Jeg synes at hun er for ung.
Du bør måske lede efter en hest der har prøvet noget mere. At den er rolig på "hjemmebane" kan du ikke bruge til at vurdere temperamentet. Du skal evt. få en prøvetid på 1 eller 2 uger hjemme, så skal du se løjer

. Så er det formentlig en helt anden hest.
I disse dage har jeg min normalt superfornuftige 6-års med på et tredages kursus. Hun er aldeles ikke fornuftig på kursusstedet. Hun er den dimentrale modsætning derude i byen. Hun sidder næsten på skødet af mig og samtidigt VIl hun være sammen med de andre heste.
Jeg kan ikke engang sadle hende op uden at der står en ved hende og holder hende beskæftiget.
Hjemme er hun from som et lam.
Hvis du har tænkt dig at ride alene i skoven derhjemme, så prøv hende alene på tur inden du beslutter dig - som et minimum.
Jeg kender også en anden som købte den mest rolige 7-års hest. Hesten havde bare aldrig været hjemmefra, så det første halve år gik med træning fra jorden, samt opdragelse. Hun turde heller ikke ride hesten ud alene da den flippede over det (stejl + buk). Jeg måtte ride den ud i 3 uger førend hun var fornuftig nok til ejeren.
Jeg synes at du skulle lede efter en hest der er 7-12 år, som har været "med i byen" nogle gange.
Held og lykke med det
Og husk at det er nemmere at videresælge en islænder som er for kedelig end en der er for vild. Førstnævnte er der ALTID købere til og de holder prisen.
KatrineH
Det bedste er at putte sig med en islandsk uldtot 
Springmateriel købes