Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Gøre en vågen hest trafik sikker??
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 23:07

Har fået part på den her dejlige hoppe,men hun er ikke trafik sikker, hvilken jeg gerne vil gøre hende da jeg syns at det er en god udfordring.

Men hvordan vil i anbefale at gøre en hest trafik sikker på den bedste måde???

Winners never quit - quitters never win , If you can dream it - you can do it

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 23:20

Det vil jeg sådan set også gerne vide

Indtil videre har jeg gjort flg.

Arbejdet med at blive trukket, stoppet, bakket, flyttet osv.

Kørt hende i lange liner ude på vejene. Jeg har altid træktov og longeclips med, så hvis hun tænder af kan jeg gå op til hovedet og styre hende derfra.

Hun kan åbenbart bedre stole på mig når jeg går bagved end når jeg sidder på hende

I efteråret havde jeg hende ude på ridetur alene 3 gange. Og jeg regner med at gå igang med køreliner hver søndag, så snart vejret er til det = ikke for meget blæst og ikke regn.

Meeeeeen jeg tror aldrig hun bliver vildt trafiksikkerhed, traktorer, store maskiner, blafrende tingester ......åh ja, gæs ..... Larmer, blafrer og lugter

Mvh. Sanne

Jeg synes skimler er smukke - og har en fuks

Jeg vil gerne ride ud på ture - jeg har en KYLLING!

Jeg vil gerne have en lidt kraftig hest med noget hovskæg - jeg har en lille DV hopppe

Hm ....

0
0
Svar på denne tråd

TrafikVANT
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 09:05

En hest kan aldrig blive trafiksikker - "kun" trafikvant.

Det bedste I kan gøre er at have en trakfikvant rolig hest med og lade den rolige hest gå yderst.

Så er det en god ting ikke lige at starte hvor der er mest trafik/i myldretiden.

Hvis I har mulighed for at lade jeres heste snuse lidt til en traktor på opstaldningsstedet er det også en god start, først slukket - senere tændt når den står stille og så få en til at køre langsomt og se hvordan hesten reagerer. Det samme kan man gøre med en lastbil (hvis man kender en med en lastbil).

Jeg har selv en unghest som er ræd for lastbiler og traktorer. Vi er nu nået så vidt at det går nogenlunde med "kontakt" på større afstand, den kan stadig ikke klare hvis de kommer bagfra på smalle veje. Så det prøver vi at undgå og jeg har været heldig at have mødt flinke traktorfører på tur. Naboen har også tilbudt at vi må låne hans "monstertraktor" til træning.

Mht blaffrende ting så kan I også træne dette hjemme.

www.rideforbund.dk/ Klub%20og%20Bredde/Breddeaktiviter/ Forslag%20til%20andre%20aktiviteter/ Besindighedsproeve.aspx

Prøv at se ovenstående link til besindighedsprøven - der er gode elementer som man kan bruge når man rider ture.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider