Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

BID.......
Forfatter: 
Dato:  17-01-2012 09:58

Ej jeg syntes det er en jungle at vælge bid, det bedste og rigtige til ens guldklump.

Jeg tror jeg er nået frem til et 2-delt Aurigan, tungt bid?

Men vil gerne høre Jeres erfaringer, for 3 delt skulle jo ikke gå op i ganen, har jeg så læst og andre skriver det ikke er godt osv osv.

Jeg har en 7-års DV hoppe 13,5 cm bruger hun og har nok en meget "almindelig mund",

Håber I kan få mine tvivl væk eller gøre mig endnu mere forvirret. :O)

På forhånd tak for hjælpen

Roxi og Kate

0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  17-01-2012 10:30

Hej Kate.

Ja, bid-junglen er meget svær at overskue :-( Jeg tror desværre ikke du får meget ud af at spørge her, for alle har erfaringer og de erfaringer er meget forskellige. Det er nok både et spørgsmål om hvad hest og rytter fungerer med, og den eneste rigtige måde at finde ud af det, er at prøve sig frem... Ja, det ville være rart hvis man lige havde 100 forskellige bid liggende, som man lige kunne prøve

Det eneste jeg kan forslå dig, er at få en dygtig hestetandlæge/hestetandplejer til at vurdere din hests mund. Heste er meget forskelligt opbygget i munden, og der varierer f.eks. meget hvor meget der er plads til. En dygtig fagperson vil kunne hjælpe dig ved at snævre mulighederne lidt ind - og så er der knap så mange bid at prøve... Jeg ved at f.eks. Christina fra hestemund.dk gør det i bidtilpasning.

- Cat -

Under uddannelse til BBH Basis Instruktør - undervisning udbydes i kbh-området

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider