Her er lidt foreslag til lidt god litteratur:
Mark Rashid er en af mine favoritter!
Han forsøger ikke at "sælge" en bestemt teknik, men har en rigtig god tilgang til hestene. Jeg har 3 af hans bøger til at stå på hylden.
Kelly Marks (hun har skrevet bogen Gode Manerer, og mange andre). Hun er godtnok elev af Monty Roberts, men ofte hjælper det at få forklaret det samme på en anden måde/med en ny tilgangsvinkel.
Så er det rigtigt at der findes en Jonathan Field - ham har jeg selv haft stor fornøjelse af for nyligt med hans liberty-series klip på You-tube. (har lagt nogle af dem ind på min blog..) Det er rigtig inspirerende. Jeg gad også godt eje hans DVD'er, men de er lidt pricy...
Så er der jo Klaus Ferdinand Hempfling, men jeg synes ikke han er særlig god til at forklare tingene/der er meget snak i ham. Jeg tror selvfølgeligt på alt det han kan, men jeg synes ikke man lærer meget af at læse hans bøger.
Har også en bog med Tanya Larrigan, der handler om stemmetræning, som også er meget inspirerende. Den hedder New Sensations for Horse and Rider.
Det er lige nogle af de bedste jeg har stående på hylden. Jeg får snart nogle nye hjem, hvis de er noget værd skal jeg nok lige give besked 
Mange af bøgerne har jeg bare købt på Amazon.co.uk. De fleste af dem er købt brugt og kan købes og sendes hjem for under 100 kroner. Hvis det var noget.