Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

I form uden ridehal
Forfatter: 
Dato:  11-12-2011 21:33
Jeg har planlagt at starte military på Luxus til april og det kræver jo noget træning. Desværre står han ikke opstaldet på et sted med ridehal eller speciel vinteregnet bane, så vi bliver hurtigt noget begrænset når frost og storm sætter ind.

Hvordan holder I jeres i gang over vinteren? Jeg antager ture og evt lidt longearbejde er de muligheder der er?

Skønne plage fra 2008 sælges. Se præsentation :)

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

træningsplan
Forfatter: 
Dato:  11-12-2011 22:30

Jeg synes det er svært, det er så mørkt og hvis det så også fryser eller blæser skal der noget standhaftighed til.

De år jeg har stået uden ridehal har jeg oftest givet hesten mere eller mindre ferie jan/feb men det duer jo ikke for dig. Er der nogle steder i området med oplyste veje du kan skridte ud på (villaveje) eller sådan så ville jeg gøre det når vejret er helt skidt og så ride terrænture i højere tempo når det var muligt og på banen når den duede.

Men det vigtigste jeg ville gøre var at lægge et træningsprogram fra konkurrence startdato og bagud med nogle milepæle så du får gennemtænkt de ting der skal arbejdes på inden i er startklar og at kronologien passer sammen. Skal du træne terrænspringning midt i marts så skal hesten jo allerede på det tidspunkt være i ret god form osv osv..

Commit random acts of kindness and senseless acts of beauty

~

Ledige bokse (og søde mennesker) på: http://www.notholmgaard.dk (3660)

0
0
Svar på denne tråd

hallöj
Forfatter: 
Dato:  12-12-2011 09:20

Vi holder vores konkurrenceheste (spring) i gang, selvom vi ikke har noget ridehus. Det er dog muligt at ride til ridehus, men så tager det hurtigt lang tid - og når der er et par heste som skal motioneres, så bliver det ikke ofte at den mulighed bruges.

Vi har så både en grässpringbane og gräsmarker rundt om vores gård, så der rider vi det meste af vinteren. Dette år er jo super for os uden ridehus, vores normale udendörsbane (grus) er fin nu, til og med så fin at jeg i dag sätter lidt småspring op og hopper... Det er lidt vildt, at kunne det i december måned.

Men altså, gräsunderlag - mordax + snesåler - så kan vi faktiskt ride hele vinteren og gör det også. Det bliver også til mange ture ud på grusvejene og ned til stranden, hvor sandet själdent er rigtig hårdt.

Lige nu rider vi på livet lös, for sneen kommer snart - bare en lille time herfra er der masser af sne, men vi er stadig heldige her.

Når sneen kommer, tager vi afsted med lastbil og alle hestene ca. 1 gang om ugen, for at kunne ride dem i ridehus og springe lidt.

Man kan hvad man vil - og man läre hurtigt hvor og hvordan er bedst.

Jeg ville lyve, hvis jeg sagde at jeg ikke gläder mig til at vi får eget ridehus - men det andet fungerer og vores heste bliver holdt i gang. Dog er träningen mere vedligehold end egentlig opbygning - så det kan måske nok blive lidt svärt, at bygge en hest op her om vinteren og uden ridehus.

...

0
0
Svar på denne tråd

jkashjdsak
Forfatter: 
Dato:  12-12-2011 10:44

Bare ud i det blå :) Jeg rider min 5-7 gange om ugen - i alt vejr og både når det er lyst og mørkt.

Jeg rider ikke specielt hårdt, da vi ikke har andre mål end at jeg skal have fri oven i hovedet og hoppedyret skal ud og have gang i fusserne.

Men altså - man kommer hurtigt ind i vanen. Jeg kan varmt anbefale at du køber dig en heldragt og en elefanthue (evt. motorcykelhue da de er tynde under hjelmen).

Men altså Flicka og jeg rider vel 3 skridtture på 1-1½ time om ugen og 2-4 ture med nogle gode trav/gallopintervaller indlagt på ½-2 km pr. stk. (disse ture tager ½-2 timer).

0
0
Svar på denne tråd

hvilken frost
Forfatter: 
Dato:  12-12-2011 11:29

jeg synes nu ikke der er ret meget vinter over vejret..

Jeg har de sidste 3 år redet regelmæssigt vinteren over, sidste vinter var dog sværrest pga is.

Vinteren 08/09 gik fint fik redet en del i mørke også på banen, som er uden lys.

forrige vinter, masser af sne, fik redet og tilredet en unghest, super lækkert med masser af sne, men måtte erfare at man kun skal ride på kendte steder (vi styrtede et sted pga is underneden)

sidste vinter var dog en prøvelse, is is og atter is, her foregik det kun på græs og i skridt, alt andet var umuligt.

Hvis du skal ride om aftenen, kan jeg anbefale at købe en god pandelampe, jeg har i år fået en, øj hvor lækkert, man kan pludselig se hvor man rider og hesten tog kun et par sek at acceptere lyset "oppefra", hvor den ikke bryder som om ridelygten på benet.

(det var dog lige ved at gå galt forleden da jeg red på en ellers velkendt sted, men ikke opdaget de havde fået grise = en meget "spændende" galoptur hvor jeg fik testet min balance og måde at komme på på en galoperende hest, når man næsten er nede på siden uden bøjler grrr)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider