Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Monty i Herning
Forfatter: 
Dato:  25-02-2012 21:18

www.facebook.com/pages/Dansk- Varmblod-Hingstek%C3%A5ring-2012/ 304064302988445?sk=wall#!/ photo.php?fbid=3053292...=1&theater

Nogen der skal ind og se Monty Clinic?

Jeg overvejer om jeg skal prøve at få en billet... Det er mange år siden jeg har set ham arbejde sidst, og jeg kunne godt tænke mig at opleve det igen, med den viden og de erfaringer jeg har tilegnet mig siden da...

Hvor gammel er han egentlig efterhånden?

Mvh. Karen TT

Sælges:

Smuk, ridelig og rar 5 års DV vallak af eliteafstamning

3 års DV springhoppe med kapacitet til de helt store opgaver

2 skønne ox hopper

0
0
Svar på denne tråd

nej.....
Forfatter: 
Dato:  25-02-2012 21:57

Jeg kan godt lide HSM. Det at der opstår noget så specielt mellem hest og mennesker er helt fantastisk at så på.

Men jeg vælger ikke se Monty. Jeg ved ikke så meget om ham, da jeg har hørt at han er meget dominerende, og derfor har jeg valgt ikke at gå så dybt i hans metoder (selvom det sikkert også kunne være meget lærerigt). Jeg synes det er et forkert grundlag at arbejde med heste på. Lederskaber, rang og dominans, er noget der forgår i flokken blandt hesten, ikke mellem mennesker og heste.

Min hest er min partner og vi finder ud af tingene i fællesskab, hvor der selvfølgelig er nogle faste rammer for hvad det er acceptabelt og uacceptabelt.

Derfor vælger jeg ikke at se det og bruge de penge på noget andet sjovt. Men det er jo smag og behag.

Sagde Tine

Vær sammen og arbejd med dyr på en rolig, konstruktiv og fornuftig måde
I harmoni med hesten
HUSK at dine dyr afspejler dig

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-02-2012 09:45

Jeg har set ham 1 gang før for nogle år siden, og skal ind og se ham igen. Jeg glæder mig rigtig meget..

Jeg går ikke efter at bruge hans eller andres metoder, jeg gør hvad jeg finder logisk og som virker for mig og min hest..

Men inspiration og hygge med en god veninde er altid noget jeg kan bruge :)

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2012 19:10

...jeg skal ind og se ham

Mener det er 76 eller 78 år han er efterhånden.

Jeg kopierer ikke hans metoder, men synes det har ændret mit syn på træning af heste ved at læse hans bog og se flere videoer af ham.

Synes ikke han er for dominerende, det er meget logisk det han gør egentlig...nok også derfor det virker!

Glæder mig til at se ham....og herregud, 80 kr for at se ham er da ikke en herregård

Mvh Nina Nielsen & Plethesten

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

0
0
Svar på denne tråd

Stor mand
Forfatter: 
Dato:  29-02-2012 21:49

Han har gjort rigtig meget for at gøre folk opmærksomme at træne hestene på nyere, bedre og mere hensigtsmæssige måder.

Selv har jeg brugt hans metoder en overgang for mange år siden. Nu er det mere bare en del af grundlaget for den måde jeg arbejder på og som virker bedst for mig.

Jeg synes han skal have alt mulig respekt for hans arbejde for bedre hestetræning. Håber han holder sig sund og frisk mange år endnu...

Mvh. Karen TT

Sælges:

Smuk, ridelig og rar 5 års DV vallak af eliteafstamning

3 års DV springhoppe med kapacitet til de helt store opgaver

2 skønne ox hopper

0
0
Svar på denne tråd

Mangler du billet
Forfatter: 
Dato:  05-03-2012 12:28

Hej Karen TT

Jeg har en ekstra billet hvis det skulle have interesse.

Hilsen

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Join-up
Forfatter: 
Dato:  18-03-2012 17:03

som han beskriver i sin bog og vist, har jeg set foregå i en flok shetlændere, der var ved en Hestehandler.

Og det var lidt skæg og se, fordi det foregik meget som der blev beskrevet i bogen.

Leder-hoppen havde jaget en plag ud af af flokken, nok fordi ikke opførte sig ordentlig. Og der foregik lidt der med, at når hoppen kiggede væk fra plagen, gik den lidt frem. Og kiggede hun på den og vendte sig imod den, ja så stod den bomstille.

Og sådan foregik det i et langt stykke tid, indtil hun lod den komme helt tæt på og den fik så grønt lys til at komme ind i flokken igen..... :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider