Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Giv mig en trailer med Chauffør
Forfatter: 
Dato:  04-09-2012 20:21

-Og bil..

-Ja som overskriften lyder, så er det sådan en jeg behøver ;)

Jeg vil SÅ gerne til stævner med min lille hyppi-hest!!

Jeg mangler bare en med en trailer, som bare higer efter at køre os ;)

Kan det lade sig gøre mon??

Kan man leje en chauffør med hele udstyret?? -For under en 1 mill, altså.

Mvh

Jeannett

Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  04-09-2012 20:34

før jeg havde kørekort og alt det, der lejede vi ofte en til at køre os til stævner, både i små og store lastbiler. men vi var så også en lille flok på 4-6 heste hvergang, det tror jeg da stadig man kan ...

er meget glad for selv at kunne i dag ... det giver så meget frihed :)

Kold Mosen´s Victor 1. April 1992 - 10. Juli 2012

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

Ja da .....
Forfatter: 
Dato:  04-09-2012 22:36

Men hvor i landet holder du til?

Mvh. Sanne

Lånehest søges for 1 år, se præs.

Crosstræner sælges, se præs.

Ejer af Dolly - den røde kylling, AKA Den gamle dame, AKA Madammen, AKA Kræet.

Hysterisk DV på 5 øh 7 øh 20 år

0
0
Svar på denne tråd

Nordsjælland
Forfatter: 
Dato:  05-09-2012 00:45

Min lille hyp står i Ølsted

Problemet er at jeg har en bil der kan trække, men jeg har ikke noget kort (endnu, - og der skal spares op)

Det næste problem er at min kære mand vil "give" mig en ny bil, men i den størrelses orden, at den ikke ville kunne trække en trailer. ingen jeg kender rigtigt har en bil der kan, jo min onkel nede i Osted, så skulle vi bytte bil for en weekend, eller noget i den stil.

Der er flere der har trailer og bil der hvor jeg står, men de gider jo ikke at tage til stævne med 1, hvis de ikke selv skal til stævne... Og det kunne da også være meget fint, men så er det at min lille hest ikke liiige altid er så nem at overtale til at gå op og han har ikke kørt med andre i trailer siden han kørte sammen med sin mor, for 10 år siden... så hvis man skal køre to skal den andens hest læsses først og den skal, næsten være død jo, hvis den skal stå og vente på at min bestemmer sig for at gå op...

What to do??

Han er sådan set stævneklar og det er sku ærgeligt hvis vi ikke kommer ud og prøver det af :)

Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd

Lej en professionel
Forfatter: 
Dato:  06-09-2012 09:59

Du skal huske på, at hvis du finder en, der vil køre med dig skal vedkommende have licens til at køre med andres heste. Så det er ikke så ligetil. Det letteste og i længden det billigste var at finde en vognmand, der har alle godkendelser i orden og så betale ham. Fra den lille bil til en bil, der kan trække en trailer er der en del penge, der kan betale vognmanden.

mvh

Tina

0
0
Svar på denne tråd

Vognmand
Forfatter: 
Dato:  06-09-2012 13:56

Hvad koster sådan en vognmand, der bare lige skal tøffe en til stævne og så hente igen senere??

Mvh

Jeannett

p.s.

Giv mig gerne nogle navne på nogle vognmænd og erfaringer med disse :)

Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd

118.dk
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 11:46

Hvis du søger under hestetransport på eksempelvis www.118.dk kommer der 30 frem. Det er lang tid siden, jeg har benyttet nogen, da jeg selv må køre med hyppen - men har da prøvet tidligere. Det er lidt lettere med den nye transportlov for du kan bare bede om deres autorisation. Du kan læse mere om hestetransportloven her www.landbrugsinfo.dk/Heste/Sider/ Krav_om_autorisation_o...at_ko.aspx

Det der er kommet frem efter denne side er skrevet, er at en vens transport af egen og din hest anses for omfattet af loven, således at din ven, som kører skal have autorisation.

Generelt vil jeg sige, at de vognmænd, jeg har kørt med, som udelukkende kører med heste er yderst forsigtigt med dit "guld". Prøv at ringe til nogen i dit område og få et tilbud på transport.

Håber du kunen bruge lidt af det.

mvh

Tina

0
0
Svar på denne tråd

Ikke rigtigt et brugbart svar, men...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 12:37

Hej Jeanette

Nu er vi jo lidt langt væk, ellers kunne vi have fundet ud af noget.

Håber at du finder ud af at komme afsted og få vist hvad I kan. Samt at alt er godt, kan forstå at I er flyttet?

Mvh. Tania (med Waikiki og Hodja)

Boks udlejes, www.dba.dk/boks-i-lille-stald- tilbydes/id-85098835/

Sælges:

Springhoppe, DV, 6 år, F. Colorado, Mf. Figaro

Team Seierø

0
0
Svar på denne tråd

Tina MO
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 12:40

Som en vennetjeneste må man gerne. Man må bare ikke tjene på det.

...100% Oldenborg ... 100% hest...

0
0
Svar på denne tråd

Heeej Tania
Forfatter: 
Dato:  09-09-2012 10:37

Hej Tania!

Går det godt med jer??

Ja jeg må til stå at jeg er flyttet,, i ved.. ;)

Jeg vil så gerne til stævner nu og Rex er så stævneklar som han kan være!

Vi har heldigvis fået Peter med ud til os og han underviser flere derudefra og han siger at det ville være ærgeligt hvis ikke vi snart kom ud!! :)

Ja i er godt nok kommet langt væk fra mig, fejt!! ;) ;P

Tina: tusind tak for oplysningerne, dem vil jeg helt sikkert tage et godt og grundigt kig på :)

Mvh

Jeannett

Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd

Fint tak :)
Forfatter: 
Dato:  09-09-2012 18:59

Selvfølgelig skal I ud og ride stævner.

Åhh ja, jeg ved...

Dejligt at I kunne få Peter med. Jeg syntes nu at det så rigtig fint ud da jeg så jer sidst - for næsten et år siden

Det går rigtig fint, hestene er installeret i en lille hyggelig stald, det er os der bestemmer hvad og hvornår (og næsten hvordan) de skal spise, der er ikke uro og dårlig stemning, og der er faldet utrolig ro over dem, det er bare skønt

Men kan næsten se at der er udskiftning deroppe igen... Ikke underligt.

Pøj pøj med stævnerne!

Boks udlejes, www.dba.dk/boks-i-lille-stald- tilbydes/id-85098835/

Sælges:

Springhoppe, DV, 6 år, F. Colorado, Mf. Figaro

Team Seierø

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider