|
|
| Anti-slip underlag |
|
|
Godaften allesammen! Jeg søger og har søgt med lys og lygte efter et anti-slip underlag hvor der KUN er anti-slip på oversiden (mod sadlen) og jeg har snart givet op. Kan det virkelig passe at det ikke kan fåes, eller er der et sted jeg mangler at lede??? Håber der er nogen af jer der ved hvor det fåes. Det skal være dressur (både 16" og 17" er ok), og gerne i sort eller mørkeblå. På forhånd tak! Hilsen Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad med |
|
|
Kan du ikke bruge sådan en på dit normale underlag: www.horze.dk/Gelpad/ 17634,da_DK,pd.html?st...=otherpads Har længe overvejet at købe sådan en til min bomløse da den glider lidt tilbage, og rider nu med et equest antiskrid underlag, men synes de er så dyre når man gerne vil have mere end en farve.
Laura&Safir "Ret dig selv før du retter hesten"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| laura D |
|
|
Grunden til at jeg søger et antislip underlag er at underlagene (og ikke sadlen) glider. Det resulterer i at de efter bare 5 min trav ligger stramt henover mankebenet (uanset hvor højt oppe i kammeret jeg ligger dem), derfor er jeg ikke interesseret i løssiddene pads, som jo vil få underlaget til at ligge tættere på mankebenet fra starten af. Ellers tak for hjælpen  Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Norton |
| Forfatter:  |
Roselina ♣C♣ |
| Dato:  |
18-12-2011 10:27 |
|
De venligste hilsner Louise ************************ Videnskab er organiseret fornuft, hvor mangen en smuk teori blev dræbt af grimme kendsgerninger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Optimalsadler |
Roselina ♣C♣ |
18-12-2011 10:34 |
|
Et andet sted at søge kunne være ved www.optimalsadler.dk , her der der i hvert fald både gode billeder og gode beskrivelser af underlagen. Det her, vil jeg gætte på, man godt kan bruge uden at lægge indlæg i...  ..."Der er slids fortil i dette underlag, så det også kan bruges til meget markerede heste og undersiden er udelukkende filt - som er meget, meget åndbart. Et virkeligt lækkert underlag"... www.optimalsadel.dk/ product_info.php?cPath...5859878178
De venligste hilsner Louise ************************ Videnskab er organiseret fornuft, hvor mangen en smuk teori blev dræbt af grimme kendsgerninger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum... |
|
|
Jeg kan ikke få dit første indlæg til at passe med dit nr to. Du skriver i det første: "Jeg søger og har søgt med lys og lygte efter et anti-slip underlag hvor der KUN er anti-slip på oversiden (mod sadlen)" Og i dit andet: "Grunden til at jeg søger et antislip underlag er at underlagene (og ikke sadlen) glider" Hvis det er underlaget som glider så er det vel på undersiden, altså mod hesten du skal have det til at sidde fast. Nå men i hvert fald har jeg et bud på en løsning. Jeg har selv nedenstående og det er perfekt! Før gled både sadel og underlag frem og lå nærmest på skuldrerne af min hest, men det her har løst problemet indtil jeg får en sadelmager ud. Hverken sadel eller underlag glider mere. Det er også i Heri rideudstyr jeg har fundet det billigst, til 549 kr. Andre steder skal de have 700! www.heri.dk/product.asp?product=518
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej alle sammen Tusind tak for alle svarene  lillelund: Ok, kan godt se det er forklaret lidt tosset. Men fakta er at jeg absolut ikke bryder mig om underlag med antislip mod hestens hud/hår. Både materialet og overfladen på antislippet kunne jeg ikke drømme om at lægge direkte på hesten. Kald mig bare pyldret, det er ok  Jeg har 1 underlag med antislip mod sadlen og det virker, problemet er så bare at hvad skal jeg ride med når det bliver vasket Og det er selvfølgelig udgået af produktion  Jeg er heller ikke intra i underlag der løfter/hæver sadlen i nogen form, da den er tilpasset og ligger som den skal (det er kun underlagene der glider) Roselina: Dette kunne godt være en mulighed. Går udfra at underlaget er "flat" når indlæggene ikke er i. Jeg ville dog helst have et firkantet. Men hvis jeg snart opgiver min søgen på dette vil jeg bestemt se dit forslag som en mulighed, tak 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| roselina |
|
|
hov fik ikke lige set dine indlæg højere oppe Der er de jo i firkantet. Det kunne meget vel være det jeg søger. Tror jeg må ringe rundt til danske forhandlere og høre om de har det. Vil gerne have bekræftet at det er "tyndt" når indlæggene er taget ud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fylder |
Roselina ♣C♣ |
19-12-2011 10:59 |
|
Altså, det underlag jeg har fra Cottage Craft, det fylder så meget, at jeg bruger det, når min hest taber sig om vinteren og bomvidden/kopfjernet 'lander' mellem de to str. jeg har at skifte imellem. Men det fylder ikke i selv kammeret, det gør bare at hesten kommer til at være lige så bred/tyk som om sommeren... så hvis din sadel ligger helt optimalt bare med almindeligt underlag, vil jeg nok undgå denne type. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Andre modeller |
Roselina ♣C♣ |
19-12-2011 11:25 |
|
Jeg har også et underlag fra HorseGuard helt uden stropper, og det bliver liggende, hvor det skal (men det gør nu både sadel og underlag altid på min lille runde hest), jeg tænker bare, hvis du ikke vil have ekstra fyld, og du ikke har prøvet denne model endnu, så var det måske også en mulighed... hesteshoppen.dk/ product.php?id_product=1096 www.hubertushuset.com/pi/ Horse_Guard_Alca_pad_1...5_506.aspx
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Roselina |
|
|
Endnu engang tak for dine søde og hjælpende svar. Desværre er alcapad afprøvet uden resultat øv øv.... Øv, det var ærgeligt at de er så tykke, det var ellers lige sådan noget ledte efter. Forstår simpelthen ikke at det er så umuligt at få 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et forslag mere |
Roselina ♣C♣ |
22-12-2011 09:12 |
|
Jeg sad lige og kiggede lidt mere på underlag - hvad med den her type, hvor der er meget udskæring ved manken?... tikarideudstyr.dk/passier-flexi-pad 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Roselina |
|
|
Det ser også super fint ud, tør bare ikke løbe an på at det bliver ligende når der ikke er stropper i desværre. Ligner det er mangen til alcapad og det er desværre prøvet før uden held
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| mylady |
|
|
Tak for den fantastiske henvisning, underlaget er hermed bestilt  jubii...... så lykkedes det  God jul alle sammen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lægger du |
|
|
Ikke et billede her ind af det, når du har fået det hjem ? Mvh. Karina
Velholdt hus Sjælland Store Heddinge på landet sælges omgivet af marker og 500 m til skov af grusvej 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| tra la lej |
|
|
Hvordan sidder gjordstopperne på sadlen, som stropperne på underlaget skal igennem? Jeg spørger fordi jeg havde samme problem. Og hos mig skyldtes det, at gjordstropperne på min sadel startede ret langt nede. Når jeg så fæstede de øverste stropper på underlaget ned omkring gjordstopperne, så blev underlaget trukket ned. .. gad vide om det var til at forstå ? ..  Nå, men nu trækker jeg de øverste stropper på underlaget igennem de ringe i sadlen, der vistnok er beregnet til indspændingstøjler ved longering (er ikke helt sikker - bruger ikke den slags ). Og nu bliver underlagne siddene pænt og nydeligt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| RosariaOgTea |
|
|
Jo jo det var forståeligt nok  Jeg har en Bates Isabell Werth sadel, den har 1 alm. strop og en Y-strop. Syntes ikke de er fæstnet længere nede end andre sadler. Tror desværre det skyldes at min hest besidder et enormt rygsving og derfor "glider" underlagene imellem sadlen (som selvfølgelig ligger fast) og hesten ryg, som begæver sig enormt. Giver det mening he he, nu blev mit vidst lidt svært at forstå 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Så fik jeg taget et billede af mit indkøbte underlag   Det er fantastisk og det virker 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|