Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

4 års træning?
Forfatter: 
Dato:  25-10-2012 23:43

Hej med jer :)

Fra den 1. november har jeg været så heldig at få lov at låne en dejlig lille dressurhest, en 4 års RDH hoppe.

jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget I rider jeres ungheste og hvor ofte? hvad I træner osv. :) Hun har ikke lavet så meget de sidste 3 mdr. kun været redet en gang imellem. så del endelig ud af jeres erfaringer ;)

Mvh. Tina

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2012 12:35

Hejsa. Dengang min var fire red jeg den 4 gange om ugen, i omkring 30 minutter, ikke noget hårdt men varieret arbejde. Noglegange også longe i stedet for ridning, eller nogle gode skridtture osv., da jeg lidt frydtede hun ville blive træt at baneridning :-)

- Nu med baby'hest

0
0
Svar på denne tråd

Let træning
Forfatter: 
Dato:  26-10-2012 15:14

4 gange om ugen samt gerne longering en gang om ugen. Jeg forsøger ofte at ride tur 1 gang om ugen og de 3 andre gange trække eller skridte en god tur og så ride let på banen i trav og galop i lang ramme. Målet for en 4 års at at styrke den overlinje og få den stærk, smidig og taktfast. Store bløde volter, hvor der er fokus på at den sporer lige og er lige fremme til begge tøjler.

Sagde Janne

0
0
Svar på denne tråd

er ved at ...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2012 18:29

er ved tilridning af 3-års, 4-5 gange/ugen. Den kan skridt pirouetter (selvfølgelig bliver de nogle dage for store), schenkelvigning i skridt, trav. Lidt versade.

Tænker, når vi har redet i et år (4 år), kan vi alm. bøjning af versade, på 3 eller 4 spor. Alle gangarter med næsen foran lod, som det anbefales. Andet vil jeg egentlig ikke forlange. Ja, rimeligt gode overgange. Tempo skift. Synes ikke mere end det.

0
0
Svar på denne tråd

Ridning af 4 års hest
Forfatter: 
Dato:  11-11-2012 12:35

Du kan ride den hver anden dag, eller 2 dage rid 1 dag fri. Let arbejde et par måneder dvs skridt, trav, galop ialt 20-30 min. 1 dags longering i stedet for med rytter ( giver balance og smidighed med løse indspændingstøjler der lige strammer nok til, at hesten lægger sig til tøjlen). Efter et par måneder eller 3 kan du skrue op for ridningen da den jo så bliver 5 år og kan klare det fysisk.

Mvh

Anne

www.bricksite.com/adur/velkommen

0
0
Svar på denne tråd

trening av 4årig unghest
Forfatter: 
Dato:  14-11-2012 06:33

Min 4-års hoppe blir trent 5-6 dager i uken, ridd 4 dager og trent fra bakken 1-2 dager i uken. Hun går til tøylen i alle gangarter, kan sjenkelvikninger, bøyer seg for setet/vekt og hun kan flytte seg 100% for sjenkel dit jeg vil. Vi finpusser på overgangene fortsatt og trener inn versader :)

Evy's Dance & Sea Pirate, hestene mine<3

0
0
Svar på denne tråd

På en 4 års
Forfatter: 
Dato:  14-11-2012 14:36

ville jeg nok ride dagligt 20-25 min. For mig handler det om korte rideture hvor der så arbejdes kontinuerligt. Hellere ride dagligt i kortere tid end et par gange om ugen i længere tid. Det jeg vægter er at hesten bliver redet frem og over jorden, op med ryggen og frem til hånden. Både skridt og galop.

At du Hestene, laver skridt pirouetter på en 3 års, ja det fatter jeg ikke en bjælde af? Hvorfor? Og fatter heller ikke du laver schenkelvigninger? Og da slet ikke når du er igang med tilridningen??? Iøvrigt er en versade en samlende øvelse og bør i min verden ikke udføres på en 4 års, og derudover er det ikke en 4 sporet men en 3 sporet øvelse!

Tro på dig selv og dine muligheder,

- derved kommer du længst!

0
0
Svar på denne tråd

wehfou
Forfatter: 
Dato:  15-11-2012 16:08

Min 3 års blir redet 5 gange om ugen i 20-30 min :)

- Karina

Med de to duller Kannevangs Kamille K4 og Ping Pong McVerdi

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2012 16:26

Hejsa.

Min 4års er først nu ved at lære at trave og gallopere med rytter. Den er ikke redet meget, da den ikke var klar til det før her i sommers. Og jeg har ikke haft tid heller.

Men jeg giver hesten tid og det har givet pote. Max (min hest) har jeg bare kunne hoppe på ryggen af og lagt ben til og styre med tøjlerne. Alt øvet fra jorden først. Og han har ikke lavet noget som helst ballade. Ikke løbet, ikke hoppet. Så han er nem.

Han bliver redet 5-6 gange om ugen nu og vi skridter og traver. Ligudrettet, store volter, store 8taller. Og stop for sæde. Og han tænker meget og bliver hurtig træt. Så det er mellem 20 min - 30min. Gallop har han prøvet, men vil gerne have ham lidt mere styrbar og balance inden vi arbejder videre, og jeg har ikke travlt. Jeg ved det nok skal komme. Så det tager vi engang i starten af det nye år.

Og han elsker det. Han vader lige op i traileren når vi skal på rideskolen. Og er helt afslappet. Og går lige i trailer når vi skal hjem. Jeg siger bare gå ind også kan jeg lukke bommen efter ham. Han er nem.

MVh Henriette

Opstaldning kan tilbydes for 1-2 heste/ponyer om vinteren. Helst vallak/hingste.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider