Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Købt unghest
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 09:25

Jeg har for første gang købt mig en ung hest 5 år "får den først hjem til d. 1 september", hvilket jeg glæder mig rigtig meget til og komme igang med. Så jeg suger til mig af alt hva jeg kan støve op. Jeg har ALDRIG prøvet og skal forme min egen hest, så det bliver en spændende opgave.

 

Hvor meget arbejder i med jeres ungheste?? Hende jeg har købt er tilredet, i december 2010 i 2-3 måneder ved berider, har så stået stille til oktober 2011, hvor den har været redet ca 3 måneder, og så stået stille lige siden. Jeg har valgt og sige hun er rå, men let ryttervant, så hun skal startes op igen. Den dag jeg skulle prøve hende, kørte vi hende i et ridehus, og efter 5 - 10 min var hun faldet okay ned på jorden, så lagde vi sadel og trense på hende, og fik hende longeret, og så kom jeg op på ryggen af hende, godt nok i longen, hun tog det fik, og kunne mærke hun er følsom for benene, fik også lige travet en halv omgang, så hun kan noget, ikk helt rå.

 

Hun kan godt gå i trailer, men det skal trænes. Hun er IKKE van til og komme udenfor, så tror det er på den konto der skal ligges flest kræfter i starten. Hvordan gør i?? Hun kan longeres og reagerer fint på stemmen, men kan ikk galoperer i longen, hvordan får man det trænet??

 

GODBIDDER??? er det noget man skal bruge, eller er det en dum ide?? Tænker hver gang hun gør de ting jeg vil have hende til, at hun så får en belønning, eller skal man vente med det til efter træning??

 

Uha syntes tiden er lang, men hold nu op,hvor jeg glæder mig helt vildt

 

 

 

 

 

 

 

 



HILSEN RIKKE


Fej for ejen dør før du fejer for andres

Tænk før du skriver

Tal til andre som du selv vil tales til


Ejer af :

Musty & snart ny hest


Ejer af:

Felix vores egen lille kamphund "fransk bulldog"




0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 11:42

Tillykke med hesten - det er skønt at have med ungheste at gøre.

 

Find dig en god underviser - det har hjulpet mig rigtig meget. Er selv i gang med min unghest på 4 år, som var helt rå da jeg fik hende og nu er kan rides i skridt og trav.

 

Det er min første unghest lige som dig, og jeg har været rigtig glad for at have nogle gode undervisere som har hjulpet mig.

 

Desuden har jeg taget tingene i stille og roligt tempo - vi har ikke travlt med kåring, championat eller andet, så jeg har haft god tid til at uddanne hende.

 

Held og lykke med det - det er skønt


Vh Maria

 

 

Med smuksakken Harmonie og dejlige Max

0
0
Svar på denne tråd
 
 ungheste
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 11:46

Jeg har plag den hedder Fidibus den er kun 1 år. Jeg rider også på en rideskole. der springer jeg og lave en smule dressur men at have en unghest er fantastisk det er det bedste men det kræver arbejde.......

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis....
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 12:49

Hvis hesten har været redet i tilsammen 5-6 måneder og ellers er fit for fight - ja så behøver du nok ikke tænke så meget over det - rent fysisk burde den ikke have problemer eller være sværere at ride end andre heste - 5-6 måneder er RIGELIGT til at lægge et fornuftigt fundament af grundridning, så du kan udvikle den derfra.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider