Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

For hurtig galop
Forfatter: 
Dato:  05-02-2013 16:30

Hejza

Jeg har halvpart på en meget sød rideskolehoppe. Jeg rider fredag, lørdag søndag, og får undervisning om onsdagen.

Problemet er den, at hun galopere meget hurtigt i galop. Anspringen går rigtig godt det plejer hun at få højt til stævnerne. men det er meget svært for hende at galopere langsom, jeg kan sagten styre galoppen og også lave volter det går bare meget stærk.

Før i tiden lage hun sig på bidet i galop, det gør hun heldigvis ikke mere. Galopen skal altså bare være langsommere, hun er en lille hest 1. 52

Er der nogle der har nogle gode træningråd eller andet tip????

TAK

0
0
Svar på denne tråd

Få skridt
Forfatter: 
Dato:  05-02-2013 19:47

Ja, du skal bare kun lade hende galopere ganske få skridt, fx. 4-5 stykker, og så tage hende op i trav igen. Når hun går roligt, så spring an igen, og stop hende hurtigt. Når du har gjort det måske 8-10 gange, så vil hun forvente, at hun bliver stoppet lige om lidt, og vil automatisk galopere langsommere.

Du må gerne tage hende helt ned i skridt eller parade, og gerne give en foderbelønning for at stoppe, for så vil hun hellere stoppe næste gang.

Når hun efter nogen tid kan galopere langsommeret, så kan du galopere lidt flere skridt ad gangen. Det kan også være en fordel at springe hende an i galop fra skridt, hvis du kan.

Kvalificeret hjælp til problemheste og ryttere,

som er blevet bange for deres hest

Tina MJ Hesteadfærdsrådgivning

Nu med ny hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Balance
Forfatter: 
Dato:  07-02-2013 20:30

Jeg vil gætte på at det er balancen den er gal med. Det kræver mere at balancen at gallopere langsomt, end hurtigt.

Eller også har hun bare aldrig lært at lave en kort gallop.

Det jeg gjorde med min hurtigløber (som havde en fin ballance) var at lave mindre volter, og slangegange med skiftende gallop. Så hun dels lærte at lade være med at spæne afsted og dels lærte at være mere opmærksom på mig. :)

0
0
Svar på denne tråd

Brug af sæde
Forfatter: 
Dato:  10-02-2013 00:38

Jeg ville bruge sædet til at korte galoppen. Altså at du bruger halve parader, så hun har sværere ved at flytte dig.

Du kan også bruge det at lave galoppen mere springende, hvilket vil betyde hun bliver nød til at sætte tempoet ned.

Har selv haft gode erfaringer med at ændre på voltestørrelserne, men det kommer så an på om problemmet er balancen eller bare at hesten ikke har lært den springende galop.

www.strategos-corner.dk

R.I.P. Scarlet

0
0
Svar på denne tråd

Overgange
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 17:42

Jeg plejer at lave masser af overgange med sådan en hest. Hele tiden overgange indtil hesten lærer at vente på dig :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider