Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Jeg mangler lysten til tricks
Forfatter: 
Dato:  29-05-2013 16:59
Ja, jeg har jo lært min hoppe at smile, ryste (ikke sååå frygtelig meget på plads og hun gør det kun på grund af godbidderne og jeg kan ikke irritere hende til at ryste hovedet), kysse, løfte ben (skal viderevikles til spanske skridt), og neje (stadigvæk i gang)

Men nu er jeg simpelthen gået i stå. Jeg er ikke gået tør for idéer og alligevel dog så mangler jeg en vis inspiration og motivation til at fortsætte.

Jeg ved godt motivationen skal komme fra at man har lyst til det, men jeg har simpelthen svært ved at starte med nye trick fordi jeg hurtigt falder ind i at det man kender det er det tryggeste og så har jeg ikke så meget mod og tålmodig til at begynde på det nye.

Hvordan får I motivationen og lysten frem til at begynde på nye tricks som I på forhånd ved at der kommer til at tage lang tid at lære og som skal deles op i små bidder?
Har I evt. links til nogle gode tricks trænere som man kan nuppe lidt fra? :)
0
0
Svar på denne tråd

jamen altså
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 20:10

Jamen hvis du søger inspiration, er du mere end velkommen til at kigge forbi hos os

www.facebook.com/VitoSaelberck

Vi bruger meget tid på at inspirerer og hjælpe andre godt igang med at ligge videoer og billeder ind :-)

Sagde Maya

Med Vito, ponyen med charme og selvtillid

Some people think it's holding on that makes

one stronger - sometimes it's letting go

Hvil i fred Nobi, 1999-2008

www.facebook.com/VitoSaelberck

1
0
Svar på denne tråd

hvad var det
Forfatter: 
Dato:  02-06-2013 14:43

der motiverede dig i begyndelsen til at lære de tricks du/i allerede kan?? Måske meget godt at færdig pudse dem før du begynder på nye? Men ellers er der jo det klassiske med at stille forbenene op på "noget" Sørg bare for at det er stabilt og ikke kan vælte samt at hovene ikke kan glide. Du kan træne i at din hest skal trække et stykke stof (håndklæde?) af når du har lagt det på hende... Samle noget op fra jorden... rulle et tæppe ud.. (gøres faktisk ret nemt ved at rulle tæppet sammen omkring godbider som den så får mens tæppet rulles ud med mulen)

God fornøjelse... og husk det skal være sjovt for begge parter :)

En gang PRE - altid PRE

0
0
Svar på denne tråd

Motivation
Forfatter: 
Dato:  03-06-2013 13:00

Hej,

Jeg synes, at hvis man mangler lysten til at gå i gang med noget nyt, så er det helt ok at "gå i stå" i en periode og hygge sig med det man kan eller drosle ned til noget helt fundamentalt. Det kan være gåture (kan være noget af det hyggeligste og vældig sundt for både 2- og 4-benede) eller andet helt uforpligtende samvær. Behøver man absolut altid være på vej i en eller anden retning? Nogle gange er en pause lige det, der skal til, for at man igen får lysten og inspirationen til at gå i gang med noget nyt.

Så hold du bare en pause - måske vil din hest også synes om det ;-)

MVH

Jette

Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

1
0
Svar på denne tråd

Vil også sige...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2013 14:46

At hvis du har forholdsvis mange halv indlærte tricks, så brug lidt tid på at finpudse dem...

Da jeg lærte Sille tricks var spanske skridt det første hun lærte, det tog ca 5 min, så sad de i skabet.

Sille kunne de samme ting som din, ud over det kunne hun lægge sig ned, gå til siden, bakke, stå på ting, samle ting op, flemme, række tunge m.m.

Det er også vigtigt ved trick træning at du ikke fylder for meget på hele tiden - hvis hesten ikke er 100 % sikker på de trick I laver, så kommer den hurtigt til at blande dem sammen, og blive en smule forvirret.

Så ro på, og tag jer god tid.

Billede

Goodbyes are not forever

Goodbyes are not the end

They simply mean I'll miss you,

until we meet again.

R.I.P. Dixie, Sille & Labsen <3

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-06-2013 19:25

Jeg har trænet min pony udelukkende fra jorden de sidste 2-3 års tid. Det der gør, at jeg bliver ved med at have motivatioen er nok, at jeg sørger for at gøre min træning alsidig.
Min plan for en uge kunne eksempelvis se sådan her ud:

Mandag: Løb (motionstræning) Træning af basale signaler

Tirsdag: Løb - Ligge ned træning
Onsdag: Løb - Spanske skridt fuldendes.

Torsdag: Gåtur udover markerne
Fredag: Løb - tilvænningstræning til farlige genstande.

Lørdag: Longering - Hyggedag med blandede tricks
Søndag: Fri.

Ofte har hun to fridage om ugen, men sådan her kunne en uge med Dixie f.eks. se ud.
Men det er rigtig vigtigt at fuldende de forskellige tricks, så konfliktadfærden minimeres - en ting jeg selv har erfaret :)

I perioder er det ikke altid lige sjovt - men jeg tror det handler om, at give sig selv og hesten små udfordringer af gangen. Så mærker man, at tingene ligeså stille rykker. Og det er meget tilfredsstillende :)

Og du er selvfølgelig ligesom Maya også altid velkommen til at følge med hos mig på FB, hvis du ønsker inspiration :) -

www.facebook.com/ DixieOgFreja?fref=ts

Håber for dig, at lysten vender tilbage!
Held og lykke med det hele.

"All I pay my psychiatrist is the cost of feed and hay,
and he'll listen to me any day."

www.facebook.com/DixieOgFreja - Følg os!

Sagde

Freja med den lille cirkushest, Dixie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider