Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Små "Tricks"
Forfatter: 
Dato:  23-06-2013 12:44

Hej alle i dejlige hestemennesker (:

Jeg har i løbet af seneste års tid trænet med en nordbakke vallak, som er gået fra at være en rigtig flab, vildbasse og ligeglad med signaler og mennesker, til at være den sødeste, (næsten altid) lydhøre pony (:

Jeg har lært ham (fra jorden) at bakke, stå, gå og dreje bare ved hjælp af mit kropssprog, og det er han bare blevet super dygtig til. Jeg er pt i gang med at lære ham at "liste" hvilket også går rigtig godt.

Dog mangler jeg lidt inspiration til hvad jeg evnt. ellers kan lære ham.

Jeg vil ikke lære ham at stejle og/eller andre voldsomme ting.

Men hvis der er nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan lære ham af nye små "tricks" må i meget gerne skrive.

Han er super intelligent og lærenem, så bare fyr løs (:

Det skal lige siges at jeg også rider ham, primært hyggeture, da han hurtigt køre død i dressuren og ikke synes det er særlig sjovt (:

0
0
Svar på denne tråd

fortsat grundtræning
Forfatter: 
Dato:  23-06-2013 15:44

Umiddelbart kan du fortsætte med grundtræning, fx at stå helt stille når du stiger op, stoppe for stemmen, stå stille uden at være bundet.

Du kan osse desensibilisere ham overfor nye ting, ex paraplyer, presenninger, trimmeren osv.

Det var et par bud :-)

Rikke

lykkeligt ejet af den lækre Tykke, aka Ponytauros Rex

Rigtige mænd græder når de ser en hest!

0
0
Svar på denne tråd

at apportere
Forfatter: 
Dato:  23-06-2013 21:13
Jeg er ved at lære min hingst at apportere og spille fodbold,samt neje det er kun fantasien der sætter grænser:-)
0
0
Svar på denne tråd

Et par forslag
Forfatter: 
Dato:  24-06-2013 08:39

Hej,

Forlæns og baglæns slalom mellem kegler, spande eller hvad du nu har. Start med god afstand og gør efterhånden afstanden mindre. Lad hesten gå langsomt - meget langsomt.

Forben og bagben på hver sin side af en bom og gå så sidelæns den ene og den anden vej.

Læg farvede bomme med kort afstand imellem og gå forlæns og baglæns imellem dem eller på tværs hen over dem, forlæns og baglæns.

Disse øvelser giver hesten en bedre kropsbevidsthed og kontrol over sine bagben.

Gå hen over presenninger, løft presenningen op (f.eks. på springbomme) og lære hesten at gå nedenunder. Pak hesten ind i en presenning. Det kan hjælpe hesten til at reagere hensigtsmæssigt, hvis I på en tur skal forbi en blafrende presenning eller noget flagrende plastik.

Der er så meget mere, du kan gøre, så brug bare fantasien!

MVH

Jette

Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

1
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-06-2013 09:46

Du kan lære ham slalom - men hvor han skal gå selv, uden du følger med.

Løfte ben - meget brugbart! :) - især hvis man har en hest, der ikke er glad for smeden.

Stå på palle - Kunne også være en idé.

Jeg træner meget forskelligt, men hvis du vil have lidt inspiration til din træning, er du velkommen til at kigge med hos mig -https://www.facebook.com/ DixieOgFreja?fref=ts

Jeg træner både de mere basale og brugbare tricks, og de mindre brugbare og blot "lidt for sjov" tricks :)

Held og lykke med det! :)

"All I pay my psychiatrist is the cost of feed and hay,
and he'll listen to me any day."

www.facebook.com/DixieOgFreja 

Sagde

Freja med den lille cirkushest, Dixie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider