Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Glædes indlæg - tilridning
Forfatter: 
Dato:  29-03-2013 10:28

Har lige lyst til at dele min glæde med jer.

Sidste sommer købte vi en DSP ponyhoppe på dengang 3 år. ( se hende på min profil )

Hun skulle i første omgang gå med de to store heste, som selskabspony sommeren over.

Pga. tidsmangel ( vi bygger om i stor stil og jeg har også den store dressurvallak ) har tiden været knap til at få trænet med hende desværre.

Så det har været meget spredt træning jeg har fået lavet med hende Hvilket har irriteret mig en del.

Nå, men nu har jeg endelig fået sat lidt skub i det og det går bare over alt forventning!

Alt hvad jeg beder hende om, gør hun. Og hun skal kun have vist tingene en/to gange, så kan hun det.

Det er da fantastisk dejligt! Jeg var på nakken af hende i går aftes og kunne trave rundt, uden nogen problemer.

Hun har allerede fanget ideen med at lægge sig frem og ned og "tøffer" bare så fint rundt...

Så er det virkelig fedt at tilride og arbejde med heste!

Jeg har før tilreden ponyer, men dette er uden tvivl den nememste jeg har arbejdet med

Nu er planen hun skal tilrides færdig og så til hoppe kåring til sommer. Hvis hun bliver godt kåret, kan det være vi ifoler hende. Ellers bliver hun solgt som ridepony.

Ville bare lige dele min glæde med jer andre!

Kom frisk, hvis i andre har lige så gode oplevelser med jeres heste

**************************** GOD PÅSKE ***************************

Smuk,velgående LA/M vallak til både dressur, spring og evt. military sælges!

Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

Ledige bokse pr. 1 Maj

0
0
Svar på denne tråd

Hvor fedt !
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 20:48

Hvor er det bare skønt når alting går som en leg Sådan en har jeg også gang i for tiden, det er så bare en 3 års DV hoppe. Hun tager også alt i stiv arm, og gør alt hvad man beder hende om. Så er det en ren fornøjelse at træne ungheste.

Håber det fortsætter i samme gode stil med ponyen.

/Anni

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 21:08

Har selv en dygtig snart 4 års. Ham er der ingen problemer med. Allerede 1 gang på ryggen af ham kunne han galopere med rytter i en rolig afslappet galop, alle er overrasket over hans sind og ikke mindst balance. 4 gang var han alene i ridehal og svarede frem uden problemer, han søger selv frem og ned også i galop, og springer stille og roligt an på begge volter. Andre heste mod ham vipper han ikke et øre over, heller ikke selvom det er i galop.

Han står stille ved af og på stigning, ja han ligner mere en ridehest end nogle af elevhestene gør. Eneste er at han rides i let sæde og så at vi advarer om "mindre styrbarhed" når der er mange andre i hallen.

Jeg er så glad, men har også brugt næsten 10 måneder på forberedelse og det tror jeg er givet godt ud.

Med venlig hilsen

Karen

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd

Rettelse
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 21:09

Ja der skulle stå 1 gang tilrideren var på ruggen af ham kunne hun sætte i galop. Der har været rytter på 6-7 gange inden hvor rytteren bare sad musestille og lod sig transportere rundt.

Med venlig hilsen

Karen

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd

forarbejde
Forfatter: 
Dato:  02-04-2013 21:33

Det er så fedt, at arbejde med de unge!

Dejligt at høre dig indlæg Karen

Jeg er lige kommet ind efter at have travet rundt i hallen uden problemer Dog er vi ikke så seje på venstre volte endnu, men for pokker, det er kun anden gang vi traver rundt

Ja, jeg tror også, det er givet godt ud med et grundig forarbejde...

Smuk,velgående LA/M vallak til både dressur, spring og evt. military sælges!

Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

Ledige bokse pr. 1 Maj

0
0
Svar på denne tråd

Super godt
Forfatter: 
Dato:  03-04-2013 08:11

Ja det er så fantastisk, jeg står selv på siden og er så stolt.

Jeg tror selv at havde jeg prøvet at få ham til at arbejde sidste år, ville han ikke have reageret lige så godt. Dels fordi jeg først fik ham i juni og han derved skulle vænne sig til ny ejer og nyt hjem, men også fordi han var meget legebarn endnu. Vi har brugt 10 måneder på at være sammen og træne sadel og lidt rytter, som skrevet bare op og sidde, ikke andet.

Jeg tror dog også det var godt vi kom igang, han har været lidt rastløs her i foråret og det er forsvundet i takt med tilridning. Jeg ved godt heste ikke er skabt til at have ryttere på, men efter at have set hans forvandling og set hvordan han er under rytter, med ørene fremme og et udtryk jeg kun kan beskrive som glad, så er jeg næsten af den overbevisning at han nyder at lave noget. Og så glæder jeg mig til sommeren hvor vi skal ud og skridte muskler i kroppen på ham, selvom han nu ikke er en helt afpillet unghest længere.

Billede

og ja han har pladegjord på, der var nogen der havde "lånt" den rigtige, han sagde dog ikke noget til det.

Med venlig hilsen

Karen

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hvor dejligt!
Forfatter: 
Dato:  06-04-2013 18:48

Jeg er også virkelig glad for min 4-års, han tager bare alt i stiv hov. Trense, sadel med stigbøjlerne hængende løst, gå over plastik. Jeg har været oppe at ligge over ryggen på ham en enkelt gang, det var han pænt ligeglad med, så jeg regner med resten også kommer til at gå nemt.

Har kun haft ham et par mdr, men vi har brugt tiden på at gå en masse ture og generel opdragelse og udfordringer som at gå over plastik og bomme og udforske "mærkelige" ting.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider