Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Ride med galopsadel? ponypude?
Forfatter: 
Dato:  10-06-2012 14:44

Min veninde skal ride krølle for mig 2 gange om ugen (hun er gammel gallop rytter, og vil BESTEMT ik i en dressursadel) de skal kun ride ture i skoven/amager fællen.

Er det sundt for hesten at gå med galop sadel eller en pony pude 2 gang om ugen i 1½-2½ time? altså kender INGENTING til det, men vil ikke have hun får gener ved det..

det er en fjordhest på 154cm mellem bred, og går dagligt 4 gange dressur + 2 gange skov.

tjek - www.Babybuy.dk - Brugt børnetøj

fjordhesten, den kan og den vil!

Se min profil for at se en skønhed uden lige!

0
0
Svar på denne tråd

overskift
Forfatter: 
Dato:  10-06-2012 21:03

Hej :)
Tror du kan læse dig til et "svar" hvis du læser i debatterne omkring bomløse sadler :)

Jeg ville selv ikke være bekymret, og nu du fortæller hun er tidligere galop rytter antager jeg at hun er et lille nips, og så skulle der bestemt intet farligt ske ved ved.

Brug måske et godt trykfordelene underlag hvis du er bekymret.

Janne

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 08:24

Der er meget forskel på galopsadler... Er det en træningssadel, hvor der er sadelpuder, næsten som en alm. sadel, eller er det en løbssadel, som er helt flad?! Det gør en væsentlig forskel...

Eftersom hun er gammel galoprytter, har hun såmen nok styr på hvad hun skal bruge af sadel og underlag.

Ville hellere have at hun red i galopsadlen, end i ponypude. :)

Mvh. Marie.

Det er sjovt at tage hesten alvorligt.

Din hest, DIT ansvar!

Skøn pinto-plag sælges - se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

ang galopsadel
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 09:14

hvis det er en gammeldags galopsadel/ponypude som dem der var fremme i 80érne så tager ingen hest skade af at gå med en sådan...

den trykker ingen steder og man får som rytter et supert godt sæde..det var ihverttilfælde min oplevelse med den jeg havde som barn..

0
0
Svar på denne tråd

galopsadel
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 12:58

Har selv redet galopheste og i forskellige galopsadler.

Og du skal ikke være bekymret. Som galoprytter sidder man ret løst i sadlen, og har en bedre balance end de fleste. Man rider altid med at fleksibelt sæde, og belaster hestens ryg med et minimum.

jeg er selv ude i at købe en galopsadel til de heste jeg har i tilridning, da den er minimums af trykpunkter, og ligger godt på de fleste heste. Der er dog absolut ikke ret meget støtte i sådan en sadel for rytteren, og kan derfor være svær for nogen at ride i.

Mvh.

Karina Stackelies, Kamran Shah ox, Gribsvads Nicko

og Overmoselunds Conan

Tilbyder undervisning, træning mm. i Syd og Sønderjylland

BBH instruktør under uddannelse hos Susan Kjærgård

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider