Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Suspenderede ryttere
Forfatter: 
Dato:  21-04-2003 20:30
Er der nogen, der ved om der findes en database over ryttere, der har været suspenderet fra konkurrence af DRF?

Jeg kender en lille pige, der skal til at have undervisning af en dame, som jeg er ret sikker på, har været suspenderet for mishandling (overdreven afstrafning). Men jeg vil ikke sige noget før jeg er helt sikker...

Kan I hjælpe?

Venlig hilsen

Julie
0
0
Svar på denne tråd

prøv at rette henvendelse til
Forfatter: 
Dato:  21-04-2003 21:42
Hestens værn eller Dansk ride forbund, de kan måske hjælpe, men det kan jo godt være at de har tavshedspligt.

Skal sælges nu!!!
Stalddækken, str 150, mrk Chill Cheeta, bordeaux, flot og velholdt, Nyprisen er 999kr Pris: kom med bud!
0
0
Svar på denne tråd

har været ?
Forfatter: 
Dato:  22-04-2003 07:55
eller er ?

hvis folk har "udstået" deres straf skal det vel ikke holdes imod dem ?

Mange lærer jo af deres fejl.
(og så er der dem der aldrig lærer det som CG)

Karina.
0
0
Svar på denne tråd

karina
Forfatter: 
Dato:  22-04-2003 08:33
Jo jo selvfølgelig hvis hendes straf er overstået så er det fint nok, men er den ikke skal hun jo ikke have lov at undervise, så jeg kan da godt forstå at man vil undersøge sagen nærmere, og jeg ville nu nok betvivle at lade hende undervise et barn, der ikke selv kan frasorterer hvis det blir for meget.
mvh katja
0
0
Svar på denne tråd

tørre tæsk
Forfatter: 
Dato:  22-04-2003 12:08
Jeg må indrømme at hvis det virkelig er hende, er jeg ret ligeglad med om hun har udstået sin straf. Jeg mener, jeg så hende i et af de der hæslige TV2-programmer (hvad er det... 10 år siden?) hvor det lykkedes hende at hakke hul i sin hest med sporen hvorefter hun bare blev ved med at losse til den fordi den stoppede på et spring.

Efter min mening bør sådan en alvorlig forteelse betyde at man bare aldrig får lov til at undervise børn, der måske ikke selv har overblik til at sige fra overfor en voldelig ridelærer. Jeg har selv, som otteårig, været ude for at min springlærer hev mig af min 2'er, satte sig op, og gav den sådan et lag tæsk som jeg sjældent har set uddelt. Den havde ikke gjort andet end at stoppe på nogle meget farlige tønder... men jeg turde selvfølgelig ikke sige noget.

Derfor mangler jeg den liste...

Venlig hilsen

Julie
0
0
Svar på denne tråd

boykot
Forfatter: 
Dato:  22-04-2003 12:50
jeg vil holde med Julie i denne sag...

konen kan have udstået sin straf nok så mange gange, men hvorfor støtte hende ved at få undervisning hos hende når nu der findes mange undervisere der er gode ved hesten?

Vi kender jo også eksemplet med Carsten Ganderup som ikke har lært noget af sin straf?

niks! - hvis vi vil af med den slags opførsel inden for hesteverdenen så må vi boykotte mennesker som opfører sig dårligt.

Hvordan kan det være at Låsby Svendsen stadig handler med heste? hvorfor vil folk købe eller sælge heste til/af ham? Ganderup handler så vidt jeg ved også med heste... hvem vil dog støtte ham???

Den bedste måde vi kan vise dem vores foragt, er ved at boykotte dem!! så (y) til Julie for at undersøge sin mistanke.

Ane
0
0
Svar på denne tråd

Hej
Forfatter: 
Dato:  22-04-2003 12:59
Jeg vil bare sige at enhver ridelære skal behandle hestene ordenligt!!!!!!!!!!!!! Har selv været udefor at en ridelære løb rundt ´efter min hest med en longepisk og se en berider banke en hest så meget hun knækkede pisken hvorefter ejeren sagde "Øhhhhhhhh sådan skal det sikkert være. Ellers lære den det jo ikke!!" hvorfor gør nogle sådan?? Det mesrte jeg slår min hest er et lille rap eller ligge pisken på hende men ikke mere!!!!!

Nutid
Datid
Surprise du er min for altid!
0
0
Svar på denne tråd

Straf udstået?
Forfatter: 
Dato:  22-04-2003 14:44
Ja, måske en sådan rytter har udstået sin straf, men har vedkommende også ændret holdning til hestene? Har personen ændret holdning, så ville jeg ikke lade fortiden ligge til last, vi kan og skal jo alle helst blive klogere igennem livet, og på vejen dertil må vi nødvendigvis gøre nogle fejl.

MEN at en person i DRF-regi har udstået sin straf, berettiger efter min mening heller ikke til, at vedkommende skal undervise børn, med mindre personen 100% sikkert har ændret holdning. Der er masser af børn (og voksne) der får et forrået forhold til hestene pga. skrupelløse resultatjægere - og det fortjener hestene efter min mening ikke. Hvad har de gjort, siden de konstant og med så mange menneskers accept skal straffes hele tiden.

Vedkommende der hakkede hul i hesten med sporen var Tina eller Charlotte Lund, det ved enhver, så det kan vist ikke være en hemmelighed at afsløre her. Jeg ville IKKE tage deres behandling af heste for gode varer. Det opnår resultater ja, men hvilken pris betaler deres heste? Jeg VED det ikke, jeg har bare på fornemmelsen, ud fra de TV-udsendelser, der har været om dem, at de IKKE sætter hestens velfærd over resultaterne - modsat fx. Velin, der efter sigende virkelig tilbyder hestene gode vilkår og tager hensyn til dem - og så til gengæld har heste der PRÆSTERER noget.

Men det er selvfølgelig på ingen måde et udtryk for sandheden, kun for min subjektive opfattelse, da jeg ikke kender eller omgås personerne, min opfattelse stammer alene fra presseomtale.
0
0
Svar på denne tråd

ikke Lund
Forfatter: 
Dato:  22-04-2003 15:33
Det er nu hverken Tina eller Charlotte Lund, jeg taler om... derfor efterlyses listen stadigvæk... med mindre der er nogen der kan huske udsendelsen fra så længe siden og bekræfte min mistanke.

Julie
0
0
Svar på denne tråd

Julie
Forfatter: 
Dato:  22-04-2003 16:02
Jeg kan altså også godt huske udsendelsen, og det VAR Tina Lund der gjorde de ting du beskriver...

0
0
Svar på denne tråd

..
Forfatter: 
Dato:  22-04-2003 16:09
NEJ udsendelsen er 10 år gammel så det er nok ikke en af de to damer, endvidere har Julie jo også skrevet at det IKKE var dem.
0
0
Svar på denne tråd

grrr
Forfatter: 
Dato:  22-04-2003 16:48
Jeg ville i hvert tilfælde blive _meget_ overrasket hvis det var en af Lund'erne i dette tilfælde. Jeg 90% sikker på at jeg har fat i det rigtige navn.

Grrrr, frustrerende.

Julie
0
0
Svar på denne tråd

Heste sladrer ikke
Forfatter: 
Dato:  23-04-2003 07:41
Julie:

Hvis det er tv-udsendelsen `Heste sladrer ikke´, du tænker på, kan du maile damens navn til mig. Jeg var med til at sætte gang i den udsendelse og kender alle de `medvirkende´.

Hilsen. Johannes
0
0
Svar på denne tråd

Tak
Forfatter: 
Dato:  23-04-2003 12:13
Tak Johannes - det er gjort.

Julie
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider