Hej allesammen
Jeg står med fire "unge" heste
henholdsvis 2007 og 2008'er.
Tilridningen af de to 5 års er gået super fint, og uproblematisk, og det sammen gør sig gældende for min lille hoppe på 4, MEN min vallak på 4 giver mig grå hår.
Sidste sommer gik min part og jeg igang med at skulle gøre ham ryttervant, hvilket gik super fint. Hun fik lov at komme op på ham, og jeg træk hende rundt i longen. (dette gjorde vi et par gange i løbet af sommeren)
Efterfølgende har han stået stille (blevet longeret), pga. vækst.
For godt 2 mdr siden begyndte tilvænningen så igen, OG HOLD NU OP...
Han stejlede, bukkede og smed min part af, og rev mig rundt i ridehuset (før det havde min part, nogle dage forinden, fået lov at sidde på ham, mens jeg træk ham rundt i ridehuset UDEN problemer)
Nu er problemet så lidt, at jeg ikke har lyst til at hverken min part eller jeg skal komme til skade, og derfor vil jeg sende ham i prof ridning.
Han er sadel/trense vant, og har haft rytter på en 8-10 gange nu. Hvoraf en af dem jo gik galt. han har dog haft rytter på efterfølgende.
HVEM vil i anbefale fra nordsjælland. Skriv gerne hjemmeside, priser, erfaringer osv osv. ???
Jeg vil gerne selv kunne følge med fra sidelinjen og se ham blive redet. Jeg er meget panippen med hvem der tager sig af mine dyr, og det skal derfor være et godt sted, og folk der behandler dyrene ordenligt. Men opnår INTET med vold og tæsk Så det er et NO-Go for mig hvis det er folk der behandler hestene mindre godt.
Desuden skal min 4 års hoppe sadelkåres næste år, og i den anledning skal jeg finde en til at klargøre og ride hende.
Hvem anbefaler i her? stadig nordsjælland. Gerne hjemmeside, priser erfaringer osv 
På forhånd tak