Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hjælp, ville ikke longsere en 2års men h
Forfatter: 
Dato:  27-10-2012 12:28

Hej alle sammen.

Jeg har en 2,5 års men ville ikke longsere ham allerede nu.

Så tænkte på at gøre dette her, hvor jeg løber bagved.

Men ved ikke hvordan jeg lære ham dette?

Han har prøvet longsegjord/køregjord nogle gange,

Her er billeder af det jeg gerne ville lære ham,istedet for longsering.Men kan ikke lige husk hvad det hedder :)

Det er ikke fordi han skal tilkøres i nu, men om et år ca. 3,5år.Tror jeg :)

Billede

Synes i det er for hurtigt at begynde på det eller?

Mvh.Tenna

KH.Tenna

17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere.

RIP.Daisy<3.

0
0
Svar på denne tråd

Lange liner
Forfatter: 
Dato:  27-10-2012 12:57

Det hedder "at gå for lange liner".

Det kan godt være svært for nogle heste at forstå fidusen i at man pludselig går bag dem, så det gælder (som med det meste andet) at være præcis og time tingene rigtigt.

Synes det er en fin måde at introducere hesten til at blive styret af noget den ikke kan se :)

Ryggen op, måsen med og så rider vi af sted !

- hvorfor ride med bid, hvis man kan ride uden?

"Det' dejligt, bedstefar !"

Vidunderlig nem unghoppe sælges

Se hende her!

0
0
Svar på denne tråd

111111111111111111
Forfatter: 
Dato:  27-10-2012 13:06

Mange tak skal du have :) Synes nemlig også det er en god ide :)over

KH.Tenna

RIP.Daisy<3.

0
0
Svar på denne tråd

En udmærket ide med undervisning
Forfatter: 
Dato:  27-10-2012 22:59

Det er en udmærket idé, men sværere end man lige skulle tro.

Jeg vil kraftigt anbefale at du finder en underviser, der kan lære dig at styre hest og liner for det er temmelig farligt at blive viklet ind i linerne hvis hesten bliver ophidset, og det kan sagtens ske. Mange heste finder linerne temmelig restriktive.

Det er i øvrigt en god ide i starten at have en hjælper ved hestens hoved.

Kvalificeret hjælp til problemheste og ryttere,

som er blevet bange for deres hest

Tina MJ Hesteadfærdsrådgivning

Nu på Facebook

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-10-2012 08:49

Tina:Tak skal du have.Kommer ud til en dejlig man, som også tilkøre.Men hvor de kun lige gøre det her en 3uge eller sådan noget.Hvor han lære alt det nødvendige :)

KH.Tenna

RIP.Daisy<3.

0
0
Svar på denne tråd

jeg synes nu,
Forfatter: 
Dato:  28-10-2012 12:35

Det ville ellers være en super ide at longere det nu, så den er klar til rytter, måske om nogle år, alt efter hvornår du tilrider.

Jeg burde have haft min "proffessionelt" longeret da den var plag, og så igen, inden jeg sad op.

Har også longeret, men ikke nok, kan jeg se. :)

Og det med at kæmpe med at hesten skal forstå hjælperne, samtidig med at den skal bære sig selv - OG en rytter, OG ikke er vant til at gå på volte.

Ja, jeg kan godt se mine fejl..

Det er først nu, jeg får hjælp til det, hvilket jeg er ret ked af.

www.ARR.de

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-10-2012 15:54

Hestene: Jeg har longsert ham meget lidt. Han kan skridt og trave i en lange ikke andet.Men mange siger bare det er så hårdt for dem?

Og det ikke er sundt, det var nemlig derfor jeg tænkte den anden måde :)

Men kan godt se det fra din side af, faktis.

KH.Tenna

RIP.Daisy<3.

0
0
Svar på denne tråd

Kombinere
Forfatter: 
Dato:  28-10-2012 19:30

Du kan vel kombinere det? Uanset hvordan du træner skal det vel være i små bidder.

Jeg kørte i liner med den gamle hest, det var mest for at jeg så kunne få hende med ud på vejene. Dengang satte jeg en køre gjord og liner på, gik om bagved og sagde 'skridt'. Hvorpå hun kiggede på mig om om jeg var åndsvag .... og så gik hun frem. Jeg kunne køre hende både fra begge sider og når jeg gik bag hende.

Den nye har leg lige prøvet i liner i dag, hvor jeg gik ved siden af. Hun stopper når hun er i tvivl, specielt når jeg går på hendes højre side, men hun lærer hurtigt.

Jeg vil gerne køre hende i liner for at vi kan arbejde afvekslende og for at jeg kan øve de samme kommandoer under forskellige forhold.

Hvis du øver liner vil jeg foreslå, at du starter med at trække dem gennem ringe i en gjord. Senere er det godt at øve med løse liner, så de lærer at få noget ned om bagbenene uden at gå i panik.

held og lykke :)

Mvh. Sanne

Golan - nyinstalleret, smuk og dejlig oldenborger

Dolly - afinstalleret = pensionist

0
0
Svar på denne tråd

træning i små skridt
Forfatter: 
Dato:  28-10-2012 20:32

Jeg vil foreslå dig, at du i første omgang lærer din hest kommandoer for stop, skridt og eventuel trav mens du har fat i almindelige tøjler og går ved siden af hesten. Når hesten er helt stabil, laver du dig nogle tøjler af reb, som er længere end dine almindelige tøjler og øver nu de indlærte kommandoer mens du går længere tilbage, dvs. ud for hestens lænd.

Du skal også have gjort din hest vant til at vige for tryk. Det kan du gøre ved at binde hesten op i spiltov og binde et langt reb fast ved siden af hesten. stå i sikkerhedsafstand og lad rebet røre ved hestens ben. Er hesten ok med det, gå et skridt videre og stram rebet og træk det ind imod hesten. Når hesten flytter sig for presset, ros den. Du får brug for dette forarbejde for at din hest ikke går i panik, når dine lange liner rører den, men kan bruge linen til at flytte sig for.

Når disse ting er helt på plads, har du brug for en hjælper, der har hesten i et langt træktov. Du lægger sele eller longeringsgjord på hesten og lader i første omgang de lange tøjler løbe igennem ringene på hestens side. Derved rammer dine tøjler hesten ind fra siderne og du har lettere ved at korrigere den, hvis den skulle prøve på at vende sig om efter dig, hvilket din hjælper selvfølgeligt også skal forhindre. Når alt løber planmæssigt, kan din hjælper gå længere og længere tilbage, stadig med rebet i hånden, og du kan flytte tøjlerne op på hestens ryg hvis du vil. Når hesten er absolut stabil, kan du undvære din hjælper og arbejde din hest for lange liner.

0
0
Svar på denne tråd

Anselm
Forfatter: 
Dato:  30-10-2012 11:22

"binde hesten op i spiltov og binde et langt reb fast ved siden af hesten."

- Hvorfor vil du dog binde hesten?!

Ryggen op, måsen med og så rider vi af sted !

- hvorfor ride med bid, hvis man kan ride uden?

"Det' dejligt, bedstefar !"

Vidunderlig nem unghoppe sælges

Se hende her!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider