Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Ondt i korsben af for lille sadel?
Forfatter: 
Dato:  11-07-2013 11:58

Hejsa

Jeg vil høre om nogen kender til at have fået ondt i korsbenet af at ride i en mindre sadel end i plejer?

Jeg fik ny sadel for ca 3 måneder siden. Jeg har altid redet i 17" sadel, men Drømmesadlen kunne det kun lykkedes mig at finde i en 16,5" i brugt model. Jeg prøvede sadlen og tænkte at den bare var fantastisk og ligger super godt på hesten. Jeg er en lille str 38 i bagdel så jeg regnede med at en 16,5" sagtens kunne gå an. Men nu er jeg begyndt at døje med ondt i korsbenet. Er ikke 100 % sikker på det har noget med sadlen at gøre endnu, men nu ville jeg bare høre om nogen her inde har prøvet noget lignende. Det er en Black Coutry dressursadel jeg har.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

mindre sadel
Forfatter: 
Dato:  18-07-2013 22:39

selve sædets størrelse burde ikke ha den store betydning. Men kan jo godt være selve opbygningen af sadlen, gør at du ikke sidder godt uden du reelt selv kan mærke det, og derved får ondt??

Jeg har redet i sadler som konsekvent fik mit ene ben til at sove. Syns ellers jeg sad godt.. men min krop ku altså ik li det.

0
0
Svar på denne tråd

Sadlens størrelse
Forfatter: 
Dato:  19-07-2013 11:05

Jeg ved det ikke, men tænker at sadlens(sædets str.) størrelse har vel også indflydelse på knæpudernes placering og størrelse, så måske du kommer til at sidde forkert i sædet pga. manglende eller forkert knæstøtte(den sidder nok for højt oppe) og så kommer du måske til at spænde i sædet for at prøve at sidde rigtigt, som kan gøre du får ondt i korsbenet. Du bliver nok også mere låst i din bevægelse med sædet, når sadlen er lige til den lille side og det kan måske trykke på korsbenet. Der skal jo være 4-5 fingre bag din numse og bagsvidslens kant.

Jeg kan godt få ondt diverse steder ved at ride i en for lille sadel. Før red jeg i en 16 tommers sadel og jeg fik for det første slidmærker både foran og bagved, ikke så rart, men kunne også få ondt i både knæ og i lænden. Det var en parthest dengang, så kunne ikke bare få ny sadel der passede mig. Nu rider jeg i en 17 tommers(egen hest) og har ingen problemer med nogle af delene.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider