Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Magnesium tilskud til varm hest
Forfatter: 
Dato:  10-02-2013 18:25

Hej alle.

 

Jeg har en meget varm springhest på 8 år, som jeg har rigtig svært ved at få til at slappe af under ridning, og især under springning. Jeg er så blevet anbefalet at give ham magnesiumtilskud da det skulle dæmpe nerverne lidt.

 

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med dette? Han får i forvejen Brogaardens Fase Balance + lucerne.

 

Og hvilket produkt er i så fald det bedste at bruge?

 

På forhånd tak

Nadja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt...
Forfatter: 
Dato:  10-02-2013 21:11

Jeg bruger Magnesium til min islænder, der har lidt med at se "spøgelser" m.m., han har fået det i 11 dage nu og det hjalp efter ca. 6 dage, han slapper mere af nu og får ikke de tur, hvor han løber frem m.m., så jeg ville prøve en lille bøtte og se hvad der sker. Jeg gav 90 kr. for en lille bøtte fra blue horse, så det er ikke det der ødelægger bugettet....


Livet er hvad du gør det til....

0
0
Svar på denne tråd
 
 nerver.....
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 08:08

Jeg kan anbefale NerveControl fra Pavo.... Min egen har tendens til at stresse op under træning og se spøgelser alle vejne. Det har helt klart virket for min

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg følger
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 12:14

Jeg følger lige med her. Har mange gange overvejet at prøve magnesium til min, men har aldrig gjort det, fordi jeg i bund og grund ikke regner med at det giver nogen effekt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 15:28

Jeg har brugt det fra Horse til min. Jeg fik en mere velafbalanceret hest ud af det - han vil gerne hoppe fra de andre heste osv ..

Jeg stoppede med det for tre uger siden, for at se, om det var det, der havde virket på ham eller den ekstra dressur --> jeg har nu igen en hest, som hopper for alt og alle :-(

 

Så jeg tror, han skal ha magnesium igen - giver ham dog lige 14 dage til uden, da der har været en ferie ind over, hvor der var nogen andre, der red ham :-)



07/05-1992 - 05/01-2005

F L A S H D A N C E

10/05-1999-29/08-2007

G O V A

-nu med Zsa Zsa




0
0
Svar på denne tråd
 
 magnesiummangel
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 17:24

I skal være obs på, at magnesium kun virker, hvis hesten reelt mangler magnesium. Dvs., hesten kan være varm pga. magnesiummangel. Mangler den ikke magnesium, vil det ikke have nogen effekt at give det som tilskud.

 

Men eftersom en bøtte magnesium er noget billigere end at få dyrlægen ud og tage en blodprøve, så ville jeg da give det et forsøg!

 



Nu med indianerhesten Hidalgo!

 

***

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forsøg
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 20:42

Jeg har nu købt en bøtte fra bluehorse til 90kr, så nu må vi se om det har nogen effekt :) ellers lyder det fra pavo også

som en mulighed

0
0
Svar på denne tråd
 
 blue hors
Forfatter: 
Dato:  13-02-2013 10:34
Hvis du ikke ser nogen mærkbar effekt på det vil jeg anbefale dig at prøve et andet mærke. Blue hors er i min erfaring ikke specielt virksomt. Optageligt. Doseringen kan også være for lille. Husk at Mg givet over en længere periode skal afbkanceres med bla Ca. Det er vigtigt da mineralerne er antagonister.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget varm hest
Forfatter: 
Dato:  13-02-2013 12:47

Jeg har prøvet mange forskellige ting til min "varme" hest.

Magnesium - absolut INGEN effekt.

Beroligende urter fra Askhim - nogen effekt.

Et andet produkt jeg ikke kan huske hvad hed - ingen effekt.

Men Relax Amino - DET virker... og det bruger jeg med super god effekt.... det tager lige toppen af temperamentet - og han er til at styre....

og jeg giver det ca. 1 time før ridning.

 

/Lisbet


0
0
Svar på denne tråd
 
 magnesium
Forfatter: 
Dato:  13-02-2013 13:18

det kan godt betale sig at købe magnesiumoxide i f.eks. Horze dels er magnesiumoxid mere virksomt end det der er i Blue horse - dels er det billigere :)

Og ja det virker selvfølgelig hun hvis årsagen er magnesium mangel. Det har virket på vores - hun har fået det siden foråret - og i oktober fik hun taget en blodprøve der viste at hun lå på den nedre grænse trods at hun havde fået det et halvt år. Så ja hun har været lav.

 

En mulighed kan også være at prøve stroppy mare. Her kommer effekten også ret hurtigt hvis der er lidt ubalance i homonerne.

 

Tænker du har styr på sadel, kiropraktor osv :)


Sorte søger part
-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-02-2013 16:00

Jeg har også en hest der ser spøgelser. Jeg har prøvet den fra Blue Hors, men jeg synes kun der var en meget lille effekt og hun var heller ikke vild med smagen...hun er den type der kan sortere pulver fra sit foder . Jeg tager en periode uden magnesium for at få et reelt billede af effekten.

 

Jeg har købt en bøtte magnesuim fra St. Hippolyt, som jeg så vil prøve på hende om ca. 2 uger.

 

Jeg har faktisk også overvejet NerveControl fra Pavo, så jeg følger lige med i tråden, hvis der er flere der har erfaring med den

0
0
Svar på denne tråd
 
 magnesium
Forfatter: 
Dato:  01-03-2013 09:04

Jeg har fundet SoZen fra Cavalor - det fungerer og er dopingfrit. Kan kombineres med Take it Easy til ekstremt varme heste eller i specielle situationer.

Det tager nerverne uden at gøre hesten sløv, helt perfekt til konkurrancer!

0
0
Svar på denne tråd
 
 zylkene
Forfatter: 
Dato:  01-03-2013 21:25

 

Man kan købe et produkt der hedder Zylkene, der tager toppen af nerver/spøgelser både ved transport, klipning, boksro og hvis man skal i gang med genoptrænning. Stoffet er det samme som findes i modermælk hos pattedyr og har en afslappende effekt - der gode ved det er at det også har haft en effekt efter brug. Forsøg af 2 heste flokke viste, at de heste der havde fået Zylkenet underforsøgende og efterfølgende udvidste roliger adfærd ved stresssituationer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bluehors
Forfatter: 
Dato:  04-03-2013 03:39

Prøvede også produktet fra Blue Hors på min vallak - det hjalp ikke en dyt...

Har efterhånden købt mig fattig i spændende produkter - har fået taget blodprøver osv., og fået konstateret at min hest er dækket ind med alt hvad han behøver gennem sit fuldfoder (som er kornfrit pga. hans overtænding samt tendens til forfangenhed). Dyrlægens dom var at nogen heste bare er mere nervøse end andre, så kan desværre ikke komme med nogen gode råd, men følger lystigt med herinde - det kunne jo være der var noget jeg ikke havde prøvet endnu :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cool Mix fra Spillers
Forfatter: 
Dato:  05-03-2013 10:35

Jeg fodrer med ovennævnte foder med godt resultat.

 

Min araber-/væddeløberting er af natur meget tændt, men når han får Cool Mix, er det kun hans naturlige iver, der er tilbage. Hans hjerne er fuldt tilgængelig, når vi træner.

 

Han er ikke i underskud med noget, så måske har han bare et større behov for Magnesium end andre? Jeg aner ikke noget om det, men fakta er bare, at han bliver mere rolig med Cool Mix så det virker for os.

 

Marianne

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider