Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Frem og ned på tur?
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 11:24

Jeg har brug for nogle ideer til når jeg rider tur på min unghest.

Kropsmæssigt har han sine udfordringer og vi arbejder hårdt på at få ham bygget korrekt op. Fra jorden både i hånd og longe har han forstået hvordan han bør bære sig.

Fra ryggen er han endelig begyndt at komme frem og ned og ikke spænde op og løbe hurtigere.

Men nu vil jeg så gerne også kunne bygge ham op ved en masse hyggelige ture, men på tur er der intet frem og ned...på tur er næsen i sky. I skridt er næsen i sky fordi der kigges rundt på alt og skridtene er korte. I trav bliver han helt ivrig, løber alt for hurtigt, næsen i sky og falder helt fra hinanden så selv letridning er næsten umulig at gøre i et "flow". Galop er bare hurtigst muligt fremad ;-)

Min fys anbefalede selvom jeg slet slet ikke er til hjælpetøjler af nogen art (er akademisk inspireret og bidløs) at jeg red tur med en chambon uden elastik i min kapsun hvor den normalt sidder i biddet. Hun mener at dette kun vil være en kort periode for at give ham forståelsen.

Jeg ved det ikke, det føltes for mig meget grænseoverskridende at ride med en "hjælpetøjle" da det slet ikke er min overbevisning. Men på den anden side så vil ingen løsning betyde kun meget få ture, da jeg føler jeg nedbryder det vi har bygget op.

Hvad syntes I om min fys forslag?

Hvad gør I for at få hesten til at gå frem og ned i naturen?

Har I gode ideer eller råd til mig?

Nu bosiddende på egen landejendom...så mangler vi bare at at flytte hestene :-)

Samhørighed

Hest & menneske - Et partnerskab

Følg min Blog

eller
Tjek lige min hjemmeside

Akademisk er vejen for os!!

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 11:55

Jeg synes ikke du skal benytte hjælpetøjler hvis du føler det er grænseoverskridede for dig. Lyt til dig selv.

Min hest er ligesom din - han er 14 år idag og er stadig sådan ;) Han er dog lidt lært nu at man kan godt slappe bare lidt af på tur og sænke hovedet en smule og gå normal trav og galop tempo som jeg på ryggen ber ham om.

Det jeg ville gøre er at koncentere dig om at skovtur er altså skovtur. Hesten behøver ikke at gå 100% afslappet, den skal have lov til at kigge (især når den er så ung) så længe den bliver i det tempo du ber den om. Gør den ikke det, er det bremse, bremse, bremse indtil at den gør det.

Så længe du kan ride den i det tempo du vil - fx kort trav, lidt mere stræk på trave, kortere galop, lidt mere tempo - men stadig få hesten ned i tempo igen. Pludselig vil hesten også begynde at slappe mere af og sænke hovedte en smule mere.

Du nedbryder ikke det du bygger op i longen og fra ryggen på bane ved at ride ture nogle gode gange om ugen hvor hesten har hovedet højt og vil følge med i tingene. Jeg red i en periode 14 dage kun i skoven og min hest skal følge med i alt - og han er på ingen måde ødelagt. Hans muskler ligger lige så fint som de plejer.

Så ville springning jo også ødelægge det - for der går hesten jo også højt med hovedet for at se springet :)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Prøv det dog af
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 12:23

...det sker der ikke noget "farligt" ved.

Jeg ville aldrig tillade at de gik og gloede med sænket ryg, mere end de første par ture og de første minutter.Vores er så redet ned og frem, så det fungerer også i skoven.

Vi har engang brugt en glidetøjle i kapsun, på en III´pony/ rytter 10 år, der løb løbsk i skoven og da den VAR trænet helt fjong lydig i ridehus/bane (og havde gået x måneder som håndhest på hjemvejen/det var der den prøvede at rende)...tyede vi til den løsning og det tog to gange hvor vi fristede den og stoppede den hårdt på kapsunen vhja glidetøjlen - så var det kureret.

Den var 16-18 år og havde haft adfærden i mange, mange år før den kom her.

En glidetøjle er dog mere rytterregulerbar, end en chambon/ aldrig brugt sådan en og når hesten er dårligt bygget + har unoder, så skal der måske tydeligere pædagogiske midler til.

Det er ikke farligt at prøve.

Lipizzanere til salg:

* Rolig,barok type,vallak f.2009,slutmål 153-5 cm

* Energisk,aktiv, elastisk vallak f.2009, slutmål 153-55 cm.

* Tilredet lipizzanerhoppe, 155 cm, f.2000 - velgående og lærenem.

0
0
Svar på denne tråd

ingen unoder
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 13:12

Der er ingen unoder hos ham overhovedet, jeg ved bare ikke hvordan jeg RIDER ham frem og ned i naturen.

Så kan nogen forklare mig hvordan jeg forklare ham det?

Til Sandra: Jeg ved godt jeg ikke ødelægger ham ved at ride ud engang imellem i forkert holdning, men jeg får ihvertfald heller ikke noget opbyggende ud af og jeg kunne egentlig godt tænke mig en sommer med mest tid væk fra sandkassen og med en masse opbygning i naturen. Jeg VED simpelthen bare ikke hvordan jeg gør det væk fra sandkassen.

Jeg vil da helst have et par fif til hvordan og det håber jeg der kommer for jeg er enig med dig Sandra, hvis man føler det grænseoverskridende bør man nok holde sig fra det.

Samhørighed

Følg min Blog

eller
Tjek lige min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 14:18

Hvad med at prøve at holde ham i helt langsomt travtempo fx. Hvis han koncentere sig om andre ting, så lige tag lidt i tøjlen og sige "her det foregår". Hold en god ligeudretning i hans krop. Til sidst (når han er afslappet nok) vil hovedet også falde ned på plads.

Men hvis han koncentere sig om alt muligt andet er det vigtigt du får hans koncentration netop ved lige at ligeudrette ham, lige bevæge den ene tøjle eller ligende så han lige får opmærksomheden tilbage på dig. Han SKAL blive i det tempo du ber om - det er dit første skridt og det skal du have på plads før du opnår afslapningen. Han skal blive i det helt rolige travtempo. Sætter han farten op - bremser du ham ned og giver efter. Dette gør du indtil han har forstået det.

Sådan har jeg gjort med min - og han har lært ikke at løbe afsted i trav i skoven med hovedet højt hævet. (araber) Men er blevet god til (på især lige strækninger) at få ligeudrettet og koncentere sig om mig, blive i travtempoet og sænke hovedet/halsen. Men han følger stadig med indimellem - og det tillader jeg ham også nogle gange :)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

På samme måde som
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 15:43

på banen. Der er absolut ikke forskel på det.

Samme hest, samme rytter, samme biomekanik, samme indlæring ?

Hvis hesten fjoller på banen, hvad gør du så ??

Men det kan da godt være at hesten, eller måske snarere rytteren, ikke kan tage læringen med ud/ generalisere den, hvis den er ekstrem-konsolideret på mange års kun-baneridning ??

Hvis du IKKE rider hesten ned og frem på banen, men bare venter til den selv gør det mere eller mindre tilfældigt...så er du på den i skoven- det vil jeg medgive. For så er al banetræningen nytteløs, når du kommer et andet sted hen.

Lipizzanere til salg:

* Rolig,barok type,vallak f.2009,slutmål 153-5 cm

* Energisk,aktiv, elastisk vallak f.2009, slutmål 153-55 cm.

* Tilredet lipizzanerhoppe, 155 cm, f.2000 - velgående og lærenem.

0
0
Svar på denne tråd

Bliv ved...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 17:10

Nu har jeg ikke læst alle indlæg, men hvis det kan lade sig gøre på bane, så kan det på sigt også lade sig gøre på tur.

Jeg ville absolut ikke lave noget om fra du rider på bane til du rider tur, dette er bare mere forvirrende.

Har du mulighed for at skridte af på tur efter du har redet på bane? Så ville jeg forsøge at gøre det og give de fuldstændig samme indvirkninger som du lige har gjort på banen.

Når jeg rider tur er mine heste altid frie fortil, der er det også min mulighed for afslappende ridning. Når de de første gange opdager at man kan slappe af og at jeg også gør det, er der absolut ingen spændinger og hestene går pænt frem og ned i et godt tempo.

Så jeg vil sige, du må endelig ikke opgive, så hellere kortere turer hver dag end en lang tur ugentligt.

God arbejdslyst, ungheste er fantastiske når de endelig forstår, man skal bare lige have (meget) tålmodighed indtil da

Sælges:

Springhoppe, DV, 6 år, F. Colorado, Mf. Figaro

Oldenborghoppe, 5 år, F. Kubrick XX, Mf. Urprinz

Pintovallak, 4 år, tilredet, F. Marots Bugatti, Mf. BH Romancier

Team Seierø

0
0
Svar på denne tråd

Tur.....
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 17:42

Harsvig jeg giver aldrig op Tak for dit svar....jeg kan sagtens skridte af ude og når han er træt er han også fremme nede, ligesom de sidste 500 meteraf vores 7 km rute :)

Tror forskellen er at han ved at på banen arbejder vi og på tur hygger vi. Han er halvt galophest ( fuldblod) og han elsker at løbe stærkt og jeg tror bare han tænker...yes baby here we come;)

Eva: du har en masse imod hvad du tror om min måde at have hest på, at træne på og at føle på og det er også ok. Men jeg ville ønske du så bare ville lade mig skrive uden altid at skulle reagere. Det har desværre gjort at jeg næsten aldrig skriver hverken her eller på det andet fora og jeg tænker at hvis nu jeg beder dig pænt om at lade mine tråde være vil du så respektere det, så jeg igen kan finde en glæde ved at deltage i et fora?

Samhørighed

Følg min Blog

eller
Tjek lige min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Frem og ned.
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 19:05

Jeg tænker på om det er fordi i er alene på tur at han leger "Giraf"?

Når de er alene afsted er der jo mange ting der skal holdes øje med, men kan man gå bagved en ven man er tryg ved, er det nemmere at slappe af.

Bare en strøtanke.

0
0
Svar på denne tråd

Dato:  05-07-2012 08:06

Jeg ved ikke hvorfor du føler dig provokeret af Eva's indlæg. De er da saglige og har gode forslag til, hvad du skal prøve at arbejde med både hvad angår dig selv og hesten.

Selv har jeg en god dressurhoppe, som er uddannet til M/S dressur. Når jeg rider hende i skoven, går hun på samme måde med mig, som hun gør på banen. Og jeg har således ingen problemer med at ride hende i holdning. Dvs. hun lytter til mig og reagerer på min hjælp, som hun jo skal gøre.

Men når min part rider i skoven på hende, så bliver hun pludselig til en hest, som kigger, stopper op og absolut ikke vil gå i holdning.

Så det kan faktisk sagtens være, at det er dig, som rider i skoven på en anden måde end du rider på banen. Og i en kombination, hvor hesten så heller ikke er med på den, så bliver det til et problem.

Jeg ville heller ingen problemer have med, at prøve at ride i skoven med en chambon et par gange, så kan både du og hesten få en god fornemmelse for hvad det er I skal. Når den gode fornemmelse så er der, så kan du jo lægge chambonen fra dig og ride uden.

Held og lykke med det:-)

0
0
Svar på denne tråd

Hjælpe-dimser
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 10:56

Nu er jeg normalt yderst "hjælpe-dimse" forskrækket, men jeg vil faktisk give din fys ret i at en såkaldt gammeldags fast chambon, uden elastik, vil kunne være en fornuftig løsning for dig.

Der kommer et pres i nakken af hesten når den tager hovedet for højt op og så snart den giver efter og søger rigtigt frem, så er alt pres væk

Jeg er helt enig med Eva Lydeking i, at en hest ikke skal have "lov til" at gå rundt med næsen i sky og sænket ryg i ret lang tid ad gangen, men jeg syntes umiddelbart at forslaget med glidetøjle igennem kapsunen virker ret voldsomt (selvom det er en ældgammel metode). Jeg bryder mig bestemt ikke om at man "frister" en hest til at lave noget "galt", for at man derefter kan få lov til at straffe den. Jeg tror absolut ikke det er løsningen for en unghest.

It's all for nothing if you don't have freedom...

0
0
Svar på denne tråd

bom bom ...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 13:32

Hvem får du undervisning af?

Ved min hyppelotte, som er fuldblod, skete der OMVÆLTNINGER da jeg skiftede underviser og hun lærte mig lidt ang. den omkringbøjende schenkel samt føling og bryg af brystkasse rotationen - er det noget du har erfaring med? :)

Men har også gået i skyerne inden - så snart vi brugte de to ting så er der stabil frem og nedadsøgning i kapsun, OGSÅ på tur.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 15:39

jeg forstår ikke hvorfor du føler dig ramt af Evas indlæg? - jeg synes altid hun er ret ærlig - men deler ud af god viden og erfaring.

jeg havde samme problem med en jeg red i flere år, uhreldig bygning og svæert dårligt fejlredet, - jeg havde ingen bane, så hun lærte alt i skoven - også frem og ned.

Det kan tage sin tid - du har fået rådene her, men det kan lykkes, og jo mere de kommer ud, jo mere cool bliver de - som regelen

Jeg vil ikke lade en hest løbe, løfte hoved, sænke ryggen på tur - det bliver stoppet med det samme, aflede hesten og prøve igen.

Rider det meste af tiden lidt "løsere" i skoven, men hesten skal stadig være rundet/let samlet, lydhør og arbejde med.

Fandt hurtig ud af med ovenstående hest, at fik hun lov til at praktisere sin løfte hoved-sænke ryggen-stivne tendens, så panikkede hun bare nemmere, ergo blev hun sat på arbejde på hver skovtur, til gengæld hoppede jeg tit af på halvvejen, også kunne hun "holde fri" der.

Hjælpetøjler har jeg ikke noget erfaring i, så det skal jeg ikke gøre mig klog på.

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner.
Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden.
Bent Branderup

Bella 1979-2005, altid elsket

Röst

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 17:50

TS: Rid på tur, som på banen... Forlang noget af den, ligesom på banen.. Bed om koncentration.. Når rutinen (trygheden) på tur kommer, vil du også kunne give løsere og løsere tøjler med tiden og netop kunne ride en hel tur hvor det ikke er "tur-dressur"

Det er en ung hest, ting tager tid, så lyt til dig selv og lad de hjælpetøjler blive hvor de hører hjemme, i butikken...

Nyere Kieffer Donau, 17", sort, mellem/bred bom, top lækker springsadel sælges, se under mine annoncer!

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 20:17

Jeg har haft samme problem med min hest (også ½ fuldblod) På banen kunne han godt rides frem og ned og få ryggen op, men på tur var det hovedet i sky og ryggen blev smidt.

Jeg prøvede så med en glidetøjle og efter et par gange forstod han budskabet, og han kan nu rides for lange tøjler, med hovedet sænket og ryggen godt oppe.

I trav kan han stadig godt spænde op og smide ryggen i starten, men når det værste krudt er brugt, kan han trave rigtig pænt med hovedet godt frem og ned.

Jeg er ikke så "hjælpetøjle-forskrækket" og hvis din fys har anbefalet det, syntes jeg du skal prøve. Du må jo have en vis tillid til hendes evner og ekspertise, hvis du betaler hende for at tilse din hest og jeg tror ikke hun vil anbefale noget, der er skadeligt for din hest!

Hjælpetøjler kan bruges og misbruges, som alt andet udstyr og brugt på den rigtige måde, er det jo netop en HJÆLPE-tøjle Og det tog som sagt kun et par gange og har ikke været nødvendigt siden.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for alle..
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 22:34

...jeres råd, som altid deler hjælpemidler vandende.

Jeg har 100% tillid til min fys ellers ville jeg slet ikke overveje det.

Line1982: det du skriver er nøjagtig hvad hun sagde som årsag til at prøve den.

Jeg er sidst undervist af Eva tirstrup, men leder efter en ny underviser, ikke fordi Eva ikke er god for hun er virkelig god, hun har bare ikke rigtig tid nok.

Det er rigtigt jeg skal lære ham at tur ikke bare er hygge længere men, også arbejde. Når jeg tænker over det og de ting i g jeg har skrevet tænker jeg at problemet måske ikke er tur men ligudretning så jeg skal have fat i en underviser der ka hjæle mig med st ride ham korrekt ligeudrettet og så kan det også virke på tur... Lyder det helt fjollet?

Samhørighed

Følg min Blog

eller
Tjek lige min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Turbo-turhest
Forfatter: 
Dato:  06-07-2012 09:00

Hej,

Min hoppe er også noget af en turbo-tante, når vi rider tur, hvis hun får lov! Det gælder især, når det bliver forår - der har jeg hvert forår en periode, hvor jeg må være enormt konsekvent og tålmodig for at få hende dæmpet ned. Hun vil også gerne gå og kigge på alting (ALTING) og kan have rigtig svært ved at slappe af. Tempoet vil hun også gerne have op i højeste gear. Sådan en gammel tante (15 år), men jeg tror ikke, hun nogensinde falder helt ned - hun er bare sådan én, der gerne giver den gas....

Jeg har så valgt at tackle det således, at så snart hun spænder op og sætter farten op, beder jeg hende om at sætte farten ned igen og slappe af. Det gør jeg gennem halve - eller hvis de ikke går igennem så hele - parader, gerne gentagne gange, samt gennem øvelser som sidebevægelser (versader og traversader) og tilbagetrædninger. Som regel er det nok til at jeg får hendes opmærksomhed igen og kan fortsætte rideturen relativt afslappet.

Desuden er jeg så konsekvent, at kan hun ikke trave afslappet, heller ikke efter ovenstående fremgangsmåde, ja så tager jeg bare op i skridt og venter, til hun er "klar" igen. Det virker faktisk ret godt på hende, da hun har fundet ud af, at hun får mere ud af at tage den med ro (og søge frem og ned) end ved at prøve at fise anspændt afsted .

En af de faktorer, jeg har opdaget har rigtig stor effekt på netop hende, er min egen holdning/indstilling eller hvad man nu skal kalde det. Når jeg er rigtig overskuds-agtig, kan jeg sidde helt afslappet og visualisere, at min hest er lige så afslappet og traver roligt under mig med frem-og-nedadsøgning og det hele. Hvis det lykkes for mig, så GÅR hesten lige pludselig sådan!!! Uden at jeg skal gøre andet end at sidde der! DET er en skøn fornemmelse!

Så jeg kan bare sige, at turridning skal trænes lige så vel som al anden ridning - på nogle heste bare mere end på andre!

God fornøjelse!

MVH

Jette

Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-07-2012 10:58

Synes ikke du skal benytte hjælpetøjle.

Jeg synes du skal arbejde i skoven, som du har arbejdet på banen. Du har formegentlig startet med, at lære hesten at gå frem og ned på en volte for hånden fra jorden. Inden du bevæger dig ud i skoven - og skal arbejde på lige spor - er det vigtigt, at hesten kan gå frem og ned, bøje og stille sig på lige spor på langsiden versalt, evt. traversalt hvis I også kan det.

Grunden til, at hesten kigger rundt og tripper lidt, er fordi du tager hesten ud af dens trygge omgivelser. Hesten føler, den bliver nødt til at holde øje med eventuelle farer omkring den. Her skal du gå ind og fortælle hesten - ligesom du har gjort det på banen - at du har fuld kontrol over det der sker, og at du nok skal holde øje med om der kommer noget farligt, således at hesten bare kan slappe af.

Så start fra jorden, overfør til ryggen. Same, same... :)

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa !!!
Forfatter: 
Dato:  06-07-2012 14:48

Jeg ville ikke være så betænkelig ved hjælpetøjler men ville foretrække en glidetøjle.

Jeg har selv brugt det til en der gjorde det samme som din og det hjalp helt enormt med en helt løs glidetøjle en 5-7 gange. Ryggen kom op og nakken ned og der kom muskler de rigtigt steder (det tog så noget længere end 5-7 gange :-))

Prøv det en enkelt gang og så vurder om det er noget for dig.

Held og lykke ;-)

Ejer af fantastiske Happy Highness AS

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fik en godt råd...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2012 22:09

Fra Anne troensegaard nemlig en ganske alm martingal, jep den virker, min kan også have tildens til at kigge på tur og spænde op, martingalen giver en let men konstant pres/tryk når hesten tager hovedet op og slipper igen når hovedet sænkes, på 2 gange fandt min ud af det var langt mere behageligt at holde hovedet nede. På banen har hun i skridt også tildens til at finde på et eller andet og kigge på så hoved kan komme op her har martingalen også haft en effekt. Jeg kender andre hun har givet rådet hvor det også har hjulpet.

0
0
Svar på denne tråd

Frem og ned
Forfatter: 
Dato:  06-07-2012 22:27

Hvis du kan ride hesten frem og ned på ridebanen, kan du også lære den det i naturen!

Jeg mener, at hvis man har en hest, som spænder op og er for ivrig på tur, så må man få hesten til at lystre stopsignalet, på samme måde som du træner det hjemme, når hesten bare vil gå uden at være under dine hjælpere.

Træn en masse parader - hesten må først gå, når du siger til, og ligeledes en masse overgange. Traver du, og spænder din hest op og løber stærkere, så ned i skridt igen. Det er vigtigt, at du er meget konsekvent - at du MENER, at den skal stå stille, når den beder om det, men også at du ikke tillader den at "lalle rundt". Hvis du har problemer med at hesten kigger bør du især kigge på, om du har styr på hestens skuldre. Her tænker jeg især på at træne ligudretning i naturen også.

Skovtur skal ikke bare gøres til noget, hvor hesten tror den er fri fra alt arbejde og alle hjælpere, tværtimod. Det er jo heller ikke specielt afslappende for den at gå og være anspændt hele tiden.

Jeg er sikker på, at hvis du er vedholden og tålmodig, så skal din hest nok komme til at gå fint frem og ned i naturen også.

Go' træning

Med venlig hilsen

Zandra

0
0
Svar på denne tråd

Super....
Forfatter: 
Dato:  06-07-2012 23:08

Dejligt med så mange gode input, det giver mig virkelignoget at tænk over.

Hans balance er bedre men stadig ikke god og heg tænker det også er noget med det. Lige for tiden træner vi fx konsekvent en meter inden for hovslaget og det er svært for ham. Når an ligeudrettes har han bug for at "støtte" sig til hegnet og det er vel det samme i naturen hvor han intet hegn har!

Jette jeg vil helt sikkert følge din fremgang. Han lystrer fint både halve og hele parader også i naturen, han starter bare med samme udgangspunkt som han sluttede, men jeg har ikke stoppet ham op hele tiden da jeg jo også syntes tur skulle være hygeligt, men det lyder som det rigtige at gøre. Så det er hermed slut med at lade ham løbe som han vil :)

Malene du har helt ret i hvilken fremgang jeg har brugt med volte fra jorden osv og jeg har allerede tænkt tanken og tog am i eftermiddags fra jorden. Hvis jeg ikke forlanger noget af ham på langsiden så går han nøjagtig som i naturen, så det giver mig noget at arbejde på hjemmefra... Det er super :)

Samhørighed

Følg min Blog

eller
Tjek lige min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider