo i skridten ved hjælp af den halve parade. Ligeledes overgange mellem skridt og parade-gerne med understøttelse af stemmen wwwoooooww eller prrr.. eller hvad du nu ønsker at bruge. Når det så virker, så går du tilbage til traven og så kan du understøtte med til dels stemmen, og det at du har genopfrisket det hele i skridt. Overgange til skridt fra trav kan være en god måde at tage hesten ned i tempo og gøre den mere skarp på dine kommandoer. Så du efterhånden kan lave antydningen af en overgang fra trav og så vil hesten reagere med at gå langsommere, hvorefter du kan ride den frem. Når det virker kan du forfine hjælpen fremadrettet. At blive ved med at ride rundt i hurtig trav vil sætte hesten på forparten og så løber den bare stærkere .

Jeg har aldrig helt fattet fidusen i at bakke en hest, som har " løbet væk" fra hjælperne.. det jo modsat rettede anvisninger at bakke en hest, som har løbet gennem hjælperne og rent logisk kan det ikke give den store mening for hesten, tænker jeg.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider