Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Bøje nakken
Forfatter: 
Dato:  17-12-2011 12:38

Hej:) jeg skulle lige høre hvordan man får bøjet nakken på hesten når man ridder. Jeg har prøvet men jeg tror jeg gør oget forkert:/ så jeg ville riktig gerne høre hvordan i gør:) !

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-12-2011 13:38

Jeg kan se på din præsentation, at du ikke er så gammel og ikke har redet så længe.

Det er dejligt at du gerne vil lære noget om at ride.

Man 'bøjer" ikke nakken på hesten, den lærer at gå til bidet og at samle sig bagfra, som man siger.

Det er svært for både hest og rytter og langt fra noget, du skal kunne nu.

Det kræver en veluddannet hest og en dygtig rytter.

Jeg vil anbefale, at du lærer at ride så pænt som muligt og lære at bruge dine hjælpere korrekt.

Er du meget nysgerrig, kan du søge ordet 'samling' her på HN og læse om det.

0
0
Svar på denne tråd

Mange rider
Forfatter: 
Dato:  18-12-2011 01:16

desværre efter at få 'bøjet nakken' på hesten (n) - men som KarenGry skriver, så er det altså ikke sådan man rider godt.

At hesten bøjer nakken er først interessant, når den går godt på de andre punkter: går afslappet, bruger ryggen, har godt afskub med bagbenene, strækker sig frem osv.

En hest, der kun bøjer nakken uden de andre ting, går dårligt. Og det kan dygtige ryttere sagtens se - så hvis man prøver på at ride for at få bøjet nakken, så bliver man afsløret som en ikke så god rytter....

Prøv at læse noget om dressur :-)

Gå på biblioteket og lån nogle bøger (y)

Og god fornøjelse med det :-)

:-) fra NinA

Læs teksten i dressurfordringerne grundigt (y) :-)

(men spring billederne over)

www.retskrivning.dk

0
0
Svar på denne tråd

God bog
Forfatter: 
Dato:  18-12-2011 10:40

Den her bog er rigtig god, og kan lånes på biblioteket eller du kan ønske den i julegave ...

..."I MIN HEST HAR NÆSEN FORREST er denne information bearbejdet og forklaret for børn og unge.

Med talrige illustrationer og eksempler forklares på en lettilgængelig måde, hvordan man skal behandle sin hest og hvilke forkerte ridemetoder, man skal undgå.

Det gælder om at få et godt forhold og samarbejde med sin hest og ikke mindst få en sund og glad hest "...

De venligste hilsner Louise

Videnskab er organiseret fornuft, hvor mangen en smuk teori blev dræbt af grimme kendsgerninger.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider