Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Takserings øvelser! Hvad er det???
Forfatter: 
Dato:  17-07-2012 19:15

HJÆLP!

Har lige været hos dyrlægen idag og fået at vide at min hest skal lave smidighedstræning, gymnastikspring og takserings øvelser. Men hvad pokker er takserings øvelser? Er der nogen der kan hjælpe med det?

Det er en dressurhest jeg har, men dyrlægen sagde at han dog havde sat gymnastikspring på, til hvis nu vi gerne ville det, så uden at vide det tror jeg ik det har noget med springningen at gøre :)

Håber meget at nogle kloge mennesker kan hjælpe mig!

Mvh. Mie

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  17-07-2012 21:53

Ring til din dyrlæge og spørg hvad han mener?

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Taksering
Forfatter: 
Dato:  18-07-2012 07:51

Hej,

Taksering betyder hestens vurdering af sit opspring på en forhindring og "dele ind" hen mod springet. D.v.s. når man øver taksering med hesten, giver man den mulighed for at træne sit "blik" i at sætte af det rigtige sted, så den får de sidste galopspring til at passe. Det kan gøres ved brug af bomme i korrekt afstand fra springet, sætte et lille kryds i en bestemt afstand før et større spring (som man typisk gør det ved løsspringning) og lignende øvelser.

MVH

Jette

Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd

Taksering
Forfatter: 
Dato:  18-07-2012 21:14

Jette har jo uddybet det utrolig godt.

En andet øvelse man kunne forestille sig var godt i dit tilfælde (kun bomme på jorden ). Er at øve frem og tilbage-ridning på bomme.

Eksempelvis kunne du ligge 2 bomme med 21 m imellem, normalt ville der ved to spring være 5 galopspring, men på bomme burde der kunne kortes ind så man både kunne ride 5, 6 og 7 galopspring.

Men spørg din dyrlæge hvis du er i tvivl, du betaler også for vejledning

Sælges:

Springhoppe, DV, 6 år, F. Colorado, Mf. Figaro

Pintovallak, 4 år, tilredet, F. Marots Bugatti, Mf. BH Romancier

Team Seierø

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider