Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Er dette ikke godt for hesten?
Forfatter: 
Dato:  13-08-2012 19:41

Min datter har en fjordhest, hvor de er kørt lidt sur i dressuren. Hverken hesten eller hun er de store dressur-entusiaster, men dressuren er nødvendig for at de kan dyrke det de allerhelst vil nemlig spring.

Så nu har hun krydret de sidste par træningstimer med en ny form for træning. I alt fald for både hende og hest. Efter at hun har varmet hesten godt op, sætter hun i trav og slipper gradvis tøjlen, så den hænger meget slapt ned. Altså skal hesten selv finde ud af at bruge hovedet og finde positionen, der er bedst for hesten. I starten var hesten MEGET spekulativ.

Han har altid fundet stor støtte i tøjlen. Uden at hun har "ved" ham. Men dette er helt nyt for ham, at skulle rides for sæde og ben. Skal lige siges at hun kun har haft ham i to år og det første år gik med genoptræning, for han havde gået meget længe på en fold og bare været foldbums :-). I galop gik han konsekvent ned i trav, når tøjlerne blev for løse. Men nu er han ved at komme efter det. Og det ser ud til at han nyder det! Ørerne er fremme og der er kommet mere gang i ham.

Så dressuren er vist ikke så slem alligevel

Mvh Annette

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det er rigtig godt
Forfatter: 
Dato:  13-08-2012 21:19

Ja, det er rigtig godt for hesten, at træne den i selv at finde balancen.

Min pensionerede hoppe har jeg i flere år arbejdet med i løslongering for at holde overvægt og risiko for forfangenhed nede.

Hun går efterhånden en meget afbalanceret galop og laver uden problemer overgange til skridt fra galop, hvor hun sætter sig rigtig godt bagtil - og det er jo kommet ved at hun selv har fundet balancen og helt uden tøjlekontakt - hun har ingen form for optømning på, ikke engang grimen.

Hun bremser også rigtig godt bagfra og sætter sig i overgange fra trav til skridt.

Det kunne være interessant at se billeder af træningen, hvis I har lyst til at lægge dem ud. I skal selvfølgelig indstille jer på, at der er mange forskellige meninger om træning, og at der en gang i mellem er enkelte skribenter, som ikke altid udtrykker sig så pænt, men hvis I kan se stort på det, så ...

Kh NinaSt

0
0
Svar på denne tråd

NinaSt
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 11:33

NinaSt Det er godt at høre at min træning os er sundt for ham :) så han ikke bare synes det er sjovt, men os at det er sundt..

Det er min mor der har været så sød at starte denne tråd. Jeg er ikke så tit herinde.

Angående billeder så vil jeg lige få taget nogle så i kan se hvordan træningen foregår :)

Hilsen Miss-Helene

Heaven is a place in your heart<3

0
0
Svar på denne tråd

hehe lyder sjovt
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 12:02

det lyder ret sjovet

0
0
Svar på denne tråd

YEAH!!!!
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 23:07

Hvor er det dejligt at i har fundet glæde ved at lade hesten bære sig selv! Og i kan jo tydeligt se at hesten også nyder det

Prøv at lege med tempoet og byg efterhånden changementer på, som jo også meget nyttige i spring

Lav overgange osv. og behold den løse tøjle så hesten bærer sig på det stadie den har styrke til.

Prøv det endelig også i trav. Og man kan samle hesten via tempovekslinger, det behøver man ingen tøjler til

Det er bestemt godt for hesten og i skal endelig forsætte!

Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean

0
0
Svar på denne tråd

ja det er
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 15:48

ja det er rigtig sundt for deres krop. Flot, din datter fandt ud af det. Og ja, det er mere sjovt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider