Hejsa.
Min 4års er først nu ved at lære at trave og gallopere med rytter. Den er ikke redet meget, da den ikke var klar til det før her i sommers. Og jeg har ikke haft tid heller.
Men jeg giver hesten tid og det har givet pote. Max (min hest) har jeg bare kunne hoppe på ryggen af og lagt ben til og styre med tøjlerne. Alt øvet fra jorden først. Og han har ikke lavet noget som helst ballade. Ikke løbet, ikke hoppet. Så han er nem.
Han bliver redet 5-6 gange om ugen nu og vi skridter og traver. Ligudrettet, store volter, store 8taller. Og stop for sæde. Og han tænker meget og bliver hurtig træt. Så det er mellem 20 min - 30min. Gallop har han prøvet, men vil gerne have ham lidt mere styrbar og balance inden vi arbejder videre, og jeg har ikke travlt. Jeg ved det nok skal komme. Så det tager vi engang i starten af det nye år.
Og han elsker det. Han vader lige op i traileren når vi skal på rideskolen. Og er helt afslappet. Og går lige i trailer når vi skal hjem. Jeg siger bare gå ind også kan jeg lukke bommen efter ham. Han er nem.
MVh Henriette