Vi holder vores konkurrenceheste (spring) i gang, selvom vi ikke har noget ridehus. Det er dog muligt at ride til ridehus, men så tager det hurtigt lang tid - og når der er et par heste som skal motioneres, så bliver det ikke ofte at den mulighed bruges.
Vi har så både en grässpringbane og gräsmarker rundt om vores gård, så der rider vi det meste af vinteren. Dette år er jo super for os uden ridehus, vores normale udendörsbane (grus) er fin nu, til og med så fin at jeg i dag sätter lidt småspring op og hopper... Det er lidt vildt, at kunne det i december måned.
Men altså, gräsunderlag - mordax + snesåler - så kan vi faktiskt ride hele vinteren og gör det også. Det bliver også til mange ture ud på grusvejene og ned til stranden, hvor sandet själdent er rigtig hårdt.
Lige nu rider vi på livet lös, for sneen kommer snart - bare en lille time herfra er der masser af sne, men vi er stadig heldige her.
Når sneen kommer, tager vi afsted med lastbil og alle hestene ca. 1 gang om ugen, for at kunne ride dem i ridehus og springe lidt.
Man kan hvad man vil - og man läre hurtigt hvor og hvordan er bedst.
Jeg ville lyve, hvis jeg sagde at jeg ikke gläder mig til at vi får eget ridehus - men det andet fungerer og vores heste bliver holdt i gang. Dog er träningen mere vedligehold end egentlig opbygning - så det kan måske nok blive lidt svärt, at bygge en hest op her om vinteren og uden ridehus.